Socialt bedrageri....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2014

lineog4

sandramor skriver:

Nej det trækker jeg også tilbage det så jeg lige på lovgivningen 

Det var nok bare ønsketænkning 

Det er så ikke mit ønske da de historiske pendanter til det er Stasi Tyskland, Maos Kina og Sovjetunionen 

Og or går så grænsen for at stikke hinanden? Er det kun for det store bedrageri, eller er det også hvis man ved en har snydt sig til en ekstra scanning i graviditet (som jo også koster samfundet penge)?

Og er personligt glad for noget af det første det skete der SF trak sig fra regeringen var at man skrottede den digitale tjeneste hvor man anonymt kunne anmelde hinanden. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2014

modesty

Problemstilling

Kvinde er enlig med hendes datter, hun finder ny kæreste, er stadig registeret som enlig, de er sammen i et par år og stadig reg.som enlig, de får fælles barn og er stadig sammen, hun er stadig reg. som enlig og manden er reg. på en adresse hos en kammerat (som han faktisk boede hos inden de fandt sammen)

Jeg ved jo godt, at han er hos hende sådan nærmest 24/7, idet de har fælles datter OG stadig danner par..

Hvad ville i gøre???

Hun er en rigtig god veninde, jeg holder meget af hende, men......  

Jeg kunne aldrig drømme om at indberette folk medmindre det drejede sig om vold eller misrøgt. Synes det er uhyggeligt med et samfund hvor borgerne stikker hinanden.

Jeg ville tage en snak med hende og for det første få bekræftet at det er sandt at der er tale om bedrageri. For det andet spørge hende om hun har god samvittighed over at tage penge fra folk der har mere brug for dem end hun selv har.

Anmeld

22. februar 2014

Anonym

Jeg skriver lige anonymt, da nogle fra min familie også er herinde.

Vi har 2 par i familien der har begået socialt bedrageri i flere år, de er begge blevet meldt anonymt til kommunen (ikke af mig)

Begge sager er frafaldet igen og parrene lever fortsat med ekstra ydelser og bla den høje S.U. Kommunen har meget svært ved at bevise socialt bedrageri.

Du må finde ud af hvad jeres venskab betyder for dig.

At det bliver meldt til kommunen er ingen garanti for, at det for at det får en konsekvens for parret.

Jeg har det virkelig stramt over folk der begår socialt bedrageri, vi kæmper en brag kamp herhjemme for at få pengene til at slå til, (vi er 2 voksne og 3 børn) Jeg Er netop gået ind i min sidste dagpenge pariode og snart er kassen lukket, så har vi kun en indtægt!! samtidig kan jeg stå på sidelinjen og se hvordan parrene (specielt det ene par) køber ny iPad, ny iPhone, nye møbler til lejligheden og dyrt mærketøj til dere unger. Så bliver man sku en anelse bitter.....

Anmeld

22. februar 2014

Carina:-)

Jeg ville spørge hende, tale med hende, fortælle hvad jeg mente om det de gjorde.

Men jeg ville aldrig melde hende, jeg ville faktisk aldrig melde nogen når det handler om socialt bedrageri - har ikke lyst til at leve i et anmeldersamfund og vil derfor heller ikke bidrage til det. 

Det er stadig "kun" penge bedrager med, jeg ville anmelde eller rettere indberette hvis det handlede om deres børn, en mand der slog osv

Ja penge der kunne bruges på de børn der lever i misbrugsfamilier

Penge der kunne bruges på at vores børn kunne blive passet ordentligt

Eller på at børn i folkeskolen kunne få bedre vilkår

At de ældre kunne blive passet ordentligt.

Bedre skoler,inst og ældrepleje er self jo heller ikke et must i forhold til at vi jo ikke skal være et stikkersamfund....

Der bliver snydt for 12 milliarder om året i sociale ydelser....Det er altså ikke småpenge vi snakker om...

Fanme trist at vores samfund er blevet sådan,at fuck love og regler ,fuck at vi mangler penge i vores samfund .

Så længe vi sandelig ikke skal stilles til ansvar og sandelig ikke skal tage ansvar . 

Æv altså .

Og så kan jeg undre mig over at man ikke vil bo i et anmeldersamfund,men ikke har et prob med at bo i et land hvor egoisme er i højsæde...Fro egoistisk er det at snyde og bedrage .

Anmeld

22. februar 2014

lineog4

Carina:-) skriver:

Ja penge der kunne bruges på de børn der lever i misbrugsfamilier

Penge der kunne bruges på at vores børn kunne blive passet ordentligt

Eller på at børn i folkeskolen kunne få bedre vilkår

At de ældre kunne blive passet ordentligt.

Bedre skoler,inst og ældrepleje er self jo heller ikke et must i forhold til at vi jo ikke skal være et stikkersamfund....

Der bliver snydt for 12 milliarder om året i sociale ydelser....Det er altså ikke småpenge vi snakker om...

Fanme trist at vores samfund er blevet sådan,at fuck love og regler ,fuck at vi mangler penge i vores samfund .

Så længe vi sandelig ikke skal stilles til ansvar og sandelig ikke skal tage ansvar . 

Æv altså .

Og så kan jeg undre mig over at man ikke vil bo i et anmeldersamfund,men ikke har et prob med at bo i et land hvor egoisme er i højsæde...Fro egoistisk er det at snyde og bedrage .

Jeg er helt enig i det forargerlige i det, har aldrig selv snydt for en krone, ja har endda været så dum så jeg da jeg gerne ville overtage min mors lejlighed og havde adresse her modtog hjemmeboende su (det var den gang 1800 kr), men fordi jeg jo ikke boede her så søgte jeg ikke ekstra tilskud som forsørger eller lignende men klarede mig for de 1800. .. 

jeg snyde ikke fordi jeg ønsker vores system skal bestå,  men jeg vil ikke have det system hvis prisen er et anmeldersamfund

Anmeld

22. februar 2014

isabellasmor

san skriver:

Nej jeg siger bestemt ikke det er okay det hun gør.. Jeg ville jo gå til hende og snakke med hende.. Men nej jeg ville ikke melde hende, hvis det var min virkelig gode veninde gennem mange år.. Der er bare nogen ting veninder ikke er enig i, men derfor kan man godt være super gode veninder alligevel.. og det ville så bare var en af tingene og ellers måtte jeg jo se, om jeg så kunne være venner med hende mere, hvis hun ikke handlet på det vi havde snakket om..

Selvf hvis hun begik drak, var narko smuler og eller forgreb sig på børn, ville jeg KLART melde hende.. Men ikke fordi hun snyder systemet på den måde, ikke at JEG syntes det er oki, for ville ikke selv gøre det.. Men jo, jeg er da et bedre menneske end hende, for jeg gør det jo ikke selv...

Hvad hvis hun havde røvet en bank? Ville du melde eller ikke melde?? 

Anmeld

22. februar 2014

lineog4 skriver:

Jeg er helt enig i det forargerlige i det, har aldrig selv snydt for en krone, ja har endda været så dum så jeg da jeg gerne ville overtage min mors lejlighed og havde adresse her modtog hjemmeboende su (det var den gang 1800 kr), men fordi jeg jo ikke boede her så søgte jeg ikke ekstra tilskud som forsørger eller lignende men klarede mig for de 1800. .. 

jeg snyde ikke fordi jeg ønsker vores system skal bestå,  men jeg vil ikke have det system hvis prisen er et anmeldersamfund

Men alternativet er værre.....

Jeg har haft børn i 24 år og jeg har set udviklingen i vores samfund gå op ad bakke.

Vi tillader socialt bedrageri velvidende at de penge tages fra os alle.

Der er igen snak om at de "rige" altså os der arbejder skal til at betale for læge -

Snart er det vel jm og fødsel vi selv skal betale for.

Folkeskolerne går op af bakke,børn og lærer går ned med stress.

Vi har ingen til at tage sig ordentligt af vores børn i inst.

Vi bliver flået i skat -fordi landet kæmper for at holde skindet på næsen.

Jeg vælger at tro at folk der snyder er uintelligente ,for det må man være siden man synes det er i orden at stjæle.

Men det er jo også nemt når andre vender ryggen til 

Jeg kan slet ikke forstå holdningen at man ikke vil anmelde noget så alvorligt og så ødelæggende for hele vores samfund som socialt bedrageri....

Og helt ærligt Line så forstår jeg det endnu mindre at du som er lærer ,og som står midt i de problemer stramninger og spareplaner giver ,ikke kan se at så længe vi har asociale r*vhuller der ikke ejer gnist af pli-ja så bliver vi andre nødt til at vise moral

12 milliarder......

Anmeld

22. februar 2014

FruStolpe

Jeg ville vise hende denne... Det er fra vores kommune i år .....

http://www.odsherred.dk/nyheder/borger/socialt-bedrageri-gav-9-m-neders-f-ngsel

Anmeld

22. februar 2014

Fine_007

Anonym skriver:

Problemstilling

Kvinde er enlig med hendes datter, hun finder ny kæreste, er stadig registeret som enlig, de er sammen i et par år og stadig reg.som enlig, de får fælles barn og er stadig sammen, hun er stadig reg. som enlig og manden er reg. på en adresse hos en kammerat (som han faktisk boede hos inden de fandt sammen)

Jeg ved jo godt, at han er hos hende sådan nærmest 24/7, idet de har fælles datter OG stadig danner par..

Hvad ville i gøre???

Hun er en rigtig god veninde, jeg holder meget af hende, men......  

Jeg forstår godt, at du ikke står bag deres valg.. tal med hende, hvis du har behov for det. Hvis hun virkelig er en god veninde, tilgiver hun dig nok for at gå hende lidt på klingen...
Men i min optik angiver man IKKE sine medmennesker, medmindre det omhandler mishandling. Jeg hader tanken om et samfund, hvor man skal være på vagt overfor venner/familie, hvis man træder ved siden af!
Ja, hun og kæresten har taget et dårligt valg, men hvad får du af at melde hende? I min optik mister du en veninde, tilgengæld kan du så få lov til at sidde og pudse glorien.
Jeg beklager det halvsure opstød.

Anmeld

22. februar 2014

Fine_007 skriver:

Jeg forstår godt, at du ikke står bag deres valg.. tal med hende, hvis du har behov for det. Hvis hun virkelig er en god veninde, tilgiver hun dig nok for at gå hende lidt på klingen...
Men i min optik angiver man IKKE sine medmennesker, medmindre det omhandler mishandling. Jeg hader tanken om et samfund, hvor man skal være på vagt overfor venner/familie, hvis man træder ved siden af!
Ja, hun og kæresten har taget et dårligt valg, men hvad får du af at melde hende? I min optik mister du en veninde, tilgengæld kan du så få lov til at sidde og pudse glorien.
Jeg beklager det halvsure opstød.

Træder ved siden af....

Hvad skal vi med regler og love hvis vi bare alle kan træde ved siden af som det passer os?

Og hvem gider være veninde med et asocialt menneske som stjæler fra   alle os andre? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.