Det skete bare ikke!! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2014

Anonym trådstarter

Pcokate skriver:

du skriver vel indlægget med det i mente at du kan få forskellige svar. Du har vurderet at din mand kunne magte jeres søn. Min vurdering udfra hvad du skriver er at jeg ikke kunne vurdere det samme. Han stinker og er bedugge. Og det er bare ikke ok. Og det syn skal sit barn være bekendt med samt sikke et indtryk i dp... Han falder i søvn på sofaen da han skal tage sig af jeres barn (der oven i købet skal have skiftet ble). Nej jeg synes ikke han burde tage sig af barnet, du skulle skælde ud foran barnet eller du skulle have proiteret arbejdet istedet for dit barn. 

Men vi er jo alle forskellige

igen. Du vurderer fra din side af skærmen at jeg ikke har kunne vurdere korrekt. Han var ikke bedugget da han stod op. Træt, men ikke bedugget. 

Hvorfor ikke tænke at jeg selfølgelig er ansvarlig nok til ikke at lade mit barn alene med en far der ikke ville kunne tage ansvaret? Indlægget omhandler jo faktisk slet ikke om han skulle eller ikke skulle tage sig af barnet. Det var bare en udluftning af at manden har opført sig pisse upraktisk på en torsdag morgen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2014

Bell'star

UnderCover35 skriver:

Selvfølgelig må den der har drukket til en fest gerne være sammen med vores søn dagen efter men skal sgu da ikke ha ansvaret for at stå op med ham, skifte ham og sende i dp?!

Den holder bare ikke helt den der med at hvis man kan feste kan man også tage på arbejde dagen efter - ikke når det kommer til at have ansvar for vores børn og deres velvære, vel?

At arbejde med døde ting, bevares det kan man nok godt når man er træt og brugt efter en bytur men når det kommer til at have ansvaret for andres ve og vel, hvad enten det er voksne eller børn, så går den bare ikke længere...

Jeg ville blive vred hvis vores dp mor fx synes det var ok at hun fester en hverdagsaften og så ellers står op som vanligt og vil passe på vores børn, bagstiv og træt...

Jeg ville blive vred hvis den læge der skal behandle mig gør det samme eller den hjemmehjælper der skal passe min mor/far/mormor/en eller anden...

Der ér bare forskel når man skal have ansvar for egne eller andres børn/pårørende

Men nu har manden her jo tydelivis ikke drukket hjernen ud, men er smadret fordi han ikke har fået nok søvn, selvforskyldt.

Jeg er da også tit træt om morgenen hvis jeg har været oppe 8 gange med en grædende søn, men derfor kan jeg da godt tage ansvar for at passe ham dagen efter, på trods af søvnunderskud. Og skulle der være en lille promille i blodet stadig, kan jeg stadig ikke se noget galt i at sætte ham til at passe "sit arbejde" som han hele tiden har været klar over var hans opgave.

At gøre tingene selv og aflevere den lille selv, er jo lidt ligesom at klappe ham på skulderen og sige "nååårh, er du en idiot der ikke har fået søvn nok, jen så skal jeg da nok klare dit arbejde for dig. Så kan du bare sove videre"

Total win-win-situation for ham jo. Det opfordrer jo nærmest til at det kan han bare gøre en anden gang igen, uden problemer. Det betaler sig jo nærmest at gøre sådan, så får man lov at sove længe og slipper for at passe barn.

Anmeld

30. januar 2014

Muhmi

Ej det kan selvfølgelig godt være det bare er mig, men jeg havde godt nok selv afleveret og stået op, det er da under ingen omstændigheder ansvarligt at din kæreste skulle tage sig af jeres barn når nu han har drukket så meget og sovet så lidt? 

Ej ja, sorry, men det var altså hvad jeg havde gjort. JA det er pisse træls og JA han er en kæmpe røv for at drikke på en hverdag, men nu var skaden jo sket og så er det jo jeres begges ansvar at jeres barn bliver afleveret på en SIKKER og ansvarlig måde af den der ikke er pisse fuld og på rulleskøjter og især når det er så pisse glat udenfor OG han ikke engang kunne holde sig vågen...

Men med det sagt, så havde var jeg nok også blevet PÆNT (mildt sagt) gal i skralden over at min mand ville gøre sådan, for ja, det kan sgu ske for selv den bedste: Arrrj, jeg tager bare liiige én mere og så går jeg hjem.

Hvor én mere så desværre bliver til to og tre og måske fire.. UPS... Men røvdårlig start på dagen og håber han tænker sig om næste gang, den klovn hehe

Anmeld

30. januar 2014

Anonym trådstarter

Bell'star skriver:

Men nu har manden her jo tydelivis ikke drukket hjernen ud, men er smadret fordi han ikke har fået nok søvn, selvforskyldt.

Jeg er da også tit træt om morgenen hvis jeg har været oppe 8 gange med en grædende søn, men derfor kan jeg da godt tage ansvar for at passe ham dagen efter, på trods af søvnunderskud. Og skulle der være en lille promille i blodet stadig, kan jeg stadig ikke se noget galt i at sætte ham til at passe "sit arbejde" som han hele tiden har været klar over var hans opgave.

At gøre tingene selv og aflevere den lille selv, er jo lidt ligesom at klappe ham på skulderen og sige "nååårh, er du en idiot der ikke har fået søvn nok, jen så skal jeg da nok klare dit arbejde for dig. Så kan du bare sove videre"

Total win-win-situation for ham jo. Det opfordrer jo nærmest til at det kan han bare gøre en anden gang igen, uden problemer. Det betaler sig jo nærmest at gøre sådan, så får man lov at sove længe og slipper for at passe barn.

Tak! Det er præcis det jeg mener!   

Anmeld

30. januar 2014

Pcokate

Anonym skriver:

igen. Du vurderer fra din side af skærmen at jeg ikke har kunne vurdere korrekt. Han var ikke bedugget da han stod op. Træt, men ikke bedugget. 

Hvorfor ikke tænke at jeg selfølgelig er ansvarlig nok til ikke at lade mit barn alene med en far der ikke ville kunne tage ansvaret? Indlægget omhandler jo faktisk slet ikke om han skulle eller ikke skulle tage sig af barnet. Det var bare en udluftning af at manden har opført sig pisse upraktisk på en torsdag morgen. 

super du for luft, men igen må du forvente at få div svar. Ellers frabed dig dem eller skriv i en dagbog

Du skriver han var så træt at du nærmest måtte sparke til ham for at komme ud (nok ikke ordret citeret).

At han falder i søvn på sofaen istedet for at varetage jeres søn.

At han STINKER af gammel sprut m.m. 

At han ikke har kommunikeret/aftalt med dig om byturen og faktisk har været ret ligeglad med dig. 

Min konklusion (hvis det var mig) er at JEG ikke ville lade ham varetage vores fællesbarn før vi havde en laaaaaang og alvorlig snak uden barnet hørte det, eller jeg i det mindste var sikker på han var HELT klar i hovedet. Og det lyder han virkelig ikke til at være der, mere bagstiv, for træt til ansvar og egoistisk af h til. 

Det handler ikke om hvad han nok kan klare men hvad jeg vil udsætte mit barn for. Og det er bare no go hos mig.

Anmeld

30. januar 2014

Mor til Majbørn

Når min mand render i byen bliver jeg nogle gange også skidesur, når han først dukker op kl.7 om morgenen - for så står JEG alene med ungerne en hel lørdag eller søndag indtil han er på benene igen.

Jeg kan godt forstå du er sur! Især når det var spontant.

I din situation tror jeg dog, at jeg ville ha handlet anderledes og lade ham sove den ud, selvom jeg var blevet sur. Min erfaring er, at mænd bliver ekstremt (EKSTREMT) taknemmelige når de kan sove deres rus ud, og den taknemmelighed kommer tilbage på et andet tidspunkt. Desuden - han havde det sikkert pisseskægt og havde måske brug for lidt luft med den kammerat, der ikke har børn

Men jeg forstår ikke at flere herinde skriver, at 'mænd skal ha lov til...' - ser I jer selv som kærester der bestemmer over mandens tid, eller hvordan skal det tolkes? Kom helt i tvivl...

Anmeld

30. januar 2014

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Ej det kan selvfølgelig godt være det bare er mig, men jeg havde godt nok selv afleveret og stået op, det er da under ingen omstændigheder ansvarligt at din kæreste skulle tage sig af jeres barn når nu han har drukket så meget og sovet så lidt? 

Ej ja, sorry, men det var altså hvad jeg havde gjort. JA det er pisse træls og JA han er en kæmpe røv for at drikke på en hverdag, men nu var skaden jo sket og så er det jo jeres begges ansvar at jeres barn bliver afleveret på en SIKKER og ansvarlig måde af den der ikke er pisse fuld og på rulleskøjter og især når det er så pisse glat udenfor OG han ikke engang kunne holde sig vågen...

Men med det sagt, så havde var jeg nok også blevet PÆNT (mildt sagt) gal i skralden over at min mand ville gøre sådan, for ja, det kan sgu ske for selv den bedste: Arrrj, jeg tager bare liiige én mere og så går jeg hjem.

Hvor én mere så desværre bliver til to og tre og måske fire.. UPS... Men røvdårlig start på dagen og håber han tænker sig om næste gang, den klovn hehe

Hvor ser du mig skrive "skide fuld og på rulleskøjter"? Han var beruset da han kom hjem, ja. Du ved, i godt humør og lugtede af øl. Da han stod op var han bare smadret. Og det er ingen undskyldning for ikke at skulle tage sit ansvar! Jeg har sgu også tit været smadret i de perioder hvor lillen har været vågen hele natten, men jeg får sgu nosset mig selv igang alligevel. 

Anmeld

30. januar 2014

Anonym trådstarter

Pcokate skriver:

super du for luft, men igen må du forvente at få div svar. Ellers frabed dig dem eller skriv i en dagbog

Du skriver han var så træt at du nærmest måtte sparke til ham for at komme ud (nok ikke ordret citeret).

At han falder i søvn på sofaen istedet for at varetage jeres søn.

At han STINKER af gammel sprut m.m. 

At han ikke har kommunikeret/aftalt med dig om byturen og faktisk har været ret ligeglad med dig. 

Min konklusion (hvis det var mig) er at JEG ikke ville lade ham varetage vores fællesbarn før vi havde en laaaaaang og alvorlig snak uden barnet hørte det, eller jeg i det mindste var sikker på han var HELT klar i hovedet. Og det lyder han virkelig ikke til at være der, mere bagstiv, for træt til ansvar og egoistisk af h til. 

Det handler ikke om hvad han nok kan klare men hvad jeg vil udsætte mit barn for. Og det er bare no go hos mig.

For træt til ansvar - findes ikke i vores hjem. Hvad skulle jeg så have gjort under barslen? og jeg gentager, han var ikke fuld i morges. Men derfor hænger lugten jo ved alligevel. 

Anmeld

30. januar 2014

Pcokate

Anonym skriver:

For træt til ansvar - findes ikke i vores hjem. Hvad skulle jeg så have gjort under barslen? og jeg gentager, han var ikke fuld i morges. Men derfor hænger lugten jo ved alligevel. 

Jeg tror vi må være enig om at være uenig

Vores grænser er bare forskellige

Anmeld

30. januar 2014

FruStolpe

Anonym skriver:

Må lige have luft! Jeg er såååå sur!!!  

Kæresten gik ud for at se fodbold med en ven igår kl 19.30. Det er helt okay. I løbet af aftenen (kl 00) kan jeg se på fb at de ikke længere er på stedet hvor der var fodbold, men er taget videre for at drikke øl. Allerede her tænker jeg "nej nej nej" og sender som et hint en SMS om at jeg går i seng. Intet svar. Kl 3 vågner vores barn og er ked, jeg går derind og trøster, og kommer i tanke om at kæresten sgu da ikke er kommet hjem endnu! Tjekker uret, 3.10, sender en sms om at det er hverdag og han skal komme hjem! svar: jaja

kl 4-5 (kiggede ikke på uret) kommer han hjem. Storstinkende af alkohol! Og tydeligt beruset. 

Kl 5.40 vågner den lille og er ked, jeg sparker bogstavelig talt manden ud af sengen for at tage ham op. Det var tæt på umuligt! (Jeg skal op kl 6.15 og på arbejde og har virkelig brug for den sidste halve time for at kunne fungere, hvor han bare skal aflevere i dp og har masser af tid) 

Kan høre han falder i søvn inde på sofaen og den lille trisser rundt og siger til far at han skal have tør numse. X kommer ind til mig og står og snakker en hel masse og har ganske rigtigt lavet stort i bleen (nok årsagen til at han vågnede  tidligt) men det har manden ikke tjekket! står op. Går ind og vækker ham og siger, du skal skifte X! Han har lavet stort og jeg skal gøre mig klar til arb. Forklare i samme omgang at dét der, det gør han IKKE igen! Efterfulgt af en længere smøre om ansvar osv.

Han prøvede at glatte ud men det virker ikke! Er så pisse sur! Hvad fanden sker der? Bare fordi vennen ikke har børn, så kan man ikke nosse sig sammen til at sige et simpelt NEJ! Aaaasrgh! Og nu kan han så aflevere i dp med alkoholånde.  Skidesmart!!!!! Idiot. 

Jeg mener at det er uansvarligt at lade en beruset mand være alene med et lille barn.

kl 4-5 (kiggede ikke på uret) kommer han hjem. Storstinkende af alkohol! Og tydeligt beruset.
-han har jo ikke bare fået en enkelt øl......

Kl 5.40 vågner den lille og er ked, jeg sparker bogstavelig talt manden ud af sengen for at tage ham op.
-han har max sovet 1 time og 40 minutter, måske kun 40 minutter, og han skal sparkes ud af kassen !!

Kan høre han falder i søvn inde på sofaen og den lille trisser rundt og siger til far at han skal have tør numse
-han opdager ikke at der er lort i bleen, selvom barnet gør opmærksom på at der skal skiftes ble ?!?
+ at han bare falder i søvn på sofaen....

Og nu kan han så aflevere i dp med alkoholånde.
-hvorfor ikke ringe og sige man kommer for sent, og så selv afleverer? Det andet bliver pinligt for alle parter...

Jeg synes overhoved ikke at han virker til at kunne tage 100% vare på et barn. Tænk hvis han faldt i søvn på sofaen og den lille faldt og slog sig bevidstløs.....

Nå men det var min holdning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.