ayus skriver:
Hejsa..
igår aftes, kom hun indtil os efter kl 2300 (som hun altid gør) - og jeg magtede ikke flere kampe og havde vist min mand jeres forslag og ideer. så hun endte i vores seng og sov...
Idag var vi alle mere eller mindre friske og holdte hende hjemme fra BHV. - vi havde en dejlig laaang dag sammen da vi vil tage hendes middagslur fra hende - det gik OK - hun tog sig nogle powernaps i bilen på 10-15 min. og ellers kommet i seng kl 20.00 da vi var i svømmehallen sidst på eftermiddagen for at køre hende mega træt.
meen klokken er nu 21.55 og hun er 'vågnet' 2 gange allerede nu... og græder.... 
Af og til er hun allerede sur når jeg kommer og henter hende og så er det bare en krig at få hende med hjem. For det meste er vi hjemme efter BHV. også ser vi enten tegnefilm, leger på gulvet, tegner eller laver perler...
Hvis hun ligefrem sov og ikke vågnede da hun var i jeres seng, så har hun jo vist jer vejen.
måske ikke den vej I håbede, men hun har åbenbart et behov for nærhed og tryghed i sovesituationen lige nu, og nu er det så op til jer at finde måden. Det kan være en madras/seng ved siden af jeres, det kan være sammen med dig og far et andet sted eller omvendt, eller der kan "bare" være i sengen.
Hvis der var en så åbenlys forskel ville jeg slet ikke betænke mig.
Jeg ville hellere ikke tage middagsluren lige nu, først nattesøvnen god og så overveje middagsluren. Jeg ville gøre alt hvad der stod i min magt for at samle gode historier. Dvs. Jeg ville få gennem ild og vand for hun var forholdsvis frisk så hun ikke var træt:
- ind i jeres seng med det samme
- middagslur - og hvis det betyder senere i seng, så lad det være sådan og hyg om aftenen
- holde hende fri fra børnehaven til mandag så hu. Fik et langt stræk hjemme med ro
Anmeld