Det er dyrt at blive forældre første gang ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2014

MorDk

Det kan virkelig godt betale sig at købe brugt! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2014

Lenats31

Vi købte også meget brugt. Den første barnevogn fik vi sammen med tremmeseng og klapvogn til 1500 kr af min kusine som havde det fra hendes to piger.

Vi købte så senere en ny barnevogn og ny klapvogn. manden brokkede sig som en gal over at klapvognen fyldte hele bilens bagagerum. VIPS, så bruget mor her lige 5000 kr på en ny med svinghjul. han havde nær fået hjertestop. . Det endte dog med at han blev rigtig glad for den.

Autostolen ville aldrig købe brugt fra fremmed. Den er et sikkerhedsudstyr til bilen og det vigtigste udstyr du kommer til at købe. Du har nøjagtig én chance for at gøre dette rigtigt. Så det skal gøres rigtigt første gang.

Anmeld

18. januar 2014

Sandratoft

et-ønske skriver:

Vi har lige lavet budget idag og til tvillingerne er vi endt på cirka 12.000 kr - vi skal absolut lave en masse køb ved IKEA
Ingen af vores forældre spæder til på nogen måde, så vi må tømme lommerne

Sejt at i kan finde udstyr for 12000 til tvillingerne, respekt herfra

Ærgeligt at høre at der ingen hjælp er at hente fra deres side, måske der ikke er råd?

Anmeld

18. januar 2014

modesty

Vi var lige ovre i babysam idag, og lure lidt. Hold fast nogle priser  Var godt klar over at det er dyrt med børn, men wauw Og så alle de forskellige ting man skal have. Vi bliver vidst nødt til snart at gå igang med at købe, hvis vi skal have råd til det!

Kan i huske hvor meget i ca brugte inden barnet kom til verdenen?

Vi købte alt brugt. Meget af de er jo næsten ikke brugt og man kan spare helt vildt mange penge.

Vi købte flexibath, madras til tremmeseng og dundyne fra nyt. Ellers var alt andet brugt.

Mountain Buggy kombivogn: 3.500

Vintage BRIO barnevogn: 700 

Voksipose: 500

Manduca bæresele: 500

BRIO væghængt puslebord: 900

Leandervugge: 500

Flexibath: 300

Madras til tremmeseng: 450

Dyne (på udsalg): 150

Sengetøj (3 stk.): 200

Plus det løse: cirka 1000

Vi arvede tremmeseng og autostol.

Så i omegnen af 8.000 - 8.500 kr. på udstyr (minus tøj) og vi har indtil videre solgt Leandervugge, barnevogn, Manduca sele og dyne/sengetøj til samme pris som vi købte det for.

Anmeld

18. januar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Ikke særlig meget

det meste blev købt brugt

Købte fra ny i IKEA:

Tremmeseng der har 2 højde muligheder. Inkl. madras, rullemadras, en dyne, 2 puder (som må bruges med det samme da de er så lave og bløde), sengekant, et sæt sengetøj.

Puslebord med 2 hylder under den plade barnet ligger på inkl. tilhørende vaskebalje (brugt 2 gange) og blespand(aldrig brugt til andet end at opbevare ting i), og oppustelig puslepude (var super praktik til at tage med da den ingenting fyldte når man lukkede luften ud og rullede den sammen).

Højstol med plade foran, pude og sele.

Badekar med skridsikker bund (været guld værd at der var det både inden i karret og nedenunder)

Hagesmækker blev købt fra ny.

Potte blev også købt ny med det samme.

Vores IKEA-tur blev i alt på 2059 kr.

Klapvogn (købte sidste års farver så fik rabat udover det den var sat ned med). Hertil købte vi et regnslag da det ikke fulgte med.

Købte også en pose til at hænge på barnevognen.

Senere da han begyndt at være mere rolig og kunne sidde selv købte vi en TrippTrapp stol fra ny af, det er planen at den gerne skulle vare indtil han flytter hjemmefra eller selv køber en stol

Nummer 2 autostol efter "æggeskallen" blev købt som ny da det var en gave fra min svigerfar.

det samme med den næste størrelse, den sidder klar i min svigerfars bil allerede Blev købt samtidigt med den der sidder i vores i forbindelse med at modellen udgik og der var ophørsudsalg i butikken

Stofbleer blev også købt fra ny. Men vi var heldige at de var billigere dengang så vi fik flere end man gør idag i samme pakke for endda en lavere pris end de er idag...

Sutter blev købt fra ny, var noget vi pludselig var nødt til at få fat på da hospitalet anbefalede det pga hans underlæbe. Var ellers ikke noget vi havde lyst til han skulle have...

Sutteflaske blev købt fra ny men til billige penge da butikken skulle lukke.

babysaks købt billigt også fra ny af, og en tættekam til at fjerne Arp med.

Købte 2 bideringe fra ny af men de blev aldrig rigtig et hit selv da tænderne var slemme, da de alt for hurtigt blev varme.

Købte en hoppegynge og en gåvogn fra ny gennem Matas hjemmeside.

babyalarm købt fra ny. (Har virkelig ELSKET vores Phillips Avent babyalarm)

Tror måske MAX vi har haft brugt sammenlagt 6.000 kr. på ALT der var klart da han kom hjem...

Købt brugt:

Tøj op til str. 62 (og der var virkelig MEGET af ALT slags tøj da han blev født til efteråret) Inkl. flyverdragter (eller hvad man kalder det til den størrelse)

Legetæppe

barnevogn m. lift, regnslag, madras i begge dele, myggenet.

Autostol m. Peter Plys betræk (grunden til det lige blev den )

Bæresele (brugt 4 gange tror jeg, han nægtede bare at sidde i den)

Diverse legetøj af forskellig slags, havde masser af bamser liggende fra ture på Bakken så de er blevet givet videre til ham.

Kommode til hans tøj blev arvet fra familie.

Anmeld

18. januar 2014

et-ønske

Sandratoft skriver:

Sejt at i kan finde udstyr for 12000 til tvillingerne, respekt herfra

Ærgeligt at høre at der ingen hjælp er at hente fra deres side, måske der ikke er råd?

Begge vores forældre er skilt, og med nye partnere - så hvis de skal give det ene sted, så er der også andre der skal have.
Mine forældre har, med gul-plade børnebørn, total 8 børnebørn
Begge mine svigerforældre havde nok råd, men tror ikke deres nye partnere er enige i at støtte lidt

Anmeld

18. januar 2014

lineog4

Sandratoft skriver:

Hvad er et aktivitetsstativ?

Sådan et het - købte det i trævarerlasten for snart 11 år siden, har været brugt til mine 3 børn og været lånt ud til 2 - så kan siges at være er godt køb 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

18. januar 2014

MorTilEn2013Dreng

Sandratoft skriver:

Hvor lækkert, i må have en gavmild omgangskreds

Ja min mor hun gav både barnevognen sengen puslebord og noget tøj og hun har lige købt en hel masse tøj til bassen nu her så det skal vi ikke tænke på. og min svigermor gav autostol og en masse tøj. Så vi har bare været heldige

Anmeld

18. januar 2014

Sandratoft

Wampires skriver:

Ikke særlig meget

det meste blev købt brugt

Købte fra ny i IKEA:

Tremmeseng der har 2 højde muligheder. Inkl. madras, rullemadras, en dyne, 2 puder (som må bruges med det samme da de er så lave og bløde), sengekant, et sæt sengetøj.

Puslebord med 2 hylder under den plade barnet ligger på inkl. tilhørende vaskebalje (brugt 2 gange) og blespand(aldrig brugt til andet end at opbevare ting i), og oppustelig puslepude (var super praktik til at tage med da den ingenting fyldte når man lukkede luften ud og rullede den sammen).

Højstol med plade foran, pude og sele.

Badekar med skridsikker bund (været guld værd at der var det både inden i karret og nedenunder)

Hagesmækker blev købt fra ny.

Potte blev også købt ny med det samme.

Vores IKEA-tur blev i alt på 2059 kr.

Klapvogn (købte sidste års farver så fik rabat udover det den var sat ned med). Hertil købte vi et regnslag da det ikke fulgte med.

Købte også en pose til at hænge på barnevognen.

Senere da han begyndt at være mere rolig og kunne sidde selv købte vi en TrippTrapp stol fra ny af, det er planen at den gerne skulle vare indtil han flytter hjemmefra eller selv køber en stol

Nummer 2 autostol efter "æggeskallen" blev købt som ny da det var en gave fra min svigerfar.

det samme med den næste størrelse, den sidder klar i min svigerfars bil allerede Blev købt samtidigt med den der sidder i vores i forbindelse med at modellen udgik og der var ophørsudsalg i butikken

Stofbleer blev også købt fra ny. Men vi var heldige at de var billigere dengang så vi fik flere end man gør idag i samme pakke for endda en lavere pris end de er idag...

Sutter blev købt fra ny, var noget vi pludselig var nødt til at få fat på da hospitalet anbefalede det pga hans underlæbe. Var ellers ikke noget vi havde lyst til han skulle have...

Sutteflaske blev købt fra ny men til billige penge da butikken skulle lukke.

babysaks købt billigt også fra ny af, og en tættekam til at fjerne Arp med.

Købte 2 bideringe fra ny af men de blev aldrig rigtig et hit selv da tænderne var slemme, da de alt for hurtigt blev varme.

Købte en hoppegynge og en gåvogn fra ny gennem Matas hjemmeside.

babyalarm købt fra ny. (Har virkelig ELSKET vores Phillips Avent babyalarm)

Tror måske MAX vi har haft brugt sammenlagt 6.000 kr. på ALT der var klart da han kom hjem...

Købt brugt:

Tøj op til str. 62 (og der var virkelig MEGET af ALT slags tøj da han blev født til efteråret) Inkl. flyverdragter (eller hvad man kalder det til den størrelse)

Legetæppe

barnevogn m. lift, regnslag, madras i begge dele, myggenet.

Autostol m. Peter Plys betræk (grunden til det lige blev den )

Bæresele (brugt 4 gange tror jeg, han nægtede bare at sidde i den)

Diverse legetøj af forskellig slags, havde masser af bamser liggende fra ture på Bakken så de er blevet givet videre til ham.

Kommode til hans tøj blev arvet fra familie.

Okey 6000 er heller ikke så slemt, så kan jeg ånde mere lettet op  

Anmeld

18. januar 2014

AnthonsMor

Sandratoft skriver:

Vi var lige ovre i babysam idag, og lure lidt. Hold fast nogle priser  Var godt klar over at det er dyrt med børn, men wauw Og så alle de forskellige ting man skal have. Vi bliver vidst nødt til snart at gå igang med at købe, hvis vi skal have råd til det!

Kan i huske hvor meget i ca brugte inden barnet kom til verdenen?

Alt i alt tror jeg vi brugte 5000 på alt.. Tøj, barnevogn, tremmeseng, puslebord.. Ja, det hele

Det kan klar betale sig at købe brugt!

Dog har jeg fortrudt at vi ikke købte en ny barnevogn, da jeg nu har været nødt til at købe en helt ny fordi vi har to ødelagte i bagagen, som var brugte.. Elsker min nye vogn, men vi skulle have haft købt den dengang Anthon var på vej!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.