Socialt bedrageri....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2014

lineog4

Carina:-) skriver:

Men alternativet er værre.....

Jeg har haft børn i 24 år og jeg har set udviklingen i vores samfund gå op ad bakke.

Vi tillader socialt bedrageri velvidende at de penge tages fra os alle.

Der er igen snak om at de "rige" altså os der arbejder skal til at betale for læge -

Snart er det vel jm og fødsel vi selv skal betale for.

Folkeskolerne går op af bakke,børn og lærer går ned med stress.

Vi har ingen til at tage sig ordentligt af vores børn i inst.

Vi bliver flået i skat -fordi landet kæmper for at holde skindet på næsen.

Jeg vælger at tro at folk der snyder er uintelligente ,for det må man være siden man synes det er i orden at stjæle.

Men det er jo også nemt når andre vender ryggen til 

Jeg kan slet ikke forstå holdningen at man ikke vil anmelde noget så alvorligt og så ødelæggende for hele vores samfund som socialt bedrageri....

Og helt ærligt Line så forstår jeg det endnu mindre at du som er lærer ,og som står midt i de problemer stramninger og spareplaner giver ,ikke kan se at så længe vi har asociale r*vhuller der ikke ejer gnist af pli-ja så bliver vi andre nødt til at vise moral

12 milliarder......

Jeg er med på at kalde dem asociale røvhuller, jeg er med på at det at folk snyder tager fra os der ikke gør. Men snyd er mange ting, jeg kan også læse herinde at hvis man er nervøs for om man er gravid to dage over mens dag så lyv on lidt mavesmerter så kan du få en scanning - det koster også samfundet. Jeg ved også mange tænker I, jamen så hellere arbejde mindre timer for ellers mister vi tilskuddet til børnehave/boligsikring og hvad ved jeg.,.. 

jeg er helt med på at den krævementalitet skal vendes - og jeg ser den ikke kun i socialt bedrageri, jeg ser den også med forældre hvor det handler om MIT barn osv. Jeg tror bare ikke løsningen er anmeldersamfund. Så jo vi to er enige i målet bare ikke i midlerne til at nå det 

jeg er og så gammel og har interesseret mig for samfundet og politik længe nok til at se den rutchebane ned af du beskriver. Og jo måske er en del af det bedrageri, en anden ting er også krævementalitet, og så er det også solidariteten som skal tilbage - ja er langhåret 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2014

Jeia

Anonym skriver:

Præcis, det så meget svineri

Jeg har dobbelttjekket adressen på nettet og det kun hende der kommer frem, når jeg søger på adressen

Hvor på nettet har du søgt på adressen, hos kommunen, dgs. eller lignende. I de 10 år jeg boede i dk, stod jeg hele tiden registreret på den første adresse jeg boede på, både på dgs og krak. Selv om jeg flyttede og meldte flytning 3 gange.

Anmeld

22. februar 2014

Carina:-)

lineog4 skriver:

Jeg er med på at kalde dem asociale røvhuller, jeg er med på at det at folk snyder tager fra os der ikke gør. Men snyd er mange ting, jeg kan også læse herinde at hvis man er nervøs for om man er gravid to dage over mens dag så lyv on lidt mavesmerter så kan du få en scanning - det koster også samfundet. Jeg ved også mange tænker I, jamen så hellere arbejde mindre timer for ellers mister vi tilskuddet til børnehave/boligsikring og hvad ved jeg.,.. 

jeg er helt med på at den krævementalitet skal vendes - og jeg ser den ikke kun i socialt bedrageri, jeg ser den også med forældre hvor det handler om MIT barn osv. Jeg tror bare ikke løsningen er anmeldersamfund. Så jo vi to er enige i målet bare ikke i midlerne til at nå det 

jeg er og så gammel og har interesseret mig for samfundet og politik længe nok til at se den rutchebane ned af du beskriver. Og jo måske er en del af det bedrageri, en anden ting er også krævementalitet, og så er det også solidariteten som skal tilbage - ja er langhåret 

Og så er jeg endnu mere langhåret -

For er enig i de sidste linier 

Men jeg er mit ansvar bevist ,og vil ikke sidde og brokke mig over mistede børnepenge,og angst for fremtiden for mine børn hvis jeg ikke gør noget aktivt for at bedre det.

Så jeg har meldt både familie venner og ja selv en ansat for socialt bedrageri.

Gør det åbent og med rank ryg-for det er ikke mig der har gjort noget forkert.Og så kan jeg se mine børn i øjnene og ved at jeg har gjort hvad jeg kunne for at de også kan få et liv med tryghed.

Jeg er evig taknemmelig for at jeg holdt ud og holdt ved og kæmpede for min virksomhed som i dag er så velfungerende at jeg ved at sælge den kan sikre mine børns fremtid.

Den er min aldersforsikring,og børnenes fremtidsforsikring. 

For den udvikling jeg har set på 24 år fortsætter,så ved jo godt hvordan vores liv ser ud om bare 24 år mere....

Anmeld

22. februar 2014

lineog4

Og så er jeg endnu mere langhåret -

For er enig i de sidste linier 

Men jeg er mit ansvar bevist ,og vil ikke sidde og brokke mig over mistede børnepenge,og angst for fremtiden for mine børn hvis jeg ikke gør noget aktivt for at bedre det.

Så jeg har meldt både familie venner og ja selv en ansat for socialt bedrageri.

Gør det åbent og med rank ryg-for det er ikke mig der har gjort noget forkert.Og så kan jeg se mine børn i øjnene og ved at jeg har gjort hvad jeg kunne for at de også kan få et liv med tryghed.

Jeg er evig taknemmelig for at jeg holdt ud og holdt ved og kæmpede for min virksomhed som i dag er så velfungerende at jeg ved at sælge den kan sikre mine børns fremtid.

Den er min aldersforsikring,og børnenes fremtidsforsikring. 

For den udvikling jeg har set på 24 år fortsætter,så ved jo godt hvordan vores liv ser ud om bare 24 år mere....

Jeg har egentlig stor respekt for et menneske der anmelder hvis de gør det åbent og står ved det, 

En i denne tråd spurgte, hvad hvis det var bankrøveri? Jeg ville stadig tale først, fortælle jeg blev nød til at anmelde. På samme måde gør jeg med indberetninger, jeg siger det først.

hvis du eller en anden går til en bekendt, veninde, ansat hvad ved jeg og siger; jeg kan se du bedrager socialt, det kan jeg ikke se på - du får nu 14 dage til at få det ordnet og ellers melder jeg... Så stor respekt, men man giver dem en chance, man siger det til dem og man står ved hvad man har gjort. Aå ja egentlig er jeg ikke imod anmeldelse men er imod den anonyme....

Anmeld

22. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Problemstilling

Kvinde er enlig med hendes datter, hun finder ny kæreste, er stadig registeret som enlig, de er sammen i et par år og stadig reg.som enlig, de får fælles barn og er stadig sammen, hun er stadig reg. som enlig og manden er reg. på en adresse hos en kammerat (som han faktisk boede hos inden de fandt sammen)

Jeg ved jo godt, at han er hos hende sådan nærmest 24/7, idet de har fælles datter OG stadig danner par..

Hvad ville i gøre???

Hun er en rigtig god veninde, jeg holder meget af hende, men......  

Ærligt så ville jeg ikke gøre noget. Lad dem det er ansat til det gøre deres job. Så kan du koncentrerer dig om at være veninde med hende i stedet - og du kan jo sagtens fortælle din holdning til det så ved hun hvor du står. 

Anmeld

22. februar 2014

Carina:-)

lineog4 skriver:

Jeg har egentlig stor respekt for et menneske der anmelder hvis de gør det åbent og står ved det, 

En i denne tråd spurgte, hvad hvis det var bankrøveri? Jeg ville stadig tale først, fortælle jeg blev nød til at anmelde. På samme måde gør jeg med indberetninger, jeg siger det først.

hvis du eller en anden går til en bekendt, veninde, ansat hvad ved jeg og siger; jeg kan se du bedrager socialt, det kan jeg ikke se på - du får nu 14 dage til at få det ordnet og ellers melder jeg... Så stor respekt, men man giver dem en chance, man siger det til dem og man står ved hvad man har gjort. Aå ja egentlig er jeg ikke imod anmeldelse men er imod den anonyme....

Kan se vi er helt enige 

For self skal man stå ved sin anmeldelse.

Og har altid advaret først.

Der hvor jeg ikke vil advare er ved mishandling -men det er jo en helt anden snak .

Anmeld

22. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg kom lige til at tænke på: hvad har gjort at du synes at du skal søge på adressen. Skulle du lige lege kommunens spion? 

En ting er hvis hun selv fortæller det og du så bliver i tvivl om hvad du skal gøre med din viden, men jeg synes det er noget andet og fortæller lidt om hvad det er for et samfund vi lever i, når du selv går ind og "tjekker" din rigtige gode veninde. 

Anmeld

22. februar 2014

modesty

Men alternativet er værre.....

Jeg har haft børn i 24 år og jeg har set udviklingen i vores samfund gå op ad bakke.

Vi tillader socialt bedrageri velvidende at de penge tages fra os alle.

Der er igen snak om at de "rige" altså os der arbejder skal til at betale for læge -

Snart er det vel jm og fødsel vi selv skal betale for.

Folkeskolerne går op af bakke,børn og lærer går ned med stress.

Vi har ingen til at tage sig ordentligt af vores børn i inst.

Vi bliver flået i skat -fordi landet kæmper for at holde skindet på næsen.

Jeg vælger at tro at folk der snyder er uintelligente ,for det må man være siden man synes det er i orden at stjæle.

Men det er jo også nemt når andre vender ryggen til 

Jeg kan slet ikke forstå holdningen at man ikke vil anmelde noget så alvorligt og så ødelæggende for hele vores samfund som socialt bedrageri....

Og helt ærligt Line så forstår jeg det endnu mindre at du som er lærer ,og som står midt i de problemer stramninger og spareplaner giver ,ikke kan se at så længe vi har asociale r*vhuller der ikke ejer gnist af pli-ja så bliver vi andre nødt til at vise moral

12 milliarder......

Hvorfor blander du to forskellige diskussioner sammen? Det er da ikke fordi der årligt bliver snydt for 7-12 mia. kr. at velfærdsstaten er ved at gå ad helvede til. Så kan jeg lige så godt sige at det er fordi vi ikke betaler 10% mere i skat at velfærdsstaten er ved at gå ad helvede til. Det giver ikke mening.

Der vil altid være kriminelle og snyltere uanset hvor mange regler og love man sætter op. 

Jeg nægter at bo i et Big Brother-agtigt stikker-samfund hvor man går rundt med en iboende frygt for at blive angivet af sin nabo, eller kollega, eller familiemedlem. Det er en principiel diskussion som efter min mening er uendeligt meget vigtigere end den om socialt bedrageri.

Anmeld

22. februar 2014

Fine_007

Træder ved siden af....

Hvad skal vi med regler og love hvis vi bare alle kan træde ved siden af som det passer os?

Og hvem gider være veninde med et asocialt menneske som stjæler fra   alle os andre? 

Jeg er grundlæggende enig.
Men i min verden er der forskelle på alvoren i social bedrageri, og det at måske/måske ikke bo sammen, står ikke på min liste over højbedrageri. Jeg er godt klar over, at de modtager en ydelse de ikke er berettiget til.Og det er ikke fedt.
Det der forarver mig ved ts tråd, er at flere mennesker tilsyneladende er klar til/eller ville overvejer at angive en veninde, for en handling, som "bare" handler om penge.

Anmeld

22. februar 2014

Fine_007

Fine_007 skriver:

Jeg er grundlæggende enig.
Men i min verden er der forskelle på alvoren i social bedrageri, og det at måske/måske ikke bo sammen, står ikke på min liste over højbedrageri. Jeg er godt klar over, at de modtager en ydelse de ikke er berettiget til.Og det er ikke fedt.
Det der forarver mig ved ts tråd, er at flere mennesker tilsyneladende er klar til/eller ville overvejer at angive en veninde, for en handling, som "bare" handler om penge.

Med hensyn til asociale mennesker, som stjæler, så kan vi desværre ikke alle være lige perfekte. Jeg tror ikke man ændre adfærd ved at blive angivet i smug. Så hellere blive konfronteret af folk man holder af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.