Hvornår har man råd til børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2014

Anonym trådstarter

førstebarn21 skriver:

Jubii jeg jeg er så enig! Mig og min kæreste kigger også på hinanden igang i mellem og siger vi er sgu seje! 

Men hold da op jeg er blevet lynchet et par gange for min holdning, og jeg fatter slet ikke man kan få sig selv til at få flere børn og så gå på offentligt rov, Aih jeg kan blive helt arrig 

Ja man skal godt nok nogle gange passe på med hvad man får sagt i et åbent forum. Også derfor jeg endte med at skrive ano. Jeg er åbenbart ikke så modig som dig, og tør stå åbent frem

Syntes desværre det er en stigende holdning der er kommet. Hvis man ikke selv kan klare sig, så får man bare hjælp af staten. Det hele skal nok gå.! 

Og så sidder vi andre tilbage og føler os taget ved næsen, fordi vi selv er kommet til hvor viner nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2014

Fuglemor

Anonym skriver:

Men hvis man sidder så stramt i det at det er svært at finde penge til at købe lidt uforudseete ting de andre måneder, så burde man måske ikke overveje at få endnu et familiemedlem og belaste økonomien yderligere? 

Selvfølgelig er det rart når man hver 3. Måned får lidt ekstra penge, men selv kunne jeg aldrig finde på at bygge budget op omkring dette.

Det behøver jo ikke være sådan at man ikke kan købe noget de andre måneder. Men man tænker mere over pengene. Og man bruger ikke bare løs. Vores børn mangler absolut ikke noget som helst selv om nogle måneder er lidt stramme.

vi kan alle opleve perioder i vores liv hvor økonomien er strammere end andre. Og det var måske ikke sådan det var da man fik børn. 

Anmeld

15. april 2014

isabellasmor

lineog4 skriver:

At jeg venter med at kæbe cykelhjelm til børnepengene kommer betyder da ikke per definition at jeg får nogen ydelser ud over det.

at man medregner børnepenge i sit budget er vel det det er tænkt som. Hvis vi alle kun bruger dem til fis og ballade og det unødvendige, så kunne vi da lige så godt spare statskassen helt for børnepengene. 

For mig er de da et tilskud til fx tøj, fodtøj osv

Helt enig! Hvis alle brugte børnepengene til Lalandia, pizza og mærketøj, så synes jeg klart de skulle spares væk, og blive brugt på andre områder i samfundet. 

Jeg bliver faktisk tit forarget over hvad folk "klatter" børnepengene væk på.. Her man ikke behov for dem hvorfor så ikke sætte dem til side til børnene eller lign? Altså bruge dem fornuftigt, frem for "bare at bruge for at bruge"..  Når men det er en anden snak... 

Anmeld

15. april 2014

Mortil223

Anonym skriver:

Ja man skal godt nok nogle gange passe på med hvad man får sagt i et åbent forum. Også derfor jeg endte med at skrive ano. Jeg er åbenbart ikke så modig som dig, og tør stå åbent frem

Syntes desværre det er en stigende holdning der er kommet. Hvis man ikke selv kan klare sig, så får man bare hjælp af staten. Det hele skal nok gå.! 

Og så sidder vi andre tilbage og føler os taget ved næsen, fordi vi selv er kommet til hvor viner nu.

Hehe jeg tager det med ophøjet ro, folk må gerne blive hys over min holdning 

Lige præcis, det er sørgeligt et eller andet sted 

Anmeld

15. april 2014

Fuglemor

Anonym skriver:

Det er da bestemt dejligt når de kommer, men det er jo ikke fordi det er en guldgrube at få børn 

Valget om et barn (nr to i denne situation) burde blive taget fordi man føler det hele spiller og ens økonomi kan bære det.

Hvis det er samme tråd jeg har læst. Så er det jo ikke fordi man ikke ønsker det her barn. Men økonomien er stram lige nu. Men er sikker på de kan sørge for barnet ikke mangler noget

Anmeld

15. april 2014

san

Man skal få børn hvis man mener at ens økonomi kan bære det ... Kommer selv fra en familie, hvor der ikke var særlig mange penge, fik næsten altid brugt tøj helt op i en høj alder, syntes det er okay når man er lille, men når vi når op i 12-13 års alderen er det ikke okay, kan selv huske hvor pinligt jeg syntes det var.. Vi var aldrig på ferie rigtig, men der var masser af kærlighed og det var dejligt... Men nu har jeg det selv sådan, at jeg ville kunne give mit barn/børn tøj oplevelser og en sund økonomi, med plads til udfoldelser... Derfor er jeg også 31 år inden min første barn kommer til verden, skulle have styr på uddannelse og gæld, så det kunne komme ud af verden...

Anmeld

15. april 2014

isabellasmor

"Fordi vi selv er kommet til hvor vi er nu" hvad hentyder du til? At hvis man bruger dem i sit budget (det har vi heldigvis ikke behov for, men de bliver da brugt til uforudsete ting en sjælden gang imellem, ikke regninger, men uforudsete udgifter udover budgetten) så klarer man ikke sig selv og har fået hjælp (fra hvem?) til at komme dertil hvor man nu er?? Eller

jeg har ikke ondt i røven over folk der bruger dem i budgetten, faktisk synes jeg det er mere fornuftigt, end at klatte dem væk på diverse ligegyldige ting . Så kan jeg godt sidde tilbage og tænke, Gud en sørgelig mentalitet folk har! 

Anmeld

15. april 2014

Fuglemor

isabellasmor skriver:

Helt enig! Hvis alle brugte børnepengene til Lalandia, pizza og mærketøj, så synes jeg klart de skulle spares væk, og blive brugt på andre områder i samfundet. 

Jeg bliver faktisk tit forarget over hvad folk "klatter" børnepengene væk på.. Her man ikke behov for dem hvorfor så ikke sætte dem til side til børnene eller lign? Altså bruge dem fornuftigt, frem for "bare at bruge for at bruge"..  Når men det er en anden snak... 

De fleste ser dem heldigvis som en kærkommen hjælp, og bliver brugt fornuftigt. 

Anmeld

15. april 2014

lineog4

førstebarn21 skriver:

Jubii jeg jeg er så enig! Mig og min kæreste kigger også på hinanden igang i mellem og siger vi er sgu seje! 

Men hold da op jeg er blevet lynchet et par gange for min holdning, og jeg fatter slet ikke man kan få sig selv til at få flere børn og så gå på offentligt rov, Aih jeg kan blive helt arrig 

Man har da lov at synes man er sej - jeg synes da også jeg er sej og det også økonomisk og jeg har klaret hele mit liv med kun 2 mnd dagpenge (dog en del barsel ).

Men et eller andet sted synes jeg sørme også den enlige mor jeg kender med 4 børn under 18 hvor en af hårdt ramt af ADHD klarer først assistenten og derefter begynder på sygeplejerskolen med nattevagter. Og jo hun får da nok eller har i hvert fald fået daginstitutioner betalt og boligsikring og hvad så?

Jeg synes også min veninde der har kæmpet mod lymfekræft og vandt og fik barn nummer 2 som et mirakel er sindsyg sej selvom jeg godt ved hun får delvis friplads og boligsikring.

Og forresten synes jeg stadig jeg er sej selvom børnepenge sørme er et dejligt tilskud til 3 børns sko.

Anmeld

15. april 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg føler mig overhovedet ikke taget ved næsen, fordi vi ikke har haft brug for offentlige ydelser ud over børnefamilieydelsen. Jeg synes, vi er de heldige og privilegerede, fordi vi fx har uddannet os til fag, hvor der har været brug for vores arbejdskraft, og fordi tiderne var bedre, da vi fik børn. I mine øjne havde det været ganske forfærdeligt at skulle stå i total økonomisk uvished i de år, vi ønskede at få børn. 

Nej - jeg synes ikke, det er smart at få børn, hvis man fx er på kontanthjælp og fremtiden er usikker - men jeg vil aldrig føle mig snydt for noget, fordi jeg ikke har stået i en så led situation, og jeg er ydmyg i forhold til, at livet har flasket sig bedre for os. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.