Anonym skriver:
Ja man skal godt nok nogle gange passe på med hvad man får sagt i et åbent forum. Også derfor jeg endte med at skrive ano. Jeg er åbenbart ikke så modig som dig, og tør stå åbent frem
Syntes desværre det er en stigende holdning der er kommet. Hvis man ikke selv kan klare sig, så får man bare hjælp af staten. Det hele skal nok gå.!
Og så sidder vi andre tilbage og føler os taget ved næsen, fordi vi selv er kommet til hvor viner nu.
Jeg føler mig overhovedet ikke taget ved næsen, fordi vi ikke har haft brug for offentlige ydelser ud over børnefamilieydelsen. Jeg synes, vi er de heldige og privilegerede, fordi vi fx har uddannet os til fag, hvor der har været brug for vores arbejdskraft, og fordi tiderne var bedre, da vi fik børn. I mine øjne havde det været ganske forfærdeligt at skulle stå i total økonomisk uvished i de år, vi ønskede at få børn.
Nej - jeg synes ikke, det er smart at få børn, hvis man fx er på kontanthjælp og fremtiden er usikker - men jeg vil aldrig føle mig snydt for noget, fordi jeg ikke har stået i en så led situation, og jeg er ydmyg i forhold til, at livet har flasket sig bedre for os.
Anmeld