Anonym skriver:
Du misforstår mig 100%
jeg siger bare at, det med mennesker gør det af ondskab, tror jeg virkelig er sjældent.
Men hvis du ikke kan få mad til dine børn, eller betale husleje (uanset om du har dummet dig eller ej ). Bør samfundet indrettes så børn ikke skal lide. At moren i dette tilfælde kan risikere fængselsstraf lyder ikke godt for nogle.
Ja man bør ikke snyde (overhovedet), men hvis det for børnenes overlevelse, så er det samfundet der er skruet forkert sammen.
stofmisbrug m.m. Er ingen undskyldning, men fængselsstraf hjælper jo ikke, der skal andre ting i brug.
Om du så giver nogen mennesker 100.000 vil de stadig bruge dem forkert.
Kh er ikke småpenge. Og med alle de ydelser man kan få burde man kunne få det til at løbe rundt.
Da jeg fik barn for 24 år siden var der ikke friplads selv om jeg kom på su der var på 3500 før skat og min kæreste der var 17 fik 37,5 i timen som var mindste løn.
Vi og mange andre klarede os fordi man skulle.
At snyde med sociale ydelser er som at pisse i bukserne for at holde varmen.
Det ødelægger vores velfærd og koster os alle i den sidste ende.
Hvad hjælper det at nogen får mere ,hvis det i bund og grund bare gør at vores børn ikke kan komme gratis til lægen når de er voksne? Eller at kh bliver stoppet og vi istedet begynder at sætte alle på off på adminstration? Sådan at man kan få madbiletter og huslejen betalt og thats it?
Prøv at se langsigtet istedet for at lappe vandrøret med gaffatape.....
Anmeld