Selvfølgelig skulle det ikke være perfekt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2014

Sandratoft

MiichellaMalou skriver:

Ja men som det ser ud nu kan jeg ikke starte

Når det så er sagt (og det var ikke et angreb) så ville jeg prøve at spare den 50'er op hver dag det koster at få en anden til at aflevere. 

Noget helt andet er, du starter d 2 maj, men starter du ikke op på skoleophold?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2014

MorTilEn2013Dreng

Sandratoft skriver:

Når det så er sagt (og det var ikke et angreb) så ville jeg prøve at spare den 50'er op hver dag det koster at få en anden til at aflevere. 

Noget helt andet er, du starter d 2 maj, men starter du ikke op på skoleophold?

Har ikke kunne undersøge det nogen steder, og det også forskelligt fra kommune til kommune.

Vi er nok ret enige om herhjemme der ikke er de penge til det.
Og ingen af os ville kunne li en vildt fremmed skulle aflevere vores søn og det ville vores søn heller ikke kunne forholde sig til.

Anmeld

14. april 2014

Sandratoft

MiichellaMalou skriver:

Har ikke kunne undersøge det nogen steder, og det også forskelligt fra kommune til kommune.

Vi er nok ret enige om herhjemme der ikke er de penge til det.
Og ingen af os ville kunne li en vildt fremmed skulle aflevere vores søn og det ville vores søn heller ikke kunne forholde sig til.

Men hvilken løsning søger du så? Du har afvist alle forsøg på løsninger indtil videre. 

Næsten alle plejehjem og hjemmepleje, sygehus osv, der møder man normalt kl 7. Og jo, det kan sagtens undersøges. 

Anmeld

14. april 2014

MorTilEn2013Dreng

Sandratoft skriver:

Men hvilken løsning søger du så? Du har afvist alle forsøg på løsninger indtil videre. 

Næsten alle plejehjem og hjemmepleje, sygehus osv, der møder man normalt kl 7. Og jo, det kan sagtens undersøges. 

Jeg har ikke kunne finde noget om det.

Jeg har ikke afvist det andet end og skulle lade en helt fremmed gøre det. Tvivler på mange ville gøre det.

De andre ting har jeg undersøgt og ringet og hørt om. Men kunne være andre kunne komme med noget vi ikke havde tænkt over.

Anmeld

14. april 2014

Kamilla-m

Mit råd må også blive at søge en privat dagpleje - det kan sagtens nåes på 14 dage.
Om ikke andet må i jo vende jer til at aflevere jeres søn til en evt ung pige, det er der mange der gør.
Måske det lyder hårdt, men det er ikke sådan nemt!
Du står med en elev plads MANGE folk ville give sin højre arm for at få, ville være tåbeligt at sige nej pga det.
Evt spørg dagplejern om hun vil modtage 30 min før tid. Vi har selv en fantastisk dagplejemor, og der ved jeg det ikke ville blive et problem, men hun åbner også 6.30..

Anmeld

14. april 2014

Tin

Profilbillede for Tin
MiichellaMalou skriver:

Sagen er den at jeg starter på uddannelse her 2 maj ikke nok med vi havde lidt problemer med hensyn til dagpleje med at kører ind. Den fik vi løst.

Nu kommer det problem vi slet ikke kan løse på nogen måde,
Vores dagpleje åbner klokken 07.00 og jeg skal møde klokken 07.00, og praktikstedet er ikke til at hug eller stik i, min kæreste møder halv syv så han kan heller ikke aflevere da han ikke kan rykke sine tider heller, kan heller få plads andre steder til min søn.
Bedsteforældre kan heller ikke aflevere.

Så har i nogen gode råd tror det var det hele og undskyld det er så rodet

Arbejder selv i erhvervet og også som praktikvejleder.

Og efter at have læst hele tråden, tænker jeg lidt at hele det her virker lidt useriøst! Har du ikke lidt kendskab til den uddannelse du har søgt ind på??

ALLE STEDER...ja alle steder, hjemmeplejen,plejecentrer,sygehus,psykiatrien,lægevagter....ALT INDENFOR PLEJE OG OMSORG både privat og kommunalt har i 99,9% af tilfælde vagtskifte hhv KL 7, KL 15 og KL 23!

Det er basal viden.

Når det så er sagt, så synes jeg du giver dut nye praktik sted et forkert syn på dig,som elev, ved at bede dem om at lave om på arbejdsgangen. I mine øjne er det mangel på respekt for erhvervet og ikke mindst de borgerer det måtte vedrøre.

Din bedste og måske eneste løsning er en privat dagpleje. De tager gerne ind med kort varsel og er ofte langt mere fleksible. Hvis de PT ikke har en plads ledig,kan det ske de har et afgående barn pr d.1. Og derved er villig til evt at køre med fem børn i 14 dage.

Prisen er ofte ml 4500-7500...voldsomt ja,MEN I får refunderet,mener det er 75% af prisen fra kommune. Her er de private ml 2-500kr billigere end den komunale.

Synd at sige NEJ til muligheden for uddannelse PGA 30min ,og det er trods alt kun i de 2 praktik perioder,hvor det bliver et reelt problem.

Held og lykke med det.

Anmeld

14. april 2014

MorTilEn2013Dreng

MortilMogL skriver:

Mit råd må også blive at søge en privat dagpleje - det kan sagtens nåes på 14 dage.
Om ikke andet må i jo vende jer til at aflevere jeres søn til en evt ung pige, det er der mange der gør.
Måske det lyder hårdt, men det er ikke sådan nemt!
Du står med en elev plads MANGE folk ville give sin højre arm for at få, ville være tåbeligt at sige nej pga det.
Evt spørg dagplejern om hun vil modtage 30 min før tid. Vi har selv en fantastisk dagplejemor, og der ved jeg det ikke ville blive et problem, men hun åbner også 6.30..

Det jo under 14 dage pga hellige dage møde hos dp med sp er på plads. Og ja nu lyder jeg nok som en der slet ikke vil gøre noget for det. Men 1 vi har ikke pengene til at betale nogen for det. Og 2 jeg vil slet ikke aflevere min søn til en vildt fremmed. Det kan jeg slet ikke, synes det svært nok og skulle aflevere ham hos dagplejen.

Anmeld

14. april 2014

EAF

Hvis I allerede leder efter een "fremmed" nu så er vedkommende ikke fremmed om to uger hvor du skal starte - så løsningen ligger lige for. Der kommer børnepenge onsdag vist nok og af dem kan I ligge/bruge det der skal til for at få jer igennem situationen I er endt i  

Anmeld

14. april 2014

Kamilla-m

MiichellaMalou skriver:

Det jo under 14 dage pga hellige dage møde hos dp med sp er på plads. Og ja nu lyder jeg nok som en der slet ikke vil gøre noget for det. Men 1 vi har ikke pengene til at betale nogen for det. Og 2 jeg vil slet ikke aflevere min søn til en vildt fremmed. Det kan jeg slet ikke, synes det svært nok og skulle aflevere ham hos dagplejen.

Ja, det lyder meget somom du ikke vil, men sådan er livet altså. For mig var det lige så svært da jeg fik Lucas for 6.5 år siden - og hun behøver ikke være fremmede. - i kan sagtens nå lærer hende at kende.
Ellers må i da kende en eller anden, farmor , mormor, veninde, ven, vens lillesøster you name it. Alt kan lade sig gøre.
Eller må du jo prøve en privat.

Anmeld

14. april 2014

MorTilEn2013Dreng

Tin skriver:

Arbejder selv i erhvervet og også som praktikvejleder.

Og efter at have læst hele tråden, tænker jeg lidt at hele det her virker lidt useriøst! Har du ikke lidt kendskab til den uddannelse du har søgt ind på??

ALLE STEDER...ja alle steder, hjemmeplejen,plejecentrer,sygehus,psykiatrien,lægevagter....ALT INDENFOR PLEJE OG OMSORG både privat og kommunalt har i 99,9% af tilfælde vagtskifte hhv KL 7, KL 15 og KL 23!

Det er basal viden.

Når det så er sagt, så synes jeg du giver dut nye praktik sted et forkert syn på dig,som elev, ved at bede dem om at lave om på arbejdsgangen. I mine øjne er det mangel på respekt for erhvervet og ikke mindst de borgerer det måtte vedrøre.

Din bedste og måske eneste løsning er en privat dagpleje. De tager gerne ind med kort varsel og er ofte langt mere fleksible. Hvis de PT ikke har en plads ledig,kan det ske de har et afgående barn pr d.1. Og derved er villig til evt at køre med fem børn i 14 dage.

Prisen er ofte ml 4500-7500...voldsomt ja,MEN I får refunderet,mener det er 75% af prisen fra kommune. Her er de private ml 2-500kr billigere end den komunale.

Synd at sige NEJ til muligheden for uddannelse PGA 30min ,og det er trods alt kun i de 2 praktik perioder,hvor det bliver et reelt problem.

Held og lykke med det.

Gider slet ikke sådan et angreb!
Igen det er meget forskelligt fra kommune til kommune og det har hun selv sagt. Og har en veninde der først mødt klokken otte. Vi har ikke pengene til privat dp, og hvad fanden er der så useriøst, sådan en melding magter jeg da slet ikke og hører på og har heller ikke forlangt de skulle ændre noget på nogen måder. Jeg har prøvet og undersøge alle muligheder. Og der er åbenbart ikke rigtig noget at gøre og sådan er det så kan det godt være vi har dummet os selvom vi ikke har vist det eller kunne finde særlig meget om det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.