Socialt bedrageri....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2014

Stumpen

Clgh skriver:

Puha den er svær, for selvfølgelig er det ikke sjovt at melde sine nære veninder for den slags svindel. Samtidig er det heller ikke sjovt at se hvordan folk nasser på goder i systemet, som de i virkeligheden slet ikke er berettiget til.

Dog ville jeg nok lige snakke med hende, og så bare sige at du har hørt noget snakke om hende og have ondt i røven over det hun har gang i (Ja, 6. klasse om igen, men....!).
Og så fortælle hende hvor stor en bøde, plus en mulig fængselsstraf, der venter hende hvis det bliver opdaget. 

Min (kommende) datters far og jeg har snakket meget om socialt bedrageri mht. hvor meget han må komme og besøge os og omvendt - især i den første tid. 
Og vi er hverken kærester eller lignende, blot to ekskærester der gerne vil samarbejde - dog vil jeg ikke beskyldes for socialt bedrageri hvis der er nogen, der lige får ondt i røven over vores samarbejde. 

Men synes det er svinsk, at din veninde svindler sådan. Især når hende og manden har et fællesbarn og er i et forhold. 
Træls situation at stå i som veninden på sidelinjen. 

Jeg ville spille med åbne kort overfor kommunen.. Ringe og forklare sagen og spørge hvordan I gør dette, når han ER en x, der gerne vil være meget sammen med sin nyfødte datter...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2014

Mum33

Anonym skriver:

Problemstilling

Kvinde er enlig med hendes datter, hun finder ny kæreste, er stadig registeret som enlig, de er sammen i et par år og stadig reg.som enlig, de får fælles barn og er stadig sammen, hun er stadig reg. som enlig og manden er reg. på en adresse hos en kammerat (som han faktisk boede hos inden de fandt sammen)

Jeg ved jo godt, at han er hos hende sådan nærmest 24/7, idet de har fælles datter OG stadig danner par..

Hvad ville i gøre???

Hun er en rigtig god veninde, jeg holder meget af hende, men......  

Jeg ville nok skrive en ano meddelelse til kommunen. 

Anmeld

22. februar 2014

RosSofi

Der er vist ingen tvivl om, hvad man burde gøre. Men hvad jeg i virkeligheden ville gøre var ingenting, især hvis det var en god og nær veninde.

Men nej ydelser bør gå til folk, der har brug for dem og ikke nogen, der kan undvære.

Anmeld

22. februar 2014

LMX

Jeg ville ikke melde hende.. Kunne jeg aldrig drømme om at gøre overfor et menneske jeg elsker.

Jeg ville derimod fortælle hende at det hun gør er ulovligt og at det kun er et spørgsmål om tid før en anden melder hende til kommunen.

Øv en møgsituation... Jeg synes det er SÅ forkert, men alligevel kommer venskab først...

Anmeld

22. februar 2014

sandramor

Jaah jeg ville ihvertfald nok stærkt overveje om det er den slags veninder jeg ønsker i mit liv 

Jeg er selv en af dem som får mange af de sociale ydelser og er lykkelig for at jeg kan få dem Og er ikke sikker på jeg ville ha det særlig godt med at have en veninde der også fik alle de ydelser uden at være berettiget til dem... Kald mig snæversynet men ønsker ingen kriminelle i mit liv og det de gør er dybt kriminelt og kan straffes med fængselsstraf... Og hvis kommunen ved at jeg 100% vidste det er jeg faktisk medskyldig... Nej tak... Så må hun komme tilbage når hun har lært hvad der er rigtig og forkert 

Anmeld

22. februar 2014

Carina:-)

sandramor skriver:

Jaah jeg ville ihvertfald nok stærkt overveje om det er den slags veninder jeg ønsker i mit liv 

Jeg er selv en af dem som får mange af de sociale ydelser og er lykkelig for at jeg kan få dem Og er ikke sikker på jeg ville ha det særlig godt med at have en veninde der også fik alle de ydelser uden at være berettiget til dem... Kald mig snæversynet men ønsker ingen kriminelle i mit liv og det de gør er dybt kriminelt og kan straffes med fængselsstraf... Og hvis kommunen ved at jeg 100% vidste det er jeg faktisk medskyldig... Nej tak... Så må hun komme tilbage når hun har lært hvad der er rigtig og forkert 

+ at der jo næppe bliver ved med at være penge til dem der har brug for det hvis andre bare skovler ind uden grund 

Anmeld

22. februar 2014

lineog4

Jeg ville spørge hende, tale med hende, fortælle hvad jeg mente om det de gjorde.

Men jeg ville aldrig melde hende, jeg ville faktisk aldrig melde nogen når det handler om socialt bedrageri - har ikke lyst til at leve i et anmeldersamfund og vil derfor heller ikke bidrage til det. 

Det er stadig "kun" penge bedrager med, jeg ville anmelde eller rettere indberette hvis det handlede om deres børn, en mand der slog osv

Anmeld

22. februar 2014

sandramor

san skriver:

Nej jeg siger bestemt ikke det er okay det hun gør.. Jeg ville jo gå til hende og snakke med hende.. Men nej jeg ville ikke melde hende, hvis det var min virkelig gode veninde gennem mange år.. Der er bare nogen ting veninder ikke er enig i, men derfor kan man godt være super gode veninder alligevel.. og det ville så bare var en af tingene og ellers måtte jeg jo se, om jeg så kunne være venner med hende mere, hvis hun ikke handlet på det vi havde snakket om..

Selvf hvis hun begik drak, var narko smuler og eller forgreb sig på børn, ville jeg KLART melde hende.. Men ikke fordi hun snyder systemet på den måde, ikke at JEG syntes det er oki, for ville ikke selv gøre det.. Men jo, jeg er da et bedre menneske end hende, for jeg gør det jo ikke selv...

Jeg synes det er en rigtig god indstilling at ha til et venskab men nok også lidt naivt... Som en anden skriver... Tror du selv på at når din veninde vælger at være kriminel så går der pludselig et lys op for hende fordi du fortæller hende at det er forkert? Er ret sikker på hun godt ved det i forvejen... Men vælger stadig at gøre det.... 

Samtidig så vælger du at sætte dit eget ry på spil for hvis kommunen eller politiet finder ud af at du vidste hvad hun gjorde så blir du medskyldig da man ved lov har pligt til at oplyse når nogen begår socialt bedrageri  

Anmeld

22. februar 2014

lineog4

sandramor skriver:

Jeg synes det er en rigtig god indstilling at ha til et venskab men nok også lidt naivt... Som en anden skriver... Tror du selv på at når din veninde vælger at være kriminel så går der pludselig et lys op for hende fordi du fortæller hende at det er forkert? Er ret sikker på hun godt ved det i forvejen... Men vælger stadig at gøre det.... 

Samtidig så vælger du at sætte dit eget ry på spil for hvis kommunen eller politiet finder ud af at du vidste hvad hun gjorde så blir du medskyldig da man ved lov har pligt til at oplyse når nogen begår socialt bedrageri  

Ej det er altså ikke lovpligtigt i DK at anmelde andre. 

Anmeld

22. februar 2014

sandramor

lineog4 skriver:

Ej det er altså ikke lovpligtigt i DK at anmelde andre. 

Nej det trækker jeg også tilbage det så jeg lige på lovgivningen 

Det var nok bare ønsketænkning 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.