Villads' første build a bear.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2014

Elbæk

Det bliver de da heller ikke fordi de leger med alt slags legetøj. Selv butikker er gået ind på at blande legetøj, så der ikke er pige og drengelegetøj og børn kan lege med ALT.. så må han vel heller ikke legemed køkkenting, for det er jo pigeting

Du behøver jo heller ikke at købe bunker af pigelegetøj, men en dukke eller en lyserød bamse bliver unge sku ikke forvirret af.

Det er jo også dybt forkert. Også det der ens-køn noget de har i sverige. Det er jo ikke normalt.

Legekøkkener har intet feminint over sig. Min mand laver da mad hver eneste dag? førhen findes der kun mandlige kokke. Så nej, legekøkken er ikke tøset, medmindre det er fyldt med lyserød og barbie.

Jeg synes ikke at drenge skal lege med tøset ting, uanset hvordan du vender og drejer den. Fint at andre gør, det er jo heldigvis ikke mine børn. :-)

Men lad os stoppe den her, så vi ikke bomber tråden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2014

TNBC

Elbæk skriver:

Det er jo også dybt forkert. Også det der ens-køn noget de har i sverige. Det er jo ikke normalt.

Legekøkkener har intet feminint over sig. Min mand laver da mad hver eneste dag? førhen findes der kun mandlige kokke. Så nej, legekøkken er ikke tøset, medmindre det er fyldt med lyserød og barbie.

Jeg synes ikke at drenge skal lege med tøset ting, uanset hvordan du vender og drejer den. Fint at andre gør, det er jo heldigvis ikke mine børn. :-)

Men lad os stoppe den her, så vi ikke bomber tråden.

Fint.. for jeg vil heller aldrig forstå dit synspunkt..

Anmeld

16. januar 2014

M &.I

Yurie skriver:

Fint.. for jeg vil heller aldrig forstå dit synspunkt..

Fordi du selv ikke har din egen barn, du vil forstå når du selv føder og opdrage dit barn.

Anmeld

16. januar 2014

Carina:-)

Isabella_mor skriver:

Villads fik et gavekort til Build A Bear af sin moster i fødselsdagsgave i lørdags. og i går valgte vi så at tage ind i Fields og se om vi kunne finde en ny bamse til ham. Han sagde altid når vi spurgte ham om hvad han ønskede sig i fødselsdags gave. " en ny ko " han har en bamseko som snart ikke kan mere, men den har været hans tro følgesven i næsten 3 år nu.. 

som sagt så gjort.. jeg spørger ham inden vi tager derind om hvilken bamse han godt kunne tænke sig derindefra. og vi har jo været derinde og kigge et par gange og uden at tænke særlig længe over det er hans svar "En Hello Kitty." Vi kommer så derind og mødes med min søster som er gavegiveren, og vi går så sammen ind i build a bear mekka.. der er jo bamser og tøj over alt.. Villads får besked på at vælge en bamse, og han må vælge lige den han har lyst til... han går uden at vise interesse i andre bamser, lige hen mod der hvor alle de farverige bamser ligger. og han tager så en rigtig fin og flot lyserød Hello Kitty op, og siger. "Den her, den vil jeg gerne ha'" og så får vi en medarbejder til at hjælpe os..

Den får fyld i og et hjerte vi alle kysser på og nusser lidt på næsen for at den også kan blive lidt fjollet. og så skal bamsen i bad... Det gad han ikke... så han styrter over på en af stativerne, og finder så en læge taske.. "den skal den have" siger Villads.. så skal vi have fundet noget tøj til den. og der er intet der fanger Villads' opmærksomhed.. kun den der taske.. så jeg spørger ham om den skal være sygeplejerske ligesom mig.. og det synes han den skal.. så vi finder en hvid  sygeplejerske skjorte og et par underbukser som den kan få på. 

så skal bamsen jo have et navn, og vi spørger villads om hvad den skal hedde... han svarer "den skal hedde Villads" men det hedder du jo, siger jeg til ham. og så løber han væk. jeg siger for sjov til min søster... hvad med Beelsebeth.. og villads kommer stormende tilbage "Ja den skal hedde Elsebeth. så nu har Villads en flot ny lyserød Hello Kitty bamse som hedder Elsebeth.. 

og jeg er jo bare stolt af at have en dreng som vælger det han vil have... og jeg er glad for at vi ikke er bange for at det han leger med, påvirker ham på nogen som helst anden måde end positivt.. 

og så skal i jo heller ikke snydes for et billede..

Pas nu på at han ikke bliver homoseksuel!  

(ironi kan være anvendt)

Hvor er han skøn 

Herhjemme elsker de 2 små drenge også deres barbier som er med i bad og som også skal med i legestue til flere kønsforskrækkede mødres store ærgelse 

Anmeld

16. januar 2014

TNBC

I.M skriver:

Fordi du selv ikke har din egen barn, du vil forstå når du selv føder og opdrage dit barn.

Bare fordi jeg ikke har mit eget barn har jeg sku nok holdninger... omkring det.

Anmeld

16. januar 2014

Lullaby

I.M skriver:

Åh gud hvor er jeg træt af at folk bruger den type kommentar! Selvfølgelig kan man da have en mening selvom man endnu ikke er mor. Jeg havde da også ufattelig mange meninger om hvordan min forældrerolle skulle være inden jeg blev mor og faktisk holder det meste stik. Man kan heller ikke have en holdning om rygning, hvis man aldrig har røget? Eller om kørsel hvis man aldrig har kørt bil? Den mening og sætning er simpelthen så fortærsket at man burde ikke få lov at bruge den. 

Anmeld

16. januar 2014

TNBC

I.M skriver:

Og mine børn får det de vil ha når de er så store at de kan fortælle mig det og jeg vil ikke ændre deres meninger, for det synes jeg er forkert. Man skal lytte til sine børn..

Og det er en kæmpe pink enhjørning eller en monstertruck, så er det det. For sådan er jeg også selv

Anmeld

16. januar 2014

Pikku Myy

Elbæk skriver:

Hvorfor skal seksualitet gennemstråle alt børn gør? Nej, for der findes dælme også maskuline bøsser. Så lad være med at brug seksualitet imod meninger der ikke passer dig.

Jeg synes bare ikke at drenge skal vokse op og lege med tøselegetøj. De skal opdrages som mænd, og ikke kønsforvirres. :-)

Et nysgerrigt spørgsmål: Må piger så heller ikke lege med "drengelegetøj", der dyrker de traditionelt maskuline træk?

Anmeld

16. januar 2014

TNBC

Lullaby skriver:

Åh gud hvor er jeg træt af at folk bruger den type kommentar! Selvfølgelig kan man da have en mening selvom man endnu ikke er mor. Jeg havde da også ufattelig mange meninger om hvordan min forældrerolle skulle være inden jeg blev mor og faktisk holder det meste stik. Man kan heller ikke have en holdning om rygning, hvis man aldrig har røget? Eller om kørsel hvis man aldrig har kørt bil? Den mening og sætning er simpelthen så fortærsket at man burde ikke få lov at bruge den. 

Takker.. jeg er sku også træt af den.

Anmeld

16. januar 2014

Elbæk

Pikku Myy skriver:

Et nysgerrigt spørgsmål: Må piger så heller ikke lege med "drengelegetøj", der dyrker de traditionelt maskuline træk?

Mine piger må i hvert fald ikke :-) Det gælder for begge køn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.