lineog4 skriver:
Jeg er helt enig i det forargerlige i det, har aldrig selv snydt for en krone, ja har endda været så dum så jeg da jeg gerne ville overtage min mors lejlighed og havde adresse her modtog hjemmeboende su (det var den gang 1800 kr), men fordi jeg jo ikke boede her så søgte jeg ikke ekstra tilskud som forsørger eller lignende men klarede mig for de 1800. ..
jeg snyde ikke fordi jeg ønsker vores system skal bestå, men jeg vil ikke have det system hvis prisen er et anmeldersamfund
Men alternativet er værre.....
Jeg har haft børn i 24 år og jeg har set udviklingen i vores samfund gå op ad bakke.
Vi tillader socialt bedrageri velvidende at de penge tages fra os alle.
Der er igen snak om at de "rige" altså os der arbejder skal til at betale for læge -
Snart er det vel jm og fødsel vi selv skal betale for.
Folkeskolerne går op af bakke,børn og lærer går ned med stress.
Vi har ingen til at tage sig ordentligt af vores børn i inst.
Vi bliver flået i skat -fordi landet kæmper for at holde skindet på næsen.
Jeg vælger at tro at folk der snyder er uintelligente ,for det må man være siden man synes det er i orden at stjæle.
Men det er jo også nemt når andre vender ryggen til
Jeg kan slet ikke forstå holdningen at man ikke vil anmelde noget så alvorligt og så ødelæggende for hele vores samfund som socialt bedrageri....
Og helt ærligt Line så forstår jeg det endnu mindre at du som er lærer ,og som står midt i de problemer stramninger og spareplaner giver ,ikke kan se at så længe vi har asociale r*vhuller der ikke ejer gnist af pli-ja så bliver vi andre nødt til at vise moral
12 milliarder......