Det er dyrt at blive forældre første gang ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2014

Jupiter

Mht. barnevognen - så var vores en brugt Odder fra 2006 brugt til to børn.

Og det er den lækreste vogn jeg har set! Vi pudsede lidt på stellet og den så ud som ny!

Jeg fik at vide inden at man skulle kigge efter om den hælder nedad i den ene ende og om dækkene var slidte. Det var der intet af, og den har holdt perfekt indtil videre (vi købte den i oktober 2012 og brugte den fra maj 2013) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2014

2babygirls

Sandratoft skriver:

Hold da helt op 

Min mand og jeg ville gerne have alt fra nyt, men heldigvis kom der en pige mere 2,4 år senere så det er gået i arv det hele

Anmeld

19. januar 2014

Sandratoft

2babygirls skriver:

Min mand og jeg ville gerne have alt fra nyt, men heldigvis kom der en pige mere 2,4 år senere så det er gået i arv det hele

Det er selvfølgelig det positive i det Kan godt forstå i gerne vil have det hele fra nyt af, og der er bare så mange ting man gerne vil have

Anmeld

19. januar 2014

2babygirls

Sandratoft skriver:

Det er selvfølgelig det positive i det Kan godt forstå i gerne vil have det hele fra nyt af, og der er bare så mange ting man gerne vil have

Ja, vi blev også lokket til nogle dårlige køb, men vi kastede os bare ud i det med de der babysam folk, og det var nok lidt dumt ikke at undersøge det først... Man fik så et gavekort på 10% af hele beløbet.

Anmeld

19. januar 2014

Sandratoft

2babygirls skriver:

Ja, vi blev også lokket til nogle dårlige køb, men vi kastede os bare ud i det med de der babysam folk, og det var nok lidt dumt ikke at undersøge det først... Man fik så et gavekort på 10% af hele beløbet.

Øv hvad var det for nogle dårlige køb??

Anmeld

19. januar 2014

Jupiter

Sandratoft skriver:

Jeg er også gået i gang med at kigge på dba og sådan, der er dælme også mange penge at spare

Det er der nemlig - så fat mod, I går ikke fallit 

Anmeld

19. januar 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Sandratoft skriver:

Vi var lige ovre i babysam idag, og lure lidt. Hold fast nogle priser  Var godt klar over at det er dyrt med børn, men wauw Og så alle de forskellige ting man skal have. Vi bliver vidst nødt til snart at gå igang med at købe, hvis vi skal have råd til det!

Kan i huske hvor meget i ca brugte inden barnet kom til verdenen?

med min søn købte vi en startpakke fra ØnskeBørn og tøjet var købt i genbrug, så vi endte med at give mellem 5.000,- og 6.000,- for alt inden han blev født...

Denne gang - 6 år og en ny mand senere - har vi købt meget af det brugt eller arvet/fået i gave, så vi ender nok omkring de 4.000,-

Anmeld

19. januar 2014

Suganda

Sandratoft skriver:

Ja en barnevogns pris kan også nemt komme derop af  

Hvis du bor tæt på tyskland kan du købe de barnevogne de har i ønskebørn til ca halv pris i flensborg  

købte en kombi, hvor det både er barnevogn. og så kan man skifte til klapvogn når det er så der spare du også  

Og gav 3500.kr og den er mega fed !!

Anmeld

19. januar 2014

Sandratoft

Suganda skriver:

Hvis du bor tæt på tyskland kan du købe de barnevogne de har i ønskebørn til ca halv pris i flensborg  

købte en kombi, hvor det både er barnevogn. og så kan man skifte til klapvogn når det er så der spare du også  

Og gav 3500.kr og den er mega fed !!

Vi skal faktisk til Berlin her i April, rigtig god ide at kigge efter baby ting dernede

Anmeld

19. januar 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg synes ikke, det var så dyrt, som jeg havde frygtet. Vi har købt alt nyt bortset fra tremmesengen og lånte en skråstol, men har ikke brugt mere end max 10.000. Det kommer jo også an på, hvilket mærke man vil have, at der skal stå på tingene.

Vi har købt både højstol og puslebord i Ikea, som vi egentlig ville skifte ud, når vores datter blev større, men begge ting har bare fungeret, så godt, at der aldrig har været grund til at skifte. Tøjet har vi købt billigt i England og USA, da vi var begge steder under min graviditet.

Autostol og barnevogn fik vi et rigtig godt tilbud på i Børnebiksen, og der har vi lige igen fået et rigtig godt tilbud på barnevogn og klapvogn. Vores gamle barnevogn blev tilbagekaldt, så vi fik pengene tilbage for den og fandt så en ny Basson, som jeg er meget imponeret over og ikke kostede mere end 3500. Den skulle vi have købt første gang, men der var den vist ikke kommet på markedet endnu 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.