Åhh, husker ikke hvordan det præcis er. Men det er noget med at herpes er en ehh bakterie/infektion/sygdom (husker ikke den rigtige betegnelse) som vi alle bære i kroppen. Nogen får den i udbrud, andre lever med den hele livet, hvor den ikke er i udbrud. Hvis du nogen sinde har haft et forkølelsessår ved munden er der større chance for at du kan få herpes i udbrud ved kønsdelene...
Jeg fik det forklaret for en del år siden da jeg havde en kæreste som knaldede udenom. Hun havde herpes i udbrud, som hun smittede min kæreste med, og han smittede mig... Senere brød hans ud igen, uden han havde knaldet uden om, og smittede mig igen (mit brød hvertfald ud)...
Siden jeg sparkede ham ud, har jeg intet haft. Herpes i kønsdelene kan behandles med alm akivir, eller andet smørrelse til forkølelsessår ved munden også. Fortalte min læge da jeg havde udbrud første gang. Første gang blev det opdaget sidst i stadiet, det var næsten væk. Anden gang blev det opdaget tidligt, og jeg fik en anden behandling....
Få ham til lægen, så det lige kan tjekkes... Og jeg ved selvfølgelig ikke om der er sket nyt siden jeg havde sidste udbrud, tilbage i 2006 
Anmeld