Villads' første build a bear.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2014

MorDk

Elbæk skriver:

Mine piger må i hvert fald ikke :-) Det gælder for begge køn.

Bliver lige nød til at høre dig ad...

Hvis dine piger vil være supermand eller Ninja til fastelavn så siger du nej? hvis de ønsker sig biler en en racerbane siger du nej? Hvis deres bedste ven hedder Sigurd og dine piger gerne vil lege med ham og have et skumsværd lig'som Sigurd så siger du nej? 

Du skriver dine piger ikke må... 

Hvad hvis dine piger har et brændende ønske? Vil du så ikke imødekomme dette? 

Min dreng er DRENG med stort D ... Han er vild med spiderman og Cars osv. Han slås og han leger vilde lege. MEN han leger også med dukker, dukkehus og lillesøsters hårspænder. Han leger med modeller voks, laver perlekæder og går med sine hjemmelavede armbånd. Han kan godt lide Hello Kitty og han elsker prinsesser. Han ser Sophia den første i TV og han ønsker sig prinsessebøger. 

Jeg møder min dreng hvor han er om han er til drager, biler eller prinssessetøj og dukkehuse... Han er min dreng og jeg elsker ham. Jeg lader ham lege med det han ønsker at lege med. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2014

lille-fisen

Hvor er han kær  Og en fin bamse han har fået sig der

Anmeld

16. januar 2014

lille-fisen

Carina:-) skriver:

Pas nu på at han ikke bliver homoseksuel!  

(ironi kan være anvendt)

Hvor er han skøn 

Herhjemme elsker de 2 små drenge også deres barbier som er med i bad og som også skal med i legestue til flere kønsforskrækkede mødres store ærgelse 

Haha! 

Anmeld

16. januar 2014

lille-fisen

Pikku Myy skriver:

Et nysgerrigt spørgsmål: Må piger så heller ikke lege med "drengelegetøj", der dyrker de traditionelt maskuline træk?

Nej PUHA hvad ville der dog ikke ske hvis pigerne legede med drenge legetøj!! Haha  (er ironisk).

Det sjove er at jo mere man ikke må noget jo sjovere bliver det som regel 

Anmeld

16. januar 2014

Elbæk

Bliver lige nød til at høre dig ad...

Hvis dine piger vil være supermand eller Ninja til fastelavn så siger du nej? hvis de ønsker sig biler en en racerbane siger du nej? Hvis deres bedste ven hedder Sigurd og dine piger gerne vil lege med ham og have et skumsværd lig'som Sigurd så siger du nej? 

Du skriver dine piger ikke må... 

Hvad hvis dine piger har et brændende ønske? Vil du så ikke imødekomme dette? 

Min dreng er DRENG med stort D ... Han er vild med spiderman og Cars osv. Han slås og han leger vilde lege. MEN han leger også med dukker, dukkehus og lillesøsters hårspænder. Han leger med modeller voks, laver perlekæder og går med sine hjemmelavede armbånd. Han kan godt lide Hello Kitty og han elsker prinsesser. Han ser Sophia den første i TV og han ønsker sig prinsessebøger. 

Jeg møder min dreng hvor han er om han er til drager, biler eller prinssessetøj og dukkehuse... Han er min dreng og jeg elsker ham. Jeg lader ham lege med det han ønsker at lege med. 

Nej, de må være prinsesser eller et eller andet piget.

De må sagtens lege med sigurd og hans sværd, men de må ikke selv få det. Igen - der er en forskel på at eje, og lege med modsatte køn. For at en leg kan sættes igang kræver det jo tit en form for legetøj, og jo, de må da gerne lege med deres vennernes legetøj når de er sammen med dem, men de vil aldrig nogensinde selv få legetøj der er egnet til det modsatte køn.

Det er da fint at du har det på den måde, fred være med det. Både mig og min mand synes det er fuldkommende forkert at give sin lille dreng pigelegetøj - Og helt ærlig, jeg kan ikke se hvordan forældre kan gøre det imod deres små børn. Der ER en FORSKEL på drenge og piger, og at forældre ikke kan se det, er jo direkte forskruet. Ja, nogle drenge får en besættelse af piget ting, men som forældre burde man vide bedre og guide dem i den rigtige retning.

Jeg holder stærkt på min mening, for jeg ved det er den rigtige for mig og mit barn, han interessere sig ikke for piget ting, og han er oplært med at der findes den store forskel på pige og drenge legetøj.

Og denne debat bliver ikke besvaret mere, det er træls for trådstarter at den bliver bombet med ting der ikke præcis omfatter emnet om hendes søn og hans bamse. :-)

Anmeld

16. januar 2014

MorDk

De må sagtens lege med sigurd og hans sværd, men de må ikke selv få det. Igen - der er en forskel på at eje, og lege med modsatte køn. For at en leg kan sættes igang kræver det jo tit en form for legetøj, og jo, de må da gerne lege med deres vennernes legetøj når de er sammen med dem, men de vil aldrig nogensinde selv få legetøj der er egnet til det modsatte køn.

Det er da fint at du har det på den måde, fred være med det. Både mig og min mand synes det er fuldkommende forkert at give sin lille dreng pigelegetøj - Og helt ærlig, jeg kan ikke se hvordan forældre kan gøre det imod deres små børn. Der ER en FORSKEL på drenge og piger, og at forældre ikke kan se det, er jo direkte forskruet. Ja, nogle drenge får en besættelse af piget ting, men som forældre burde man vide bedre og guide dem i den rigtige retning.

Jeg holder stærkt på min mening, for jeg ved det er den rigtige for mig og mit barn, han interessere sig ikke for piget ting, og han er oplært med at der findes den store forskel på pige og drenge legetøj.

Og denne debat bliver ikke besvaret mere, det er træls for trådstarter at den bliver bombet med ting der ikke præcis omfatter emnet om hendes søn og hans bamse. :-)

Jamen det er fint og jeg respekterer skam dit valg men jeg undres. For hvis min dreng havde et stort ønske om at være prinsesse til fastelavn hvorfor så forbyde det? Det er vel fastelavn? 

Du skriver godt nok at du ikke svarer på dette for du vil ikke ødelægge TS tråd... men det er vel en debat og man hat vel lov at spørge ind til og undres...

Jeg går ikke dirkete ud og køber såkaldt "pigelegetøj" til min dreng MEN jeg stejler ikke hvis han ytre ønske om at få en barbie eller en hullahopring. Hvorfor skal jeg bestemme hvad han skal lege med? Det forstår jeg ikke. Selv i GAMLE dage spillede piger med bold f.eks. Jeg synes bare det er så trist at alt skal være så sort/hvidt og rigtig/forkert. 

Og du skriver at du ikke kan forstå hvordan forældre "kan gøre det mod deres små børn" Gøre hva? Lade dem lege og bruge deres fantasi frem for at "pådutte dem" hvad der efter forældrenes mening er rigtig og forkert legetøj? 

I børnehaven leger de rollelege og klæder sig ud. Min dreng sys både at ridder og prinsesse skørter er fede. Og mange gange mixer han det og så er han pludselig en drageprinsesse. Fedt!

Anmeld

17. januar 2014

Pikku Myy

Elbæk skriver:

Hvordan ville du så have det hvis din (potentielle) datter besluttede sig for at hun gerne ville være brandmand, eller din søn kom og sagde at han gerne ville læse til sygeplejerske?

Jeg tænker ikke på hvad du ville gøre, men hvordan du ville føle. Ville det føles "forkert"?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.