Det er dyrt at blive forældre første gang ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2014

M &.I

Lullaby skriver:

1. gang var vi studerende og havde bare nada penge. Så derfor skulle man være kreativ.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2014

FamilenStorm

Sandratoft skriver:

Vi var lige ovre i babysam idag, og lure lidt. Hold fast nogle priser  Var godt klar over at det er dyrt med børn, men wauw Og så alle de forskellige ting man skal have. Vi bliver vidst nødt til snart at gå igang med at købe, hvis vi skal have råd til det!

Kan i huske hvor meget i ca brugte inden barnet kom til verdenen?

Vi købte møbler i IKEA.. Der var priserne lidt mere brugervenlig..

Købte dog madrassen til sengen i babysam.. Vuggen købte vi brugt..

:-)

Anmeld

18. januar 2014

Elbæk

Omkring de 25,000 kroner, måske endda mere.

Vi købte alt fra nyt,  og i stedet for barnevogn købte vi en City Elite. 

Anmeld

18. januar 2014

MorTilEn2013Dreng

Tror faktisk ikke rigtig vi selv har købt noget udover meget lidt tøj creme og flasker. Resten har vi faktisk fået alt fra nyt. Ret heldigt.. så vi har nok max brugt 3000kr..

Anmeld

18. januar 2014

Michelle21

Vi har stort set fået alt foræret, det eneste vi har købt selv er barnevogn og sutteflasker og stofbleer og sådan noget.. tror vi har brugt omkring 7500  

Anmeld

18. januar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Sandratoft skriver:

Vi var lige ovre i babysam idag, og lure lidt. Hold fast nogle priser  Var godt klar over at det er dyrt med børn, men wauw Og så alle de forskellige ting man skal have. Vi bliver vidst nødt til snart at gå igang med at købe, hvis vi skal have råd til det!

Ja det er meget dyrt.. 

Er selv gravid med min første, og jeg er ved at besvime ved tanken om alle de penge jeg skal bruge (indkøbslisten er laaaaaaaang og bliver kun længere og længere). 

Derfor længe leve DBA, Trendsales, guloggratis osv. 
Da nogle af tingene kan købes i fin stand, selvom det er brugt. 

Anmeld

18. januar 2014

Mother-love

Nu var vi så priviligeret at vi fik barnevognen og skråstol af svigermor, sengen og en del tøj og senere en lille klapvogn af min far. Så dt var en kæmpe post vi fik dækket.

Ellers købte vi en sæk brugt tøj i de små str. Og så købte vi en brugt autostol og puslebord.
Og så købte vi ellers lidt nyt tøj og div ting som badekar, puslepuden til billige penge.
Og så købte vi en kravlegård.
Og en ordentlig klapvogn da Isabella var et år.

Nu er vi også så heldige at svigermor arbejder for det gamle K.E Mathiesen så vi får 40 procent på legetøj. Og hun kom jo også med en del hun købte billigt på arbejdet fordi det var en udstillingsmodel.

Men vil sige at ved at købe brugt kommer i langt. Og man kan få utrolig mange brugte ting som intet fejler.

Anmeld

18. januar 2014

De3Guldklumper

Sandratoft skriver:

Ja en barnevogns pris kan også nemt komme derop af  

Alt efter hvilken man gerne vil have - ja så kan den

Nu så jeg lige du skrev om at leje autostol - det kan du i babysam.
Man ligger 1000kr i dep - og afbetaler med 100kr pr mdr.
Vi har lige undersøgt det her i efteråret

Anmeld

18. januar 2014

LilleSmølf

Sandratoft skriver:

Tror der var lige knapt omkring 5-6.000 kr, men vi købte også rigtig meget brugt og tog imod hvad folk tilbød os (:

Anmeld

18. januar 2014

Sandratoft

lineog4 skriver:

Mit råd ville være, køb barnevogn og lift, autostol (med mindre i skal leje eller ikke har bil), lav/køb puslesplads, seng/vugge, en pakke stofbleer, eventuelt badekar, kom hjem tøj, pusletaske, ammepude og gratis pakker og så vent med resten til baby er kommet for det er så forskelligt hvad man har behov for. Og så bodyer - man får for det meste så meget tøj i gave så man ikke kan nå at bruge sit eget også, men sjovt nok kommer de aldrig med bodyer 

nå ja så med de næste var jeg rigtig glad for voksipose men den ene var også vinterbarn... 

Vi fik ikke brug for så meget mere andet end aktivitetsstativ og der var jeg mest glad for et i træ jeg kunne flytte væk fra tæppe

Hvad er et aktivitetsstativ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.