Hvornår har man råd til børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2014

B&J

vi har aldrig haft mange penge, men vi lever og har det godt kan købe ting til vores søn uden børnepengene men der for køber vi stadig kun ting til ham af børene pengene... hvis du forstår...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2014

NovemberBaby2013

V bor i hus på 218 kvm2, har en dyr bil og har en datter på snart 5 måneder. Vi har regninger for 12.000 pr. mdr. Udover det har jeg hest, og den koster i gennemsnit 3500 om måneden, så i alt har vi regninger for 15.500 kr. pr. mdr. Børnepenge er ikke indberegnet i vores budget. Jeg starter i skole til august, og vi vil derfor miste 9000 kr. pr. mdr. + at hun starter i DP, så der bliver det mindre sjovt. MEN vi vil stadig ikke sidde stramt i det, på trods af at en hest meget hurtigt kan blive en stor ufoudset udgift. Vi skal ha en nummer to når jeg er færdig med min HF om to år, for der vil vi så have råd til en nummer to. -Og ikke før.

Jeg synes bestemt ikke man skal sætte et barn i verden, hvis ikke man har penge til det uforudsete eller regninger man i forvejen har! Det bare min mening.

Anmeld

15. april 2014

helle85

Anonym skriver:

Jeg blev inspireret af en anden tråd, men hvis man knap nok har penge til hele måneden og føler man sidder stramt i det, hvorfor så få et barn? 

Uanset om man køber brugt eller ej, så er et barn en kæmpe post, og hvis man er afhængig af at børnepengene kommer, for at man kan købe tøj, sko, legetøj eller andet barnet har brug for, så er man, efter min mening, ikke i en position hvor man kan >tillade< sig at få et barn/få nr to barn.

Hvad er jeres mening på det punkt?

nu ved jeg ikke hvad for en tråd der bliver snakket om da jeg ikke har læst den men jeg syntes det er ok at nogen regner det med ind i buget for at få det til at løbe rund så børne kan få de basale ting nå de mangler i stedet for at vente til hver 3 mdr

men hvad mener du så man skal bruge børnepengene til hvis man SKAL have råd til alt uden brug af børnepenge

der kan jo også ske uventet tind i ens liv så man lige pludselig bliver nød til at regne det med ind i buget

Anmeld

15. april 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Hvis man har råd til ens almindelige regninger og ingen skal gå sultne i seng så har man efter min mening råd til børn. At nogle regner børnepengene ind i deres budget, kan jeg slet ikke hidse mig op over, pengene er jo ment som en hjælp til børnefamilierne.

Og så skal man måske lige huske på, når man sidder der på sin høje hest, at folks økonomiske situation jo kan ændre sig hen over livet, som gør at man pludselig kommer til at sidde med en stram økonomi...

Og istedet for at se ned på andre der klare tingene på en anden måde end en selv, så skulle man måske prise sig lykkelig over, at man selv har et større økonomisk råderum. Man ved ikke om man selv skal gå en mil i deres sko på et tidspunkt..

Så måske man blot skulle udvise lidt forståelse, istedet for at hævde sig selv, på andres bekostning.

Anmeld

15. april 2014

M &.I

Jeg blev inspireret af en anden tråd, men hvis man knap nok har penge til hele måneden og føler man sidder stramt i det, hvorfor så få et barn? 

Uanset om man køber brugt eller ej, så er et barn en kæmpe post, og hvis man er afhængig af at børnepengene kommer, for at man kan købe tøj, sko, legetøj eller andet barnet har brug for, så er man, efter min mening, ikke i en position hvor man kan >tillade< sig at få et barn/få nr to barn.

jeg har ingen problem med økonomi , jeg køber masser nyt tøj og ny legetøj hver mdr kan købe tøj legetøj op til 5 gang om mdr.. jeg har aldrig brugt mit barns børnepenge, jeg synes ikke jeg vil bruge hans , jeg spar hans børnepenge til han bliver stor, hvis han nu vil have kørekort, bil, flytte hjemmefra. jeg har altid brugt min egen penge ( og masser mad herhjemme

Anmeld

15. april 2014

E.J.mor.

Anonym skriver:

meget stødende tråd syns jeg.

det er op til folk selv.

råd eller ej , har alle ret til børn.

Anmeld

15. april 2014

E.J.mor.

Anonym skriver:

meget stødende tråd syns jeg.

det er op til folk selv.

råd eller ej , har alle ret til børn.

Anmeld

15. april 2014

Kløver

Mom skriver:

Hvis man har råd til ens almindelige regninger og ingen skal gå sultne i seng så har man efter min mening råd til børn. At nogle regner børnepengene ind i deres budget, kan jeg slet ikke hidse mig op over, pengene er jo ment som en hjælp til børnefamilierne.

Og så skal man måske lige huske på, når man sidder der på sin høje hest, at folks økonomiske situation jo kan ændre sig hen over livet, som gør at man pludselig kommer til at sidde med en stram økonomi...

Og istedet for at se ned på andre der klare tingene på en anden måde end en selv, så skulle man måske prise sig lykkelig over, at man selv har et større økonomisk råderum. Man ved ikke om man selv skal gå en mil i deres sko på et tidspunkt..

Så måske man blot skulle udvise lidt forståelse, istedet for at hævde sig selv, på andres bekostning.

Anmeld

15. april 2014

Mum33

Anonym skriver:

Så længe man selv kan forsørge sit barn, og ikke er afhængig af det offentlige, så vil jeg mene at man har råd

Anmeld

15. april 2014

LilleLene

Anonym skriver:

Nu har jeg valgt at få min søn, selvom jeg ingen uddannelse har, og så skulle igang med uddannelse igen bagefter

Så jeg er på su og kunne IKKE klare det uden børnepengene, og mine egne lommepenge, kommer fra min opsparing

Og vi begynder PB til september

MEn vi kan få det til at løbe rundt, og min søn mangler intet, og det kommer vores nr 2 heller ikke til...
Så ja, jeg er dybt uenig med dig

Men tilgengæld kan jeg ikke fatte den der bliver nødt til at søge igennem kommunen for at få råd til barnevogn og puslebord

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.