Hvorfor blander du to forskellige diskussioner sammen? Det er da ikke fordi der årligt bliver snydt for 7-12 mia. kr. at velfærdsstaten er ved at gå ad helvede til. Så kan jeg lige så godt sige at det er fordi vi ikke betaler 10% mere i skat at velfærdsstaten er ved at gå ad helvede til. Det giver ikke mening.
Der vil altid være kriminelle og snyltere uanset hvor mange regler og love man sætter op.
Jeg nægter at bo i et Big Brother-agtigt stikker-samfund hvor man går rundt med en iboende frygt for at blive angivet af sin nabo, eller kollega, eller familiemedlem. Det er en principiel diskussion som efter min mening er uendeligt meget vigtigere end den om socialt bedrageri.
Men du behøver da ikke frygte noget hvis du ikke gør noget forkert?
Jeg render altså ikke rundt og er bange for at blive taget for butikstyveri,spritkørsel eller socialt bedrageri.
Netop fordi jeg ikke gør de ting.
Man lider da af alvorlig paranoia hvis man tror alle bare melder alle uden grund.
Desuden så tror jeg du tager alvorligt fejl hvis du ikke tror 12 milliarder ikke kan gøre en forskel for vores velfærd.
Der er en grund til at man f.eks i Herning kommune har 4 fuldtidsansatte til at kontrollere. -Med stor succes -fordi man mener det ikke er ligegyldigt.
Anmeld