Det er dyrt at blive forældre første gang ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2014

et-ønske

Vi har lige lavet budget idag og til tvillingerne er vi endt på cirka 12.000 kr - vi skal absolut lave en masse køb ved IKEA
Ingen af vores forældre spæder til på nogen måde, så vi må tømme lommerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2014

Sandratoft

ESV skriver:

Jeg tror vi brugte ca 10000 men det var eks barnevogn som vi fik men vi købte en voksi fra ny af til omkring 2000 og en autostol også og så resten så syntes nu alligevel ikke det var så slemt

Hvad er en voksi sådan helt præcist? Kan det bruges både sommer og vinter?

Anmeld

18. januar 2014

Sandratoft

MiichellaMalou skriver:

Tror faktisk ikke rigtig vi selv har købt noget udover meget lidt tøj creme og flasker. Resten har vi faktisk fået alt fra nyt. Ret heldigt.. så vi har nok max brugt 3000kr..

Hvor lækkert, i må have en gavmild omgangskreds

Anmeld

18. januar 2014

maria_wlt

Sandratoft skriver:

Vi var lige ovre i babysam idag, og lure lidt. Hold fast nogle priser  Var godt klar over at det er dyrt med børn, men wauw Og så alle de forskellige ting man skal have. Vi bliver vidst nødt til snart at gå igang med at købe, hvis vi skal have råd til det!

Kan i huske hvor meget i ca brugte inden barnet kom til verdenen?

GÅ ALDRIG I BABYSAM ELLER ANDEN BUTIK for at få et "overblik"

Man har SLET ikke brug for SÅ meget og Så dyrt til baby.

Der bliver solgt så mange fine ting brugt at det skal ikke er nødbendigt at købe nyt - Overhovedet

Anmeld

18. januar 2014

Aabye

Nu kan jeg ikke lige huske hvad vi brugte af penge da jeg var gravid med den første.. 
Barnevognen fik vi, som var inkl lift og helsemadrasser, pusletaske, regnslag og myggenet.. Plus 2 lagener, og et dynebetræk samt baby dyne og baby hovedpude. Det fik vi af min mor.. 

Sengen købte jeg brugt.. Den var dog stadig ret dyr, da jeg VILLE have en stokke seng.. Puslebordet er også købt brugt.. og igen VILLE jeg have stokke.. 

Autostolen fik jeg forærende.. Den var kun brugt et par gange da det var en der var blevet købt som ekstra stol til bedsteforældrene.

Tøj købte jeg ikke særlig meget af, jeg fik dog en masse forærende da min familie fandt ud af at jeg skulle have en dreng..

Anmeld

18. januar 2014

maria_wlt

Sandratoft skriver:

En Voksi er en sovepose Super praktisk men IKKE et most - En dyne er stadig god nok

Anmeld

18. januar 2014

ESV

Sandratoft skriver:

Det er en kørepose der med en tilkøbs plade også kan bruges som lift og ja de fåes både med sommer og vinter dyner

Anmeld

18. januar 2014

DianaRJS

Sandratoft skriver:

Vi var lige ovre i babysam idag, og lure lidt. Hold fast nogle priser  Var godt klar over at det er dyrt med børn, men wauw Og så alle de forskellige ting man skal have. Vi bliver vidst nødt til snart at gå igang med at købe, hvis vi skal have råd til det!

Kan i huske hvor meget i ca brugte inden barnet kom til verdenen?

vi brugte ikke specielt meget færste gang. jeg arvede en masse tøj og barnevogn købte vi brugt af familie, puslebord, tremmeseng, fik vi af min tante og morbror da de har haft tvillinger, så de havde 2 af hver ting, vugge er en der er gået i arv i mange år, har selv lagt i den, så den brugte vi. så det var måske 2000 vi brugte på lidt nyt tøj, pusletaske og de første bleer osv

Anmeld

18. januar 2014

Celine89

Vi har købt rigtig meget brugt, tror vi brugte ca. 8000 kr. inden hun kom til verden - og det var til ALT inkl. barnevogn, voksipose, babyalarmer etc.

Og så har vi brugt ca. et tilsvarende beløb efter hun er kommet til verden (hun er snart 4 mdr) - og der har vi langt fra fået lige så meget for pengene. Jeg har slet ikke haft tid og energi til at lede efter gode tilbud, så vi styrter ud og køber det første og bedste sted når behovet opstår, koste hvad det koste vil.

Anmeld

18. januar 2014

Dianabk

Vi har brugt omkring 10000, har købt barnevogn fra ny, men alt tilbehør ellers har vi købt meget brugt eks. Puslebord og autostol med ISOfix beslag. Ellers ønskede vi os en del i julegave hvor vi fik alt på listen

Men min mor og mine svigerforældre har helt klart givet os meget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.