Socialt bedrageri....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2014

Carina:-)

Frk. Himmelblå skriver:

Min mening:
Man bør kun anmelde, hvis man synes, det er vigtigt nok til, at man vil lægge navn til.

Anonyme anmeldelser er no go i min verden. Ikke den type samfund, jeg ønsker at lade mine børn vokse op i.

Enig

Det er lige så ærgeligt et samfund som et der er bygget op med at snyd hvis du kan og håb du ikke bliver opdaget.

Rag til dig,og lad andre om at betale -

Jeg prøver at lære mine børn de for mig rigtige værdier.

At man yder med det man kan ,og man nyder kun det man har ret til-

Snyd med vores velfærd er ødelæggende både for samfundet ,men også for moralen .

Og ikke noget jeg ønsker mine børn skal vokse op i.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2014

Anonym

Carina:-) skriver:

Så hvis man f.eks har masser af gæld.

Levet over evne og taget en masse lån så er det ok at snyde sig til penge?

Hvis man ikke har prob. med gæld osv så er det noget svineri at snyde?

Så narkomaner der begår indbrud er i deres gode ret fordi de mangler penge,men dem der gør det fordi de evt synes det kunne være fedt at eje naboens kæmpe fjernsyn skal meldes?

Eller misforstår jeg dig?

Du misforstår mig 100% 

jeg siger bare at, det med mennesker gør det af ondskab, tror jeg virkelig er sjældent. 

Men hvis du ikke kan få mad til dine børn, eller betale husleje (uanset om du har dummet dig eller ej ). Bør samfundet indrettes så børn ikke skal lide. At moren i dette tilfælde kan risikere fængselsstraf lyder ikke godt for nogle.

Ja man bør ikke snyde (overhovedet), men hvis det for børnenes  overlevelse, så er det samfundet der er skruet forkert sammen.

stofmisbrug m.m. Er ingen undskyldning, men fængselsstraf hjælper jo ikke, der skal andre ting i brug. 

Anmeld

25. februar 2014

Carina:-)

Anonym skriver:

Du misforstår mig 100% 

jeg siger bare at, det med mennesker gør det af ondskab, tror jeg virkelig er sjældent. 

Men hvis du ikke kan få mad til dine børn, eller betale husleje (uanset om du har dummet dig eller ej ). Bør samfundet indrettes så børn ikke skal lide. At moren i dette tilfælde kan risikere fængselsstraf lyder ikke godt for nogle.

Ja man bør ikke snyde (overhovedet), men hvis det for børnenes  overlevelse, så er det samfundet der er skruet forkert sammen.

stofmisbrug m.m. Er ingen undskyldning, men fængselsstraf hjælper jo ikke, der skal andre ting i brug. 

Om du så giver nogen mennesker 100.000 vil de stadig bruge dem forkert.

Kh er ikke småpenge. Og med alle de ydelser man kan få burde man kunne få det til at løbe rundt.

Da jeg fik barn for 24 år siden var der ikke friplads selv om jeg kom på su der var på 3500 før skat og min kæreste der var 17 fik 37,5 i timen som var mindste løn.

Vi og mange andre klarede os fordi man skulle.

At snyde med sociale ydelser er som at pisse i bukserne for at holde varmen.

Det ødelægger vores velfærd og koster os alle i den sidste ende.

Hvad hjælper det at nogen får mere ,hvis det i bund og grund bare gør at vores børn ikke kan komme gratis til lægen når de er voksne? Eller at kh bliver stoppet og vi istedet begynder at sætte alle på off på adminstration? Sådan at man kan få madbiletter og huslejen betalt og thats it?

Prøv at se langsigtet istedet for at lappe vandrøret med gaffatape.....

Anmeld

26. februar 2014

Anonym

Frk. Himmelblå skriver:

Min mening:
Man bør kun anmelde, hvis man synes, det er vigtigt nok til, at man vil lægge navn til.

Anonyme anmeldelser er no go i min verden. Ikke den type samfund, jeg ønsker at lade mine børn vokse op i.

Jeg har anmeldt en anonymt og jeg gør det gerne igen.

Men jeg anmelder anonymt, da det drejer sig om dem der snyder, gør det for MINE og DINE skattekroner. Og det har i min optik absolut intet at gøre med anmelderen.

Men jeg ville aldrig anmelde småting. Og jeg anmelder først når jeg er provokeret. Og nu hvor jeg har gjort det en gang, så vil jeg ikke have problemer med at gøre det igen. Men det ville blive anonymt igen, da det som sagt intet har med anmelderen at gøre.

Anmeld

26. februar 2014

Loa

modesty skriver:

Hvorfor blander du to forskellige diskussioner sammen? Det er da ikke fordi der årligt bliver snydt for 7-12 mia. kr. at velfærdsstaten er ved at gå ad helvede til. Så kan jeg lige så godt sige at det er fordi vi ikke betaler 10% mere i skat at velfærdsstaten er ved at gå ad helvede til. Det giver ikke mening.

Der vil altid være kriminelle og snyltere uanset hvor mange regler og love man sætter op. 

Jeg nægter at bo i et Big Brother-agtigt stikker-samfund hvor man går rundt med en iboende frygt for at blive angivet af sin nabo, eller kollega, eller familiemedlem. Det er en principiel diskussion som efter min mening er uendeligt meget vigtigere end den om socialt bedrageri.

Men har man noget at frygte hvis man har rent mel i posen

Anmeld

26. februar 2014

modesty

Jeg synes at det er irrelevant argument. Det handler om principper. Om man vil leve i et samfund hvor der ikke er tillid borgerne imellem.

Mennesker gør mærkelige ting. Mænd bliver meldt for overgreb mod deres børn selvom de er uskyldige, kvinder bliver meldt for at snyde med sociale ydelser selvom de ER blevet skilt fra deres mænd, ens hjem og liv bliver invaderet, man bliver undersøgt i hoved og røv - OGSÅ selvom man ikke har noget at skjule. Den slags ubegrundet overvågning er et psykisk overgreb som jeg ønsker at formindske i samfundet, ikke forstærke.

Anmeld

26. februar 2014

Loa

modesty skriver:

Jeg synes at det er irrelevant argument. Det handler om principper. Om man vil leve i et samfund hvor der ikke er tillid borgerne imellem.

Mennesker gør mærkelige ting. Mænd bliver meldt for overgreb mod deres børn selvom de er uskyldige, kvinder bliver meldt for at snyde med sociale ydelser selvom de ER blevet skilt fra deres mænd, ens hjem og liv bliver invaderet, man bliver undersøgt i hoved og røv - OGSÅ selvom man ikke har noget at skjule. Den slags ubegrundet overvågning er et psykisk overgreb som jeg ønsker at formindske i samfundet, ikke forstærke.

Synes nu bestemt ikke det er irrelevant argument.
For jeg tror ikke på det ville ende som du beskriver. Det er jo et overdrevet skrækscenarie.

Anmeld

26. februar 2014

lineog4

Loa skriver:

Egentlig ikke og dog - hvor fedt er det at blive undersøgt og mistænkelig gjort selvom man er ren som sne? 

Og så har Kafka ikke skrevet Processen uden det har vakt lidt paranoide ringe i vandet 

Anmeld

26. februar 2014

modesty

Loa skriver:

Synes nu bestemt ikke det er irrelevant argument.
For jeg tror ikke på det ville ende som du beskriver. Det er jo et overdrevet skrækscenarie.

Det er det da ikke, det sker jo allerede.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.