Carina:-) skriver:
Men alternativet er værre.....
Jeg har haft børn i 24 år og jeg har set udviklingen i vores samfund gå op ad bakke.
Vi tillader socialt bedrageri velvidende at de penge tages fra os alle.
Der er igen snak om at de "rige" altså os der arbejder skal til at betale for læge -
Snart er det vel jm og fødsel vi selv skal betale for.
Folkeskolerne går op af bakke,børn og lærer går ned med stress.
Vi har ingen til at tage sig ordentligt af vores børn i inst.
Vi bliver flået i skat -fordi landet kæmper for at holde skindet på næsen.
Jeg vælger at tro at folk der snyder er uintelligente ,for det må man være siden man synes det er i orden at stjæle.
Men det er jo også nemt når andre vender ryggen til
Jeg kan slet ikke forstå holdningen at man ikke vil anmelde noget så alvorligt og så ødelæggende for hele vores samfund som socialt bedrageri....
Og helt ærligt Line så forstår jeg det endnu mindre at du som er lærer ,og som står midt i de problemer stramninger og spareplaner giver ,ikke kan se at så længe vi har asociale r*vhuller der ikke ejer gnist af pli-ja så bliver vi andre nødt til at vise moral
12 milliarder......
Jeg er med på at kalde dem asociale røvhuller, jeg er med på at det at folk snyder tager fra os der ikke gør. Men snyd er mange ting, jeg kan også læse herinde at hvis man er nervøs for om man er gravid to dage over mens dag så lyv on lidt mavesmerter så kan du få en scanning - det koster også samfundet. Jeg ved også mange tænker I, jamen så hellere arbejde mindre timer for ellers mister vi tilskuddet til børnehave/boligsikring og hvad ved jeg.,..
jeg er helt med på at den krævementalitet skal vendes - og jeg ser den ikke kun i socialt bedrageri, jeg ser den også med forældre hvor det handler om MIT barn osv. Jeg tror bare ikke løsningen er anmeldersamfund. Så jo vi to er enige i målet bare ikke i midlerne til at nå det 
jeg er og så gammel og har interesseret mig for samfundet og politik længe nok til at se den rutchebane ned af du beskriver. Og jo måske er en del af det bedrageri, en anden ting er også krævementalitet, og så er det også solidariteten som skal tilbage - ja er langhåret