Hjælp... Vi er så meget på bar bund/zombier.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2014

ayus

tribk skriver:

Nu svarer jeg lige på det her svar. Jeg har læst hele tråden, og jeg kan GODT forstå at du er ved at gå ud af dit gode skind. Pga. søvnen!

Du skriver på flere tidspunkter noget i retningen af "og heller ikke her duer jeg til noget"...Og her at du er den "dumme".

Jeg får indtrykket at det går dig meget på, at din lille pige ikke forguder dig på samme åbenlyse måde som hun forguder sin far. Men sådan er det altså at være forælder. For andre er det omvendt. Altså at det er faren der ikke duer.

Det er en del af at være mor, at man nogle gange bliver upopulær. Man skal ikke få børn bare for at få fans. Så bliver man skuffet. Jeg kan ikke forstå at det er så slemt for dig at hun bliver sur over de ting du gør. Du gør det for hendes eget bedste, og det er hun for lille til at forstå. Ergo synes hun du er dum. Men det er du jo ikke, og det skal du være voksen nok til selv at vide. Jeg plejer at sige at hvis ens børn ikke på noget tidspunkt råber "Jeg hader dig, du er jordens værste mor" så har man ikke gjort sit arbejde godt nok!!! For en del af at være en god mor er f. eks. at få fjernet sutten inden tænder tager skade. Det er jo det bedste for hende du har gjort. Det er hun bare alt alt for lille til at forstå.

Jeg ville lade alt andet ligge, og sørge for at den pige fik noget søvn! I en fart! inden hun bliver storesøster. Hun er jo udmattet. I den her situation ville jeg sige, at alt andet er ligegyldigt, bare hun får sovet. 

Og jeg ville tage hende med ind i sengen, men det kan jeg forstå du ikke vil. 

det er da sfølig træls - når jeg tager al lortet og alle kampene med hende - så kan hendes far lige træde ind af døren og tage al æren og hendes øjne kan ligefrem smile - når det er mig som står med det hele - og er total udkørt!!

Smiler - ja hun siger; du er så dum mor... 

jeg synes bare ikke hun skal vænne sig til vores seng og slet ikke inden vi får en mere... 

hvornår skal jeg så tage denne kamp? Hvordan?? (

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2014

ayus

Giraffen skriver:

Måske I skal prøve derhjemme at du træder mere i baggrunden og har de "gode" oplevelser med hende og far prøver at være den der siger "nu skal du spise" - jeg ved ikke om det bare forvirrer endnu mere, nu kaster jeg bare en masse bolde op i luften

kan I lave et projekt derhjemme for at "fejre" at hun skal være storesøster - fx lave et dukkehus sammen eller male et stort billede til hendes værelse eller andet?

far er jo bare ikke så tit hjemme så tidligt... ://

vi laver mange ting sammen og prøver at få ro på når vi endelig er hjemme, men... ja... ://

Anmeld

10. februar 2014

ayus

roenlund skriver:

Helt enig, hvis du skal bruge en bog, skal det være sov igennem uden gråd

jeg har læst sov igennem uden gråd også - intet hjælper.. :/ nu er det også kun mig som læser den - hendes far gider ikke ///

Anmeld

10. februar 2014

MorDk

ayus skriver:

Ok - hvad kan løsningen så være, hvis hun senere om aftenen, kommer ind i vores seng?

Hvornår skal jeg så tage denne kamp?

Når lillebror er kommet?

Jeg synes du skal lade være at tage kampen. Og samsove med begge unger. Læg hendes madras på gulvet og lad hende sove sammen med jer. Det tilbød vi vores knægt og efter få dage gad han ikke det mere. (nogle bliver liggende længere)

Prøv at forestil dig hvor "ensom" hun vil føle sig når lillebror kommer. HAN får lov at sove med mor og far men HUN skal ligge for sig selv i et værelse. 

Anmeld

10. februar 2014

roenlund

ayus skriver:

jeg har læst sov igennem uden gråd også - intet hjælper.. :/ nu er det også kun mig som læser den - hendes far gider ikke ///

Jeg har ikke selv brugt nogen bøger men manden og jeg har snakket om og er blevet enige om hvordan vi gør og har begge måtte gøre det lidt anderledes end vi ellers ville men det er vigtigt for os at vi har været enige, tror hurtigt børn opfatter hvis man er usikker eller uenige...

Anmeld

10. februar 2014

ayus

lineog4 skriver:

Først et kæmpe kram. At klare sig uden søvn er tortur og at føle man ikke slår til som forældre og ikke kan vende bøtten endnu mere tortur.

Når det er sagt så kommer den kedelige: alle mine børn har været igennem noget tilsvarende da de skiftede til børnehave - dog slet ikke  grelt som det du beskriver. Men de fik alle sammen en periode hvor de var sindsyg trætte og alligevel ikke kunne finde roen om aftenen når de blev lagt - jeg opfattede det som de var overstimulerede og slet ikke kunne fordøje alle de indtryk de havde fået i børnehaven. Derfor gik vi helt i hi i en periode droppede alle aktiviteter, droppede fjernsyn, droppede gæster med mindre vi havde flere fridage i ugen. Derudover sad vi meget og bare gearede ned, kunne være med en bog og et tæppe, eller lidt legetøj sammen i sofa og meget ofte høre bøffer. 

Jeg ville som en anden skriver sætte alt ind på ikke bare søvnen men på at få hende til at slappe af, man kan være segnefærdig men hvis krop og hjerne er i højeste gear falder man ikke i søvn. Finde metoden til hvordan din datter får stresset af, er det musik, fjernsyn, computer, bøger, puslespil eller....? Her hjemme var det med de to mindste meget ofte hørebøffer og prop og Bertha højt nok til verden blev lukket ude....

Og så tæl til ti hver evig eneste gang og tænk jo højere hendes stemme bliver jo lavere skal din blive. To høje stemmer vokser sammen, hvorimod en høj stemme der mødes af en lav meget ofte falder ned. Og lad være med at svare på dum mor sætninger, ignorer, tal om noget andet, hvad ved jeg. 

Sæt fokus på det positive for det lyder for mig som i er endt i negativ spiral. Fej det dårlige væk, og spørg hende ikke om hvad der gør en dårlig dag, men hvad der gør en god dag. Hvad var bare super godt i dag? Hvad er du glad for skete i dag? 

og dig op i seng hver evig eneste øjeblik du kan, så du har superwoman power overskud til din datter der skriger på omsorg og overskud. 

Kæmpe kramp og god kamp - den kan sagtens vinde hvis ikke det er en kamp mod hinanden men sammen med hinanden 

Lige præcis - det er tortur og føle man ikke duer som mor er endnu mere såreligt (

Jamen vi er også meget hjemme når vi kommer hjem - jeg er også mere et hjemme-menneske - end at rende ude konstant. hellere være hjemme også få ro på så godt vi nu kan...

Du har ret - ens stemme hæver sig meget også hæver hun sig osse - også kan vi stå der og 'råbe' af hinanden ((
Vi ER endt i en dum/ond cirkel - og kan slet ikke komme ud (

1000 tak... 

Anmeld

10. februar 2014

ayus

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Det er godt nok os mange nye ting hun skal forholde sig til på en gange og i bund og grund handler det hele vel om den tryghed hun søger og fik ved sutten osv.

Hvad med om i tog hendes madras ind ved siden af jeres seng også lod hende sove der når i nu ikke vil ha hun sover i sengen. Tænker lidt at i os må gå på kompromis med nogle af jeres principper for at vende bøtten, hun gør det jo ikke for at pisse jer af.. Og hvad skal hun svare hun er 3½ og har endnu ikke lært at sætte ord på alle sine følelser og impulser så det er et ret naturligt svar..

Og det er jo mindst lige så hårdt for hende ikke at sove som det er for jer, hun har trods alt behov for dobbelt så meget søvn som jer og lige nu må hun jo gå med et konstant underskud og være uber overtræt..

Jeg ville virkelig sluge nogle af mine kameler også gøre det der skulle til for at i alle fik sovet for det er bare meget meget nemmere at lave en go og rolig rutine når alle er friske

Ja der sker meget i hendes verden/hoved. 
Børnehaven, sutten væk, en kommende lillebror, mor kan intet pga maven osv... (

Jamen efter alle jeres råd - er jeg nok endt med at det ender med at hun sover inde ved os når hun kommer i nat...
Hun kan starte med at sove i egen seng også må vi tage den derfra... Jeg er så meget på bar bund... 

Det er da mere synd og hårdt for hende at hun ikke får hendes søvn - at hun ikke er frisk om morgenen men som ud siger konstant i underskud pga den søvn.
At sove for hende er bare blevet sådan et STORT problem!! 

Anmeld

10. februar 2014

roenlund

Jeg tror det er en rigtig god beslutning at lade hende sove hos jer, hvis hun og i alle for noget mere søvn vil tingene sikkert se lysere ud og så kan i nok få vendt den dårlige spiral. Håber i for en god nat

Anmeld

10. februar 2014

ayus

charlottekri skriver:

Nu har jeg ikke læst alle svar, men hvor lyder det bare som min datter for et år siden!! Jeg var også klar til at sælge hende til højest bydende!
Jeg tog beslutningen om at tage et kursus der hedder de utrolige år, som er til forældre med et problembarn (så at sige) og det er bare det bedste jeg nogensinde har gjort for vores familie!!!
Kogt helt ned, så handler det om at rose så tit og så snart man kan komme til det for simpelthen alt, som man gerne vil have at barnet skal gøre. Og virkelig skamrose!! Det er ganske enkelt fordi når man som forælder springer i luften (ikke et gok i nødden til ts, for har selv været sådan) så nedgør man på et plan barnet og det får derved både mindre selvværd og mindre respekt for den voksne. Når man roser barnet, vil det tænke: hvor er hun sød ved mig, hende kan jeg godt lide, og det vil jeg da gerne have mere af.
På den måde vil i (efter lang tid, for det tager tid) få et dejligt og velfungerende forhold til jeres barn.
Der er selvfølgelig rigtig mange aspekter i det her, men det er en start
Håber at du/i kan bruge det til noget
Knus Charlotte (der har stået i nøjagtig samme situation som jer, dog var hun lidt ældre)

Haha Jeg har været villig til at give hende gratis væk - med levering endda... 

Jeg har godt hørt om dét kursus - men det har Skanderborg Kommune desværre ikke - hvor kan jeg ellers finde det??????

Jeg ved ikke, hvad jeg ellers mere skal gøre - stille op... (

Anmeld

10. februar 2014

ayus

lineog4 skriver:

Sover hun hvis hun bliver puttet i jeres seng? Eller er det samme problem?

Hun har førhen sovet igennem i vores seng - men det er længe siden vi har prøvet det så vi ved det faktisk ikke - om det vil være det samme??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.