Det er dyrt at blive forældre første gang ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2014

Rikke S

Sandratoft skriver:

Vi var lige ovre i babysam idag, og lure lidt. Hold fast nogle priser  Var godt klar over at det er dyrt med børn, men wauw Og så alle de forskellige ting man skal have. Vi bliver vidst nødt til snart at gå igang med at købe, hvis vi skal have råd til det!

Kan i huske hvor meget i ca brugte inden barnet kom til verdenen?

Jeg skrev alt ned med den pris vi gav - og vi købte også rigtig meget brugt. Men brugte lidt over 25.000kr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2014

Papillon

Jeg synes altså også, at babysam er dyr! Seng og puslebord kan fås noget billigere i IKEA. Væghængt puslebord har jeg fundet på Bilkas hjemmeside billigere (da vi overvejer dette ). Barnevogn køber vi brugt, hvis ikke vi kan låne/få/købe en i familien. Og så har jeg udnyttet januarudsalget lidt til tøj

Har ikke fornemmelsen af, hvor meget vi ender med at bruge, så kan ikke svare konkret på spørgsmålet

Anmeld

18. januar 2014

VIPpigen

Det er dyrt... Jeg tror vi brugte omkring 15.000 måske lidt mere.

Vi fik en masse foræret, og så købte vi lidt brugt

Anmeld

18. januar 2014

M &.I

Vi var lige ovre i babysam idag, og lure lidt. Hold fast nogle priser  Var godt klar over at det er dyrt med børn, men wauw Og så alle de forskellige ting man skal have. Vi bliver vidst nødt til snart at gå igang med at købe, hvis vi skal have råd til det!

uha børne ting er meget dyrt .. og jeg har også købt rigtigt mange ting tøj legetøj alt hvad baby behøver og jeg  har brugt mange penge, slet ikke fra børnepenge eller min mands det var kun min  men du kan stadigvæk købe nogle fra dba nogle har jo stadigvæk nyt.. og jeg havde slet ikke tænkt på det

Anmeld

18. januar 2014

lineog4

Sandratoft skriver:

jeg skal også lige have fat i mor eller svigermor som lige kan hjælpe os med hvad der er nødvendigt på de lister der. 

Min kæreste arbejder for bestseller, så vi kan heldigvis få alt til halv pris i name it  

Jeg har faktisk hørt det med at man kan leje en autostol, det må jeg undersøge nærmere

Mit råd ville være, køb barnevogn og lift, autostol (med mindre i skal leje eller ikke har bil), lav/køb puslesplads, seng/vugge, en pakke stofbleer, eventuelt badekar, kom hjem tøj, pusletaske, ammepude og gratis pakker og så vent med resten til baby er kommet for det er så forskelligt hvad man har behov for. Og så bodyer - man får for det meste så meget tøj i gave så man ikke kan nå at bruge sit eget også, men sjovt nok kommer de aldrig med bodyer 

nå ja så med de næste var jeg rigtig glad for voksipose men den ene var også vinterbarn... 

Vi fik ikke brug for så meget mere andet end aktivitetsstativ og der var jeg mest glad for et i træ jeg kunne flytte væk fra tæppe

Anmeld

18. januar 2014

ESV

Sandratoft skriver:

Jeg tror vi brugte ca 10000 men det var eks barnevogn som vi fik men vi købte en voksi fra ny af til omkring 2000 og en autostol også og så resten så syntes nu alligevel ikke det var så slemt

Anmeld

18. januar 2014

Lullaby

Købte meget brugt. Barnevognen fik vi forærende. Men ellers har resten været brugt. Puslebord for 200 på dba. Autostol 50 kr, dba. Tøj, genbrugsbutikker. Osv. 

Anmeld

18. januar 2014

M &.I

Lullaby skriver:

Købte meget brugt. Barnevognen fik vi forærende. Men ellers har resten været brugt. Puslebord for 200 på dba. Autostol 50 kr, dba. Tøj, genbrugsbutikker. Osv. 

du klog hva jeg har bare brugt masser af penge ... og har havde  slet ikke tænkt på dba 

Anmeld

18. januar 2014

san

Ja det er dyrt... køber lidt nyt, og brugt og har heldigvis en veninde der lige har fået et dreng, så jeg får alt det tøj osv hun ikke skal bruge mere. meget rart hvis man lige kende nogen

Anmeld

18. januar 2014

Lullaby

I.M skriver:

du klog hva jeg har bare brugt masser af penge ... og har havde  slet ikke tænkt på dba 

1. gang var vi studerende og havde bare nada penge. Så derfor skulle man være kreativ.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.