Hjælp... Vi er så meget på bar bund/zombier.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2014

ayus

modesty skriver:

Men det holder da heller ikke. Det må du snakke med din mand om. Når situationen er som den er, er det IKKE i orden at du skal hænge på de svære situationer.

Det har jeg sandelig også sagt - men han er bare blid... ved ikke om det er en far-datter ting, eller fordi han ikke ser hende på de måder jeg gør... og heller ikke så meget. HUn er jo meget sammen med mig!!!! 

og som sagt; mor tog sutten og afl. selvom hun selv var ok med det indtil hun sku sove, mor siger; kom vi skal spise, kom vi skal i bad, kom vi skal ha tøj på, kom dit kom dat...
kom nu skal vi sove - i egen seng hele natten...
Moar er bare lige pt den meget meget dumme... !!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2014

roenlund

ayus skriver:

Nemlig - vi har mange krige... og at vi mangler søvnen har KUN gjort det meget meget værre!!!

Sov han så igennem når han kom i seng kl. 1800?????

Oki - jeg har så sagt, jeg kan ikke løfte dig fordi mor har ondt i ryggen og har lillebror i maven osv.. .
HUn siger osse; når lillebror kommer kan du løfte mig igen igåå mor..

nemlig vi er kørt fast i denne dumme onde cirkel (

Liam har aldrig sovet igennem, han vågner desværre stadig mange gange hver nat, men han sov fra kl ca 18 til ca 6 med x antal opvågninger.

Jeg tror også det er rigtig vigtigt at du prøver at ligge dine egne følelser på hylden selvom du er ked af det og så tage snakken med far om at nu må han være den der siger, bad, mad, seng osv. så du "kun" tager de konflikter der er når han ikke er hjemme.

vores dreng viser meget tydeligt når han er sur på en af os (en overgang smækkede han døren i hovedet på hans far hver gang han kom hjem. vi gør bare det at så tager den anden over i en periode så den der er "uønsket" (kan ik lige komme på et bedre ord) så vidt muligt kun laver de sjove ting.

Anmeld

10. februar 2014

roenlund

og så som jeg skrev tidligere så ville jeg ikke forvente at hun skulle sove i egen seng hele natten, ikke sådan som hun har det lige nu, hun har brug for at tanke op på trygheden fra sine forældre (med uvisheden om kommende søskende) så lade hende sove i jeres seng og så finde en løsning på hvordan i andre så for mest mulig søvn...

Anmeld

10. februar 2014

Tulle28

Jeg læste lige i et svar til en af de andre at din datter kun sover 3-4 timer om natten og 1 time i BH - og kan ikke lade være med at tænke om der er noget helt andet i vejen? Har I fået tjekket hendes ører?
Hvis jeg sov så lidt hver nat, så ville jeg også være kropumulig

Ellers er det jo altid muligt at kontakte din SP, selvom de ikke kommer på besøg længere. Måske kan hun hjælpe, evt. Bruge marte meo (hvor de filmer jer i jeres hverdag) og få nogle nye øjne på hele jeres hverdag. Det er jo nogen gange de små ting, der betyder noget. Det lyder rigtig svært, den situation I står i og det må være hårdt for dig som er højgravid.

Ift det med at blive valgt fra, så kender jeg det alt for godt, det har min ældste datter på snart 4 år også gjort i en laaang periode og man skal virkelig tage sig sammen for ikke at tage det personligt og være den voksne.

Mht at sove sammen, har I så ikke plads til at sætte en ekstra seng (90 cm) ind i jeres soveværelse, så I har en kæmpeseng med plads til jer alle?

Håber snart I får ro.

Anmeld

10. februar 2014

Giraffen

ayus skriver:

Hun elsker at tegne og lave perler... 
de laver jo nærmest ikke andet i Bhv.  :///
Man kan bare se på hende at hun ikke er glad og lykkelig - det gør så ondt indeni mig... at det er min skyld fordi jeg ikke kan magte hende og bliver såå hurtigt sur!!

Ja dét kan være jeg skal prøve det.

Jeg tog hende med mig på job den anden dag og derefter i legelandet i et center her i århus. 
-men nej, der er jeg stadig ikke god nok... (

det er heller ikke sikkert at flere nye indtryk er vejen frem for hende... det er svært for hun er sikkert selv møg-forvirret over hvorfor hun har det som hun har det....

Anmeld

10. februar 2014

tribk

ayus skriver:

Det har jeg sandelig også sagt - men han er bare blid... ved ikke om det er en far-datter ting, eller fordi han ikke ser hende på de måder jeg gør... og heller ikke så meget. HUn er jo meget sammen med mig!!!! 

og som sagt; mor tog sutten og afl. selvom hun selv var ok med det indtil hun sku sove, mor siger; kom vi skal spise, kom vi skal i bad, kom vi skal ha tøj på, kom dit kom dat...
kom nu skal vi sove - i egen seng hele natten...
Moar er bare lige pt den meget meget dumme... !!!

Nu svarer jeg lige på det her svar. Jeg har læst hele tråden, og jeg kan GODT forstå at du er ved at gå ud af dit gode skind. Pga. søvnen!

Du skriver på flere tidspunkter noget i retningen af "og heller ikke her duer jeg til noget"...Og her at du er den "dumme".

Jeg får indtrykket at det går dig meget på, at din lille pige ikke forguder dig på samme åbenlyse måde som hun forguder sin far. Men sådan er det altså at være forælder. For andre er det omvendt. Altså at det er faren der ikke duer.

Det er en del af at være mor, at man nogle gange bliver upopulær. Man skal ikke få børn bare for at få fans. Så bliver man skuffet. Jeg kan ikke forstå at det er så slemt for dig at hun bliver sur over de ting du gør. Du gør det for hendes eget bedste, og det er hun for lille til at forstå. Ergo synes hun du er dum. Men det er du jo ikke, og det skal du være voksen nok til selv at vide. Jeg plejer at sige at hvis ens børn ikke på noget tidspunkt råber "Jeg hader dig, du er jordens værste mor" så har man ikke gjort sit arbejde godt nok!!! For en del af at være en god mor er f. eks. at få fjernet sutten inden tænder tager skade. Det er jo det bedste for hende du har gjort. Det er hun bare alt alt for lille til at forstå.

Jeg ville lade alt andet ligge, og sørge for at den pige fik noget søvn! I en fart! inden hun bliver storesøster. Hun er jo udmattet. I den her situation ville jeg sige, at alt andet er ligegyldigt, bare hun får sovet. 

Og jeg ville tage hende med ind i sengen, men det kan jeg forstå du ikke vil. 

Anmeld

10. februar 2014

Giraffen

ayus skriver:

Ja det var mig, som sagde det med sutten... 
Det er også mig, som siger nej til alt og/eller bestemmer jo. Det er jo også mig, som siger nu skal vi spise, nu skal vi i bad, nu skal vi sove osv osv... Det er jo mig, som gør alt!

Jo det er mig, som har de STORE umulige kampe med hende!!  Hendes far er mere rolig på en anden måde og kan sige til hende; jeg tæller til 3... inden han når 3 så er gør hun det han siger og er ''god''... 

Ja hun siger også; lillebror er dum. jeg er sur på ham...

Måske I skal prøve derhjemme at du træder mere i baggrunden og har de "gode" oplevelser med hende og far prøver at være den der siger "nu skal du spise" - jeg ved ikke om det bare forvirrer endnu mere, nu kaster jeg bare en masse bolde op i luften

kan I lave et projekt derhjemme for at "fejre" at hun skal være storesøster - fx lave et dukkehus sammen eller male et stort billede til hendes værelse eller andet?

Anmeld

10. februar 2014

Mumto3

ayus skriver:

Ja, der sker rigtig meget i hendes verden/hoved... For meget til at hun måske kan kapere det... men alt har bare taget overhånd herhjemme!!

Jeg har læst bogen 'godnat og sov godt' - selv dén har ikke virket på os...

ALT er en krig..

Jeg er ved at opgive - sagde til min mand idag hvad skal vi dog gøre... vi sover ikke - jeg græder konstant og er hele tiden en sur mor.
Spørger hende, hvorfor hun gør sådan og opfører sig sådan - hendes svar - det gør jeg bare... (( 

Så skal vi sove i vores seng alle sammen? Plus en nyfødt lige om lidt????
Jeg bliver sq sindsyg!!!

Øh, bogen ' god nat og sov godt' ER en bog om krig. Hvem er stærkest, mors udholdenhed eller barnets desperation. Til sidst må en af parterne bukke under, og det betragtes som en susses hvis det er barnet der knækker først. 

Anmeld

10. februar 2014

roenlund

Mumto3 skriver:

Øh, bogen ' god nat og sov godt' ER en bog om krig. Hvem er stærkest, mors udholdenhed eller barnets desperation. Til sidst må en af parterne bukke under, og det betragtes som en susses hvis det er barnet der knækker først. 

Helt enig, hvis du skal bruge en bog, skal det være sov igennem uden gråd

Anmeld

10. februar 2014

Mumto3

- og så glemte jeg lige at give udtryk for min medfølelse! Det lyder SINDSYGT hårdt for jer alle sammen. Håber I kan finde en løsning med bedre søvn, det ville måske løse mange af de andre ting, hvis I ikke alle var udmattede af søvn mangel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.