Det er dyrt at blive forældre første gang ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2014

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Ja når man tænker og ser alt det man skal ha til baby. Så kan man godt se at det kan blive dyrt. 

Jeg er også førstegangs gravid. Og ved ikk om du kommer til at kunne bruge mit svar til noget, men her kommer det.

vi har ikk købt ret meget endnu. 

men vi har købt barnevogn nyt i god kvalitet og den var på tilbud. Og fik købt autostol også på tilbud og den fik vi købt i babysam og der købte vi også badekar og stofbleer. Og når jeg går i byen købte jeg 3 bodyer. 

men har ikk i tankerne at jeg vil købe brugt. Når det første gang så vil jeg gerne ha alt nyt

Men det også lidt en udfordring at købe tøj osv til vores lille bebs når nu vi valgt at vente med at vide kønnet til jeg føder 

Jeg er 12+2 i dag 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2014

2babygirls

Sandratoft skriver:

Øv hvad var det for nogle dårlige køb??

Vi blev lokket til en madras der støtter baghovedet godt, samtidig med at hun solgte os samme str madras til liften

Anmeld

19. januar 2014

Pigent

Sandratoft skriver:

Vi var lige ovre i babysam idag, og lure lidt. Hold fast nogle priser  Var godt klar over at det er dyrt med børn, men wauw Og så alle de forskellige ting man skal have. Vi bliver vidst nødt til snart at gå igang med at købe, hvis vi skal have råd til det!

Kan i huske hvor meget i ca brugte inden barnet kom til verdenen?

Jeg kan lige komme med nogle råd. Har ikke selv børn endnu, men vil selv bruge dem den dag det bliver mig der skal have barn.

I babysam kan man købe en startpakke med en Odders Magic barnevogn hvis i går efter en sådan en barnevogn ellers er der også startpakke med to andre modeller i deres 2013 katalog.

Hvis i køber en barnevogn i babysam så kan i få en tilbehørs pakke til. Hvor man kan få en luksus pakken til 1199 kr. Du kan se i deres 2013 katalog hvad den indeholder.

Ellers se de her Odder barnevogne de er billigere
http://www.oddervognen.dk/lagersalg/

På lekmer.dk kan du få pakke tilbud på forskelligt baby udstyr.

Anmeld

19. januar 2014

Suganda

Sandratoft skriver:

Vi skal faktisk til Berlin her i April, rigtig god ide at kigge efter baby ting dernede

Ja det er nok endnu billigere jo længere man kommer ned   

Anmeld

19. januar 2014

EnSødMor

Sandratoft skriver:

Vi var lige ovre i babysam idag, og lure lidt. Hold fast nogle priser  Var godt klar over at det er dyrt med børn, men wauw Og så alle de forskellige ting man skal have. Vi bliver vidst nødt til snart at gå igang med at købe, hvis vi skal have råd til det!

Det er ikke dyre end man gør det til, ganske enkelt... Børn er ligeglad med om barnevognen er helt ny eller fra sidste år, fuldstændig... ;-) 

Så kig på noget bruge, så sparer i en del, til samme kvalitet... - Et lille råd!  

Anmeld

19. januar 2014

Lykke:)

Sandratoft skriver:

Vi har købt alt fra nyt. Tror vi har brugt omkring 30.000 kr

Anmeld

19. januar 2014

BigHope13

Sandratoft skriver:

kun så dyrt som man gør det til vi har været heldige at finde en masse lækkerteminde udstyr, tøj og ja alt til vores søn brugt og meget har vi fået, arvet fra familie.
hvis vi ikke havde købt barnevognen af ny(8000,- ) så tror jeg vi kunne være sluppet med en 5-7 tusind i det hele.
tænk på at mange af de fremtidige ting som ikke lige er nødvendige fra en start kan man ønske sig til feks barnedåb.

Anmeld

19. januar 2014

Lotus86

Jeg kan ikke huske hvor meget vi brugte, men jeg vil da helt klart forslå at dig at benytte dig af det sidste af januarudsalget.

Anmeld

19. januar 2014

Team Putte

Sandratoft skriver:

ca 20.000 kr.. Men vi indrettede også komplet børneværelse med gulvtæppe og møbler

Anmeld

20. januar 2014

sulo

Vi har været så heldige at have fået en masse tøj og udstyr foræret og lånt, især fra min svigerinde

Barnevognen er dog ny, en gave fra min mor(stel + barnevognskasse), madras, regnslag ovs har jeg selv købt nyt, købt i babysam, det gav jo et gavekort på 1000 kr som blev brugt til et ordenlig læs stofbleer og lidt tøj/legetøj.

Autostolen fik vi brugt med isofix fra Kærebørn i kolding til 799kr, inden den bliver et år kan vi så aflevere den og få det halve beløb tilbage

Inden Kristian blev født skrev jeg ned hvad der var blevet brugt, det løb op i 4500 kr, autostolen blev først købt efter han blev født, han kom jo lidt tidligere end beregnet

Efter fødslen har vi ca brugt 2500-3000 kr, har shoppet lidt tøj amok til ham for ca 1500 kr ud af det beløb

Så ca 7000 kr, det synes jeg ikke er så galt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.