Hjælp... Vi er så meget på bar bund/zombier.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2014

ayus

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Det har virket så godt for os.. Vi har haft problemer med at putte vores datter stort set altid der var en meget kort periode uden problemer men ellers har det været sådan i omkring 2år give or take. Ikke lige så slemt som jeres men det tog timer om aftenen og havde så en rigtig go snak med vores sundhedsplejerske da vi os bare syntes vi havde prøvet alt og hun sagde det så fint i har en lille baby (lillebror) og i har en stor baby og de har ca de samme behov og storesøster føler sig vildt udsat lige nu hvor der kommer en lille ny og vil "ta" hendes plads så for at hun ikke skulle føle sig uden for eller glemt rykkede vi hendes madras ind ved siden af min og sagde her er din seng og her sover du og det gjorde hun så... Vores sp pointerede os at det var meget vigtigt der ikke var en tids begrænsning på men at hun selv skulle ha lov til at sige fra. Nu har hun snart sovet der i 6 måneder og hun vågner stort set ikke og hvis hun gør ska jeg bare ligge hånden ned til hende også sover hun igen. Så her har det bare været guld værd

Tak! 
jeg må forsøge og prøve mig frem og give efter - det kan være det vil hjælpe at komme ud af denne onde cirkel... 

Jeg ved det ikke - men vi skal snart ha noget søvn - ALLE sammen for at være glade og fungere som familie og som forældre... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2014

ayus

Soffy27 skriver:

Min søn var også storslem i forbindelse med soverutinerne og var vågen 30 gange om natten.. prøvede så når han vågnede (var altid Ca kl 00.30 i starten) at sige "kom ind til mor skat" så kom han med dyne og bamse og faldt i søvn straks.. nu et halvt år efter er det bare fast rutine at han siger "må jeg komme ind til dig i nat" eller jeg siger "kommer du ind til mor i nat, for det er så hyggeligt" han kommer måske ind 4 gange om ugen - og det er så hyggeligt Før i kan få brudt de vaner med hendes og dit temperament så er hun nødt til at blive udhvilet - Ingen børn, såvel som voksne er særlige medgørlig hvis man kun får 5 timer søvn i døgnet.. og prøv evt at få droppet den lur i børnehaven. . Jeg er også gravid med stor mave allerede (uge 24) og sønnike har også kknyttet sig meget til farmand og det nyder far utrolig meget - og de hygger sig bravt. . Hun skal have noget søvn først og fremmest - nus hende, forkæl hende, og fortæl hende hvor heldig lillebror er at han får en søster som hende - snak om alle de ting hun kan lærer ham (herhjemme glæder sønnike sig til at de skal stå på løbehjul sammen og lege med biler) - Undskyld det måske blev lidt rodet men er på fra mobilen. .

ikke rodet ) jeg har forstået det og det var helt let-læseligt )

Jamen dét må vi jo forsøge - ellers bytte seng med hende...  det ser ikke ud til at der er andet for... 

vi forsøger at droppe middagsluren fra imorgen ad - det må være et forsøg værd i 1-2 uger. 

Anmeld

10. februar 2014

L&V

ayus skriver:

Tak! 
jeg må forsøge og prøve mig frem og give efter - det kan være det vil hjælpe at komme ud af denne onde cirkel... 

Jeg ved det ikke - men vi skal snart ha noget søvn - ALLE sammen for at være glade og fungere som familie og som forældre... 

Så lidt, håber i finder noget der virker..

Anmeld

10. februar 2014

charlottekri

ayus skriver:

Haha Jeg har været villig til at give hende gratis væk - med levering endda... 

Jeg har godt hørt om dét kursus - men det har Skanderborg Kommune desværre ikke - hvor kan jeg ellers finde det??????

Jeg ved ikke, hvad jeg ellers mere skal gøre - stille op... (

Prøv at spørge din Sp, det var derigennem jeg blev gjort opmærksom på det. Det er nemlig sp'er der holder det :-) tror faktisk også man kan komme på det i en anden kommune end den man bor i, min bror var nemlig blevet tilbudt det hvis der ikke havde været plads i hans egen. Men prøv at forhøre dig
Det er noget som jeg klart vil anbefale!!

Anmeld

11. februar 2014

lineog4

ayus skriver:

Hendes far og jeg snakkede om dét imorges også. 
At vi tror slet ikke det vil hjælpe mere at sove i vores seng. fordi hun er kommet ind i den der onde cirkel - det er vi alle. 
Men det kan være et forsøg værd... 

1000 tak... 

Håber I fik en okay aften.

Tænker I nok ikke kan bryde den onde cirkel på en gang, men I skal bruge nogen tanker på hvad er det som er vigtigst at bryde først. Som jeg læser dit indlæg er der to ting som er hårde: at hun ikke sover og din følelse af bare ikke at slå til. Egentlig ville jeg sige det var din følelse der skulle ændres først, men er bange for det er umuligt at skabe en god situation med en pige der er kørt så træt. Derfor ville min indsats hundrede procent være søvnen - dog vil jeg stadig holde fast i det med søvnen starter når hun kommer hjem fra børnehave der skal hun afstimuleres og det skal være med god tid (og aller helst med mor). Hvad plejer I at lave når hun kommer hjem? Er hun sur allerede der?

Anmeld

11. februar 2014

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Vil lige komme med et forslag. 

Min kæreste har en lille pige på 5 år som ikke ville sove i hendes egen seng når hun er her hver anden weekend, vi kæmpede og blev sure på hinanden (kærsten og jeg) pga jeg ikke sov når hun lå imellem os fordi hun ligger meget uroligt, det tog mange weekender at finde løsningen, fordi jeg ofte gik ind på sofaen. 

Han ville jo helst ikke gøre hende ked af det ved at sige hun skulle ligge i sin seng men ville heller ikke gøre mig sur ved at jeg skulle gå ind på sofaen. 

En aften der var bøvl igen sagde jeg så tag hynderne fra sofaen og læg hendes madras ovenpå ved siden af din side så hun er lige ved siden af ham men stadig på hendes egen madras. Det gør vi stadig og vi har slet ikke noget bøvl nu som sådan, jo den normale jeg gider ikke sove. men det går meget bedre nu vi alle 3 får vores søvn når hun er her. 

Så jeg ville sige, tag hendes madras ind ved siden af dig eller manden, nok manden da du jo får baby om natten og hun derved igen skulle have en omvæltning ved at skulle bytte side. 

Håber i får det til at lykkedes  

Anmeld

11. februar 2014

ayus

lineog4 skriver:

Håber I fik en okay aften.

Tænker I nok ikke kan bryde den onde cirkel på en gang, men I skal bruge nogen tanker på hvad er det som er vigtigst at bryde først. Som jeg læser dit indlæg er der to ting som er hårde: at hun ikke sover og din følelse af bare ikke at slå til. Egentlig ville jeg sige det var din følelse der skulle ændres først, men er bange for det er umuligt at skabe en god situation med en pige der er kørt så træt. Derfor ville min indsats hundrede procent være søvnen - dog vil jeg stadig holde fast i det med søvnen starter når hun kommer hjem fra børnehave der skal hun afstimuleres og det skal være med god tid (og aller helst med mor). Hvad plejer I at lave når hun kommer hjem? Er hun sur allerede der?

Hejsa..

igår aftes, kom hun indtil os efter kl 2300 (som hun altid gør) - og jeg magtede ikke flere kampe og havde vist min mand jeres forslag og ideer. så hun endte i vores seng og sov...  Idag var vi alle mere eller mindre friske og holdte hende hjemme fra BHV. - vi havde en dejlig laaang dag sammen da vi vil tage hendes middagslur fra hende - det gik OK - hun tog sig nogle powernaps i bilen på 10-15 min. og ellers kommet i seng kl 20.00 da vi var i svømmehallen sidst på eftermiddagen for at køre hende mega træt. 

meen klokken er nu 21.55 og hun er 'vågnet' 2 gange allerede nu... og græder.... 

Af og til er hun allerede sur når jeg kommer og henter hende og så er det bare en krig at få hende med hjem. For det meste er vi hjemme efter BHV. også ser vi enten tegnefilm, leger på gulvet, tegner eller laver perler... 

Anmeld

11. februar 2014

ayus

Ja nu er hun IGEN lige vågnet efter en lang dag uden middagslur og en tur til århus og i svømmeren...
og det er stadig det samme... hun vil IKKE sove. og jeg kan ikke putte - det er far, som er god nok - men hun vågner hver 5. minut nærmest...  Jeg bliver skør!!!

Anmeld

11. februar 2014

ayus

SANIE89 skriver:

Vil lige komme med et forslag. 

Min kæreste har en lille pige på 5 år som ikke ville sove i hendes egen seng når hun er her hver anden weekend, vi kæmpede og blev sure på hinanden (kærsten og jeg) pga jeg ikke sov når hun lå imellem os fordi hun ligger meget uroligt, det tog mange weekender at finde løsningen, fordi jeg ofte gik ind på sofaen. 

Han ville jo helst ikke gøre hende ked af det ved at sige hun skulle ligge i sin seng men ville heller ikke gøre mig sur ved at jeg skulle gå ind på sofaen. 

En aften der var bøvl igen sagde jeg så tag hynderne fra sofaen og læg hendes madras ovenpå ved siden af din side så hun er lige ved siden af ham men stadig på hendes egen madras. Det gør vi stadig og vi har slet ikke noget bøvl nu som sådan, jo den normale jeg gider ikke sove. men det går meget bedre nu vi alle 3 får vores søvn når hun er her. 

Så jeg ville sige, tag hendes madras ind ved siden af dig eller manden, nok manden da du jo får baby om natten og hun derved igen skulle have en omvæltning ved at skulle bytte side. 

Håber i får det til at lykkedes  

Oki - tak for rådet.

jamen igår endte med at hun sov i vores seng, da hun kom. 

som du siger, så har min mand og jeg også haft vores skænderier pga hvordan han er og hvordan jeg er... og han gør så meget som han kan - som hun siger jo, for at ikke gøre hende ked

jeg har også lagt sur i sengen tit og grædt... det er så hårdt!

jeg håber sandelig også det lykkedes - men tror det næppe 

Anmeld

11. februar 2014

L&V

ayus skriver:

Hejsa..

igår aftes, kom hun indtil os efter kl 2300 (som hun altid gør) - og jeg magtede ikke flere kampe og havde vist min mand jeres forslag og ideer. så hun endte i vores seng og sov...  Idag var vi alle mere eller mindre friske og holdte hende hjemme fra BHV. - vi havde en dejlig laaang dag sammen da vi vil tage hendes middagslur fra hende - det gik OK - hun tog sig nogle powernaps i bilen på 10-15 min. og ellers kommet i seng kl 20.00 da vi var i svømmehallen sidst på eftermiddagen for at køre hende mega træt. 

meen klokken er nu 21.55 og hun er 'vågnet' 2 gange allerede nu... og græder.... 

Af og til er hun allerede sur når jeg kommer og henter hende og så er det bare en krig at få hende med hjem. For det meste er vi hjemme efter BHV. også ser vi enten tegnefilm, leger på gulvet, tegner eller laver perler... 

Vil igen foreslå hun bliver puttet inde ved jer og venter med at droppe luren til i har styr på nætterne ellers bliver underskudet jo endnu mindre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.