Socialt bedrageri....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2014

Carina:-)

esioul skriver:

svineri......

Jeg ville nok snakke med hende om det først og fremmest, hvis i er meget gode venner.

Ellers havde jeg meldt det med det samme.

Enig

Socialt bedrageri undergraver hele vores velfærdssamfund og skal stoppes familie / venner eller ej det er ligegyldigt .

Er man vidende har man pligt til at melde det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2014

esioul

Carina:-) skriver:

Enig

Socialt bedrageri undergraver hele vores velfærdssamfund og skal stoppes familie / venner eller ej det er ligegyldigt .

Er man vidende har man pligt til at melde det. 

Lige præcis.

Anmeld

21. februar 2014

Bb3031

Anonym skriver:

Præcis, det så meget svineri

Jeg har dobbelttjekket adressen på nettet og det kun hende der kommer frem, når jeg søger på adressen

Bare en tanke - Det kan jo være, at hans oplysninger er hemmelige og derfor ikke kommer frem. Hvis du søger på Vores adresse herhjemme, så kommer kun mit navn frem og ikke min partners - og det selv om vi ejer huset begge to 

Anmeld

21. februar 2014

san

Jeg kunne ALDRIG finde på at melde en af mine gode veninde til systemet. Jeg ville gå til hende og snakke med hende om det, og hvis min veninde så ikke gør noget, må jeg jo vælge, om jeg vil være veninde med hende eller ej... Man melder ikke sine veninde, bare min mening...

Ved godt der er nogen der kommer efter mig nu men forstår ikke hvorfor man skal melde andre, det må være deres ansvar og ikke mit.. Jeg er bare et bedre menneske end dem og gider ikke bruge min tid på at melde andre for sådan noget...

Anmeld

21. februar 2014

sandramor

san skriver:

Jeg kunne ALDRIG finde på at melde en af mine gode veninde til systemet. Jeg ville gå til hende og snakke med hende om det, og hvis min veninde så ikke gør noget, må jeg jo vælge, om jeg vil være veninde med hende eller ej... Man melder ikke sine veninde, bare min mening...

Ved godt der er nogen der kommer efter mig nu men forstår ikke hvorfor man skal melde andre, det må være deres ansvar og ikke mit.. Jeg er bare et bedre menneske end dem og gider ikke bruge min tid på at melde andre for sådan noget...

Hmm jamen så siger du jo faktisk at det er okay det hun gør?? Den forstår jeg ikke helt... Jeg synes faktisk ikke man er et bedre menneske hvis man VED at ens veninde bedrager og så bare vender det blinde øje til 

Nej det er ikke hendes ansvar for hun er åbenbart ligeglad med om hun gør noget kriminelt... Så hvis man ved hun gør noget kriminelt har man pligt til at oplyse det.... Altså det blir faktisk straffet ret hårdt at udøve socialt bedrageri 

Men ja vi er jo forskellige og heldigvis for det 

Anmeld

21. februar 2014

san

sandramor skriver:

Hmm jamen så siger du jo faktisk at det er okay det hun gør?? Den forstår jeg ikke helt... Jeg synes faktisk ikke man er et bedre menneske hvis man VED at ens veninde bedrager og så bare vender det blinde øje til 

Nej det er ikke hendes ansvar for hun er åbenbart ligeglad med om hun gør noget kriminelt... Så hvis man ved hun gør noget kriminelt har man pligt til at oplyse det.... Altså det blir faktisk straffet ret hårdt at udøve socialt bedrageri 

Men ja vi er jo forskellige og heldigvis for det 

Nej jeg siger bestemt ikke det er okay det hun gør.. Jeg ville jo gå til hende og snakke med hende.. Men nej jeg ville ikke melde hende, hvis det var min virkelig gode veninde gennem mange år.. Der er bare nogen ting veninder ikke er enig i, men derfor kan man godt være super gode veninder alligevel.. og det ville så bare var en af tingene og ellers måtte jeg jo se, om jeg så kunne være venner med hende mere, hvis hun ikke handlet på det vi havde snakket om..

Selvf hvis hun begik drak, var narko smuler og eller forgreb sig på børn, ville jeg KLART melde hende.. Men ikke fordi hun snyder systemet på den måde, ikke at JEG syntes det er oki, for ville ikke selv gøre det.. Men jo, jeg er da et bedre menneske end hende, for jeg gør det jo ikke selv...

Anmeld

21. februar 2014

loop

Anonym skriver:

Problemstilling

Kvinde er enlig med hendes datter, hun finder ny kæreste, er stadig registeret som enlig, de er sammen i et par år og stadig reg.som enlig, de får fælles barn og er stadig sammen, hun er stadig reg. som enlig og manden er reg. på en adresse hos en kammerat (som han faktisk boede hos inden de fandt sammen)

Jeg ved jo godt, at han er hos hende sådan nærmest 24/7, idet de har fælles datter OG stadig danner par..

Hvad ville i gøre???

Hun er en rigtig god veninde, jeg holder meget af hende, men......  

Jeg ville spørge hende om hun og kæresten snyder, og hvis svaret er "ja" ville jeg spørge hvorfor. Jeg ville også spørge om hun kender straffen for socialt bedrageri.

Men, jeg ville ALDRIG melde hende.

Anmeld

21. februar 2014

ECOchild.dk

Anonym skriver:

Problemstilling

Kvinde er enlig med hendes datter, hun finder ny kæreste, er stadig registeret som enlig, de er sammen i et par år og stadig reg.som enlig, de får fælles barn og er stadig sammen, hun er stadig reg. som enlig og manden er reg. på en adresse hos en kammerat (som han faktisk boede hos inden de fandt sammen)

Jeg ved jo godt, at han er hos hende sådan nærmest 24/7, idet de har fælles datter OG stadig danner par..

Hvad ville i gøre???

Du er en god veninde hvis du på en diplomatisk måde taler med hende om de problemer de to kan støde ind i ved at leve "sammen hver for sig" om det etiske i problemet. Når du har gjort det, kan og skal du ikke gøre mere, uanset hvor uetisk og forkert det er. Så længe det ikke er et "anmelder-samfund" vi har, mener jeg ikke du kan gøre mere, hvis du vil bevare jeres venskab.

Lotte

www.ecochild.dk 

basic økologisk  babytøj

Anmeld

22. februar 2014

miss freja

Uanset om man er veninder eller ej, så  synes jeg at det skal meldes, så kommunen kan undersøge forholdene. 

Når man tænker på, hvor meget det offentlige må skære ned i disse tider på fx børn eller ældre, så er det da helt uacceptabelt at der er nogle der snyder sig til ydelser som de ikke er berettiget til... det er jo sådan set tyveri fra alle i samfundet! 

Tænk sig at der er nogen som har så dårlig morale at de kan finde på det. Føj.

Anmeld

22. februar 2014

mortilfreja

Anonym skriver:

Problemstilling

Hvad ville i gøre???

Tag en snak med hende om konsekvenserne hvis hun ik retter op på det.

Hun kan faktisk få en fængselsstraf og det ønsker hun nok ikke med to børn!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.