sandramor skriver:
Hmm jamen så siger du jo faktisk at det er okay det hun gør?? Den forstår jeg ikke helt... Jeg synes faktisk ikke man er et bedre menneske hvis man VED at ens veninde bedrager og så bare vender det blinde øje til 
Nej det er ikke hendes ansvar for hun er åbenbart ligeglad med om hun gør noget kriminelt... Så hvis man ved hun gør noget kriminelt har man pligt til at oplyse det.... Altså det blir faktisk straffet ret hårdt at udøve socialt bedrageri 
Men ja vi er jo forskellige og heldigvis for det 
Nej jeg siger bestemt ikke det er okay det hun gør.. Jeg ville jo gå til hende og snakke med hende.. Men nej jeg ville ikke melde hende, hvis det var min virkelig gode veninde gennem mange år.. Der er bare nogen ting veninder ikke er enig i, men derfor kan man godt være super gode veninder alligevel.. og det ville så bare var en af tingene
og ellers måtte jeg jo se, om jeg så kunne være venner med hende mere, hvis hun ikke handlet på det vi havde snakket om..
Selvf hvis hun begik drak, var narko smuler og eller forgreb sig på børn, ville jeg KLART melde hende.. Men ikke fordi hun snyder systemet på den måde, ikke at JEG syntes det er oki, for ville ikke selv gøre det.. Men jo, jeg er da et bedre menneske end hende, for jeg gør det jo ikke selv...
Anmeld