Isabella_mor skriver:
Jeg kunne aldrig finde på at tvinge mit barn til at lege med noget som han ikke har lyst til. Og han ville have denne lyserrøde hello kitty bamse. Hvad er ideen med at give børnene lov til at vælge hvilken som helst bamse i build a bear, hvis det er forældrene der vælger for dem. Det er os der lærer dem at det er forkert at lege med ting der er tiltænkt det modsatte køn. Han bliver ikke tvunget til at lege med lyserrøde ting, men omvendt bliver han heller ikke tvunget til at lege med drengelegetøj. Jeg synes det er sundt for mit barn at han leger med det han har lyst til . Især når han helt selv må vælge. Han leger med alt. Og han får sldrig at vide at det er forkert. I min verden er det forældrenes skyld at nogle børn bliver drillet, især pga de holdninger som mange forældre har. Især den der "dit barn bliver homo hvis du lader ham lege med pigelegetøj" hvis mit barn var homoseksuel ville det ikke være valget af legetøjet der definerede hans seksualitet.. Og viser det sig at min søn er homoseksuel eller føler sig født i den forkerte krop, så vil han vide at både hans mor og far står lige ved siden af ham. Vores kærlighed til vores barn er uendelig, og Betingelsesløs. Og det har han altid lært og det vil han altid vide... Så skid da på om han vælger en lyserrød bamse, eller hvis han vil være prinsesse til fastelavn. Leg er fantasi. Lad ungerne selv bestemme hvad de vil lege med. Det eneste tidspunkt jeg siger han bør vælge noget andet er hvis det er noget der er : for stort til at have i vores lille lejlighed, for dyrt eller for ringe kvalitet... Farven og formen er fuldstændig underordnet og ligegyldig
Der er ikke meget mand i at være prinsesse til fastelavn. Vil det sige at når han er 12 år gammel, vil han stadig få lov til at rende rundt og lege prinsesse, for det gør jo ikke noget?
Jeg synes at man skal opdrage sin dreng til at blive en mand, og hjælpe ham i den maskuline retning. Jeg synes det er dybt godnat at folk lader deres små drenge rende rundt med lyserøde tasker, og lader dem vælge pigelegetøj.
Men igen - det er fint andre forældre gør det, det er fint at det er et valg i har taget om at han må få pigeting, og endda gladeligt køber det til ham. Men jeg ville aldrig drømme om at give min søn noget i en lyserød farve, eller noget andet virkelig piget, for mig er det nemlig så forkert som det overhovedet kan være.
Jeg synes din dreng er rigtig sød med sin nye bamse, og det er fint du har den holdning. Vi alle har jo heldigvis ikke den samme :-)
Anmeld