Giraffen skriver:
det ka jeg godt forstå og jeg kan sagtens se, at det er super hårdt for dig! og puha hvis man bare lige kunne trykke på en knap 
jeg ved ikke lige præcis hvad du kan gøre - hvad med far? kan han hjælpe på nogen måde? jeg tænker hvis hun har kastet sin kærlighed på ham og ser dig som "den onde" ift alle forandringerne, så kan far måske spille en stor rolle ift "mor er stadig din mor - også selvom der snart kommer en lillebror" osv...
og hvordan er hendes hverdag i børnehaven? er der også problemer deroppe?
Har du prøvet at gribe det an på en anden måde, fx snakke om at der snart kommer en lillebror og hvad det betyder for hende og at I stadig skal hygge en masse og sådan? altså "ignorere" lidt at der er problemer og snakke om de forandringer der sker?
Så havde jeg trykket på dén knap - for længst!! 
Jamen far hjælper så godt han kan - men han kommer sent hjem de fleste aftener da han står i butik i et center.
Og når han endelig er hjemme - duer han kun - jeg er der bare... Jamen det siger vi/han også men hun lukker simpelthen ad... for alt!
men til sidst er man bare såå langt ude som forælder også at man også kan sige 'dumme' ting til hende

overhovedet ingen problemer med hende i Bhv.
Hun har et super godt sprog- motorik osv osv... Det er kun herhjemme
(
ja jeg har fortalt hende, at vi skal tage af os af lillebror sammen og hun kan give ham mælk når han skal have flaske og pusle med ham sammen med mig osv... Hun siger jaa osv. men de ting, som er i hendes hoved ødelægger alt det gode for mig og hende
(
Anmeld