Det er dyrt at blive forældre første gang ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2014

bøllen

Sandratoft skriver:

Vi var lige ovre i babysam idag, og lure lidt. Hold fast nogle priser  Var godt klar over at det er dyrt med børn, men wauw Og så alle de forskellige ting man skal have. Vi bliver vidst nødt til snart at gå igang med at købe, hvis vi skal have råd til det!

Kan i huske hvor meget i ca brugte inden barnet kom til verdenen?

Heldigvis bestemmer man jo selv hvor dyrt det skal være Alternativt kan man jo vælge nogle ting brugt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2014

Francisca

Sandratoft skriver:

Vi var lige ovre i babysam idag, og lure lidt. Hold fast nogle priser  Var godt klar over at det er dyrt med børn, men wauw Og så alle de forskellige ting man skal have. Vi bliver vidst nødt til snart at gå igang med at købe, hvis vi skal have råd til det!

Nu fik vi rigtig meget af familien da det var første barn i ny generation så der var nærmest kamp om hvem der måtte købe hvad. Så barnevogn med lift madras osv fik vi autostol fik vi vugge fik vi dyne fik vi skråstol fik vi tøj fik vi sutter fik vi legetøj legetæppe osv fik vi badekar med stol fik vi osv. Købte selv tøj også da jeg gerne selv ville puslebord puslemåtte ammepude bærersele. Vi fik også babyalarm. Vi fik stort set alt så måske en 5000kr max brugte vi

Anmeld

20. januar 2014

Sisse Vinther

Sandratoft skriver:

Vores er endnu ikke kommet. er snart uge 25 og vi har alt -Selv har vi brugt 2-3000. (bla. pusletaske til 1000)

Men resten har vi fået for free. Puslebord, kravlegård, seng, 2 barnevogne, tøj, legetøj, en måneds forbrug af bleer i 2-4 kg og 4-6 (mener jeg det er)

Så jo, vi har det hele allerede.. Og det har næsten ikke kostet os noget. Til gengæld har vi ikke været så pernippen med at alt skulle være nyt. Vi har en del brugt, men også meget nyt. Og der strømmer gaver til så vi snart ikke kan være i huset, så det er jo fint. Ikke køb for meget

Anmeld

20. januar 2014

Sisse Vinther

Orv for resten... det ENESTE vi mangler er stofbleer. Men vi har fået at vide at vi ikke må købe dem, da min mor gerne vil give os alle dem vi vil have, med broderi på i kønspræget farve (hun har et broderifirma, og vi vil ikke kende kønnet før fødslen) så vi har 5 stofbleer eller sådan, som vi kan bruge, og så venter vi på at bejs er født. Så har stofbleerne enten lyserød eller lyseblå kant, og så broderer hun noget på i samme farver.

Anmeld

20. januar 2014

Stumpen

Vi købte brugt for ca 8 år siden og købte for 5-6000 kr... 

Anmeld

20. januar 2014

Victoria2013

Vi brugte vel for et sted mellem 12 og 15.000 før hun blev født... og så kommer der jo en masse ting bagefter også, som man liiiige står og mangler osv  

Vi købte så også alt fra nyt, det behøver man jo ikke... men nu er det vores første og vi har endnu ikke afgjort om vi skal have flere børn, så syntes det er ganske ok

Anmeld

20. januar 2014

Bertris

jeg tror vi brugte 5.000 på lilli inden fødslen (der i 3000 på en ny scandia barnevogn)

Vi fik meget foræret, købte meget brugt tøj i mødrehjælpen og generelt fik vi bare rigtig rigtig meget af familier og venner

Anmeld

20. januar 2014

MilleRasmussen

Vi købte brugte første gang og fuck hvor jeg fortryder det nu!! Med nummer to, der kan jeg love for at barnevogn og sådan noget ikke bliver brugt.. Men man er vidt forskellige

Anmeld

20. januar 2014

Maja!

vi brugte en del, lad os bare sige at hun ikke manglede eller mangler noget.. dog er det så også kommet os tilgode nu hvor nr. 2 er på vej.. vi har ALT, det eneste der er blevet skiftet ud er babyalarmerne, som jeg købte brug i sin tid, de kunne desværre ikke holde til mere end et barn..

hvis jeg skal sætte et beløb på vil jeg skyde på mellem 30-35.000, skal så også siges at vi både købte en kombi vogn fra stokke og en alm barnevogn, samt hele børneværelset er indrettet med Sebra.. 

Vi kunne sagens have gjort det meget billigere tror det tog lidt overhånd for os

Anmeld

20. januar 2014

Amanda Stage

Vi brugte ikke meget første gang. Min mors nabo gav os tremmesengen. Min far gav barnevogn og autostol. Puslebord fik vi af svigerforældrene. Tøj købte jeg stort set kun brugt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.