Selvfølgelig skulle det ikke være perfekt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2014

MorTilEn2013Dreng

An&Jo skriver:

Jo men jeg er heller ikke elev.. Som elev må man ikke have aften og nattevagter, ihvertfald ikke i min kommune.. Det må man ikke fordi man ikke får tillæg som elev fordi elevlønnen er fast.. Dermed bliver man jo ikke korrekt lønnet hvis man som elev har blandede vagter..

Jeg arbejder fra kl 7 til 15 eller 15:30 det er lidt blandet og fredagen op til en arbejdsweekend har jeg fri kl 13..

Vi har også to studie dag hvor vi skal have aften vagter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2014

TNBC

An&Jo skriver:

Jo men jeg er heller ikke elev.. Som elev må man ikke have aften og nattevagter, ihvertfald ikke i min kommune.. Det må man ikke fordi man ikke får tillæg som elev fordi elevlønnen er fast.. Dermed bliver man jo ikke korrekt lønnet hvis man som elev har blandede vagter..

Jeg arbejder fra kl 7 til 15 eller 15:30 det er lidt blandet og fredagen op til en arbejdsweekend har jeg fri kl 13..

Ahhh........ Jeg ved sku ikke om min søster er ude som elev eller bare I praktik. Hun har gået på social og sundshedskolen I et år(lidt over) og er færdig næste år. Det er også som hjælper.

Så der er forskel på elev og bare alm praktik? (Man jeg føler mig dum med sådan nogle spørgsmål)

Anmeld

14. april 2014

An&Jo

MiichellaMalou skriver:

Vi har også to studie dag hvor vi skal have aften vagter

Ja det er to dage fordelt på hele perioden ikke?? Sådan er det også ved os, men så har du et par ekstra fridage på et tidspunkt??

Anmeld

14. april 2014

MorTilEn2013Dreng

Yurie skriver:

Ahhh........ Jeg ved sku ikke om min søster er ude som elev eller bare I praktik. Hun har gået på social og sundshedskolen I et år(lidt over) og er færdig næste år. Det er også som hjælper.

Så der er forskel på elev og bare alm praktik? (Man jeg føler mig dum med sådan nogle spørgsmål)

Når du går på hjælperen er man elev. Ellers kan du ikke gå på den også hedder der skole ophold og praktikken

Anmeld

14. april 2014

MorTilEn2013Dreng

An&Jo skriver:

Ja det er to dage fordelt på hele perioden ikke?? Sådan er det også ved os, men så har du et par ekstra fridage på et tidspunkt??

Det snakket hun ikke noget om. Hun snakkede også bare om vi også kom til at arbejde nogen weekender og hellige dage

Anmeld

14. april 2014

An&Jo

Yurie skriver:

Så er hun jo nok elev.. Hvis hun har blandede vagter som du siger så ville jeg nok lige tjekke lønseddel osv hvis jeg var hende.. En elevløn er fast og kan ikke pilles ved, og normalt får man jo tillæg når man er i aften og nattevagt, men dem kan man ikke få som elev.. Ergo arbejder hun jo "gratis" medmindre hun får nogle ekstra fridage

Anmeld

14. april 2014

TNBC

MiichellaMalou skriver:

Når du går på hjælperen er man elev. Ellers kan du ikke gå på den også hedder der skole ophold og praktikken

Så er jeg da helt sikkert forvirret. Jeg må lige snakke med min søster..

Anmeld

14. april 2014

An&Jo

MiichellaMalou skriver:

Det snakket hun ikke noget om. Hun snakkede også bare om vi også kom til at arbejde nogen weekender og hellige dage

Ja du skal arbejde hver tredje eller fjerde weekend, og nogle få helligdage.. Undersøg lige med skolen om helligdage er iorden, vi som er fastansat får noget kaldet en FO dag for at arbejde på en helligdag, det er en ekstra fridag..

Anmeld

14. april 2014

MorTilEn2013Dreng

An&Jo skriver:

Ja du skal arbejde hver tredje eller fjerde weekend, og nogle få helligdage.. Undersøg lige med skolen om helligdage er iorden, vi som er fastansat får noget kaldet en FO dag for at arbejde på en helligdag, det er en ekstra fridag..

Ja men som det ser ud nu kan jeg ikke starte

Anmeld

14. april 2014

Sandratoft

MiichellaMalou skriver:

Det gøre jeg bestemt ikke
Men ja det er super trist jeg ikke viste det og min veninde mødte klokken otte også tænkte jeg det var fint nok

Næsten alle ssh elever møder kl 7 hver dag i deres praktik, det er den normale mødetid og det kan sagtens undersøges på forhånd. Jeg vil faktisk gå så vidt til at sige at det burde man have undersøgt inden man søgte ind i den her branche, især når man har børn. 

Jeg synes i har dummet jer på den måde at du bare har taget din venindes ord for gode varer og handlet derudfra. Man kan jo ikke bare regne med at praktiksteder vil bøje reglerne for ens skyld. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.