Socialt bedrageri....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.437 visninger
78 svar
144 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. februar 2014

Anonym trådstarter

Problemstilling

Kvinde er enlig med hendes datter, hun finder ny kæreste, er stadig registeret som enlig, de er sammen i et par år og stadig reg.som enlig, de får fælles barn og er stadig sammen, hun er stadig reg. som enlig og manden er reg. på en adresse hos en kammerat (som han faktisk boede hos inden de fandt sammen)

Jeg ved jo godt, at han er hos hende sådan nærmest 24/7, idet de har fælles datter OG stadig danner par..

Hvad ville i gøre???

Hun er en rigtig god veninde, jeg holder meget af hende, men......  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2014

esioul

Anonym skriver:

Problemstilling

Kvinde er enlig med hendes datter, hun finder ny kæreste, er stadig registeret som enlig, de er sammen i et par år og stadig reg.som enlig, de får fælles barn og er stadig sammen, hun er stadig reg. som enlig og manden er reg. på en adresse hos en kammerat (som han faktisk boede hos inden de fandt sammen)

Jeg ved jo godt, at han er hos hende sådan nærmest 24/7, idet de har fælles datter OG stadig danner par..

Hvad ville i gøre???

svineri......

Jeg ville nok snakke med hende om det først og fremmest, hvis i er meget gode venner.

Ellers havde jeg meldt det med det samme.

Anmeld

21. februar 2014

Bak

Anonym skriver:

Problemstilling

Hvad ville i gøre???

Snak med hende om, at det hun gør er ulovligt Mon ikke der findes en diplomatisk løsning på det... Ellers må du jo melde hende i sidste ende.

Anmeld

21. februar 2014

Anonym trådstarter

esioul skriver:

svineri......

Jeg ville nok snakke med hende om det først og fremmest, hvis i er meget gode venner.

Ellers havde jeg meldt det med det samme.

Præcis, det så meget svineri

Jeg har dobbelttjekket adressen på nettet og det kun hende der kommer frem, når jeg søger på adressen

Anmeld

21. februar 2014

Anonym trådstarter

Bak skriver:

Snak med hende om, at det hun gør er ulovligt Mon ikke der findes en diplomatisk løsning på det... Ellers må du jo melde hende i sidste ende.

MEN hvis jeg først snakker med hende og hun ikke kan se noget problem i det, også jeg SÅ melder, så ved hun jo udmærket godt det mig der melder.....

Anmeld

21. februar 2014

Bak

Anonym skriver:

MEN hvis jeg først snakker med hende og hun ikke kan se noget problem i det, også jeg SÅ melder, så ved hun jo udmærket godt det mig der melder.....

Jeg kan godt se, hvad du mener, men jeg tror stadig det er det bedste.
Hvis du bare melder hende, er det jo at gå bag hendes ryg. Er det ikke bedre at være ærlig overfor hende, når I er gode veninder?

Anmeld

21. februar 2014

Anonym trådstarter

Bak skriver:

Jeg kan godt se, hvad du mener, men jeg tror stadig det er det bedste.
Hvis du bare melder hende, er det jo at gå bag hendes ryg. Er det ikke bedre at være ærlig overfor hende, når I er gode veninder?

Ville du stadig være veninder, hvis du blev meldt for bedrageri?

Anmeld

21. februar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Anonym skriver:

Problemstilling

Hvad ville i gøre???

Puha den er svær, for selvfølgelig er det ikke sjovt at melde sine nære veninder for den slags svindel. Samtidig er det heller ikke sjovt at se hvordan folk nasser på goder i systemet, som de i virkeligheden slet ikke er berettiget til.

Dog ville jeg nok lige snakke med hende, og så bare sige at du har hørt noget snakke om hende og have ondt i røven over det hun har gang i (Ja, 6. klasse om igen, men....!).
Og så fortælle hende hvor stor en bøde, plus en mulig fængselsstraf, der venter hende hvis det bliver opdaget. 

Min (kommende) datters far og jeg har snakket meget om socialt bedrageri mht. hvor meget han må komme og besøge os og omvendt - især i den første tid. 
Og vi er hverken kærester eller lignende, blot to ekskærester der gerne vil samarbejde - dog vil jeg ikke beskyldes for socialt bedrageri hvis der er nogen, der lige får ondt i røven over vores samarbejde. 

Men synes det er svinsk, at din veninde svindler sådan. Især når hende og manden har et fællesbarn og er i et forhold. 
Træls situation at stå i som veninden på sidelinjen. 

Anmeld

21. februar 2014

Mom2

Anonym skriver:

Problemstilling

Hvad ville i gøre???

Sådan noget kan gøre mig virkelig gal, for hun er medvirkende til (sådan taget helt groft) at vi er nogen på offentlig ydelse som bliver straffet helt vildt og holdt sindssygt øje med.

Anmeld

21. februar 2014

Nadia&Daniel

Bare en lille tanke - ang. det med veninde og veninde imellem. Tror ikke at mennesker er indbygget sådan, at hvis man lever ulovligt (eller hvad man nu skal kalde det) - så tror jeg ikke, at det en (god) veninde siger noget, får hende som gør det til at tænke: "hov, jeg snyder Danmark, jeg må hellere lave det om"

Undskyld det blev lidt rodet, bare en lille tanke fra mig.

Til ts:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.