Villads' første build a bear.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2014

Elbæk

Yurie skriver:

Heller ikke hvis det var den eneste han ville ha?? Ville du så sige nej efter du har sagt han må vælge en?? Undre mig bare.

Min søn ville aldrig vælge en lyserød bamse. :-) Han ved godt at der findes drengefarver og pigefarver, samt drengeting og pigeting. Det er han oplært med.

Og hvis jeg endelig fik en søn som gav tegn til en lyserød bamse, ville han hurtig ændre mening ved at jeg fandt noget endnu federe til ham. :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2014

Anonym101

Isabella_mor skriver:

Villads fik et gavekort til Build A Bear af sin moster i fødselsdagsgave i lørdags. og i går valgte vi så at tage ind i Fields og se om vi kunne finde en ny bamse til ham. Han sagde altid når vi spurgte ham om hvad han ønskede sig i fødselsdags gave. " en ny ko " han har en bamseko som snart ikke kan mere, men den har været hans tro følgesven i næsten 3 år nu.. 

som sagt så gjort.. jeg spørger ham inden vi tager derind om hvilken bamse han godt kunne tænke sig derindefra. og vi har jo været derinde og kigge et par gange og uden at tænke særlig længe over det er hans svar "En Hello Kitty." Vi kommer så derind og mødes med min søster som er gavegiveren, og vi går så sammen ind i build a bear mekka.. der er jo bamser og tøj over alt.. Villads får besked på at vælge en bamse, og han må vælge lige den han har lyst til... han går uden at vise interesse i andre bamser, lige hen mod der hvor alle de farverige bamser ligger. og han tager så en rigtig fin og flot lyserød Hello Kitty op, og siger. "Den her, den vil jeg gerne ha'" og så får vi en medarbejder til at hjælpe os..

Den får fyld i og et hjerte vi alle kysser på og nusser lidt på næsen for at den også kan blive lidt fjollet. og så skal bamsen i bad... Det gad han ikke... så han styrter over på en af stativerne, og finder så en læge taske.. "den skal den have" siger Villads.. så skal vi have fundet noget tøj til den. og der er intet der fanger Villads' opmærksomhed.. kun den der taske.. så jeg spørger ham om den skal være sygeplejerske ligesom mig.. og det synes han den skal.. så vi finder en hvid  sygeplejerske skjorte og et par underbukser som den kan få på. 

så skal bamsen jo have et navn, og vi spørger villads om hvad den skal hedde... han svarer "den skal hedde Villads" men det hedder du jo, siger jeg til ham. og så løber han væk. jeg siger for sjov til min søster... hvad med Beelsebeth.. og villads kommer stormende tilbage "Ja den skal hedde Elsebeth. så nu har Villads en flot ny lyserød Hello Kitty bamse som hedder Elsebeth.. 

og jeg er jo bare stolt af at have en dreng som vælger det han vil have... og jeg er glad for at vi ikke er bange for at det han leger med, påvirker ham på nogen som helst anden måde end positivt.. 

og så skal i jo heller ikke snydes for et billede..

Dejlig beretning!
Ih, jeg får da selv lyst til at tage i Build a bear nu!

Anmeld

16. januar 2014

TNBC

Elbæk skriver:

Der er ikke meget mand i at være prinsesse til fastelavn. Vil det sige at når han er 12 år gammel, vil han stadig få lov til at rende rundt og lege prinsesse, for det gør jo ikke noget?

Jeg synes at man skal opdrage sin dreng til at blive en mand, og hjælpe ham i den maskuline retning. Jeg synes det er dybt godnat at folk lader deres små drenge rende rundt med lyserøde tasker, og lader dem vælge pigelegetøj.

Men igen - det er fint andre forældre gør det, det er fint at det er et valg i har taget om at han må få pigeting, og endda gladeligt køber det til ham. Men jeg ville aldrig drømme om at give min søn noget i en lyserød farve, eller noget andet virkelig piget, for mig er det nemlig så forkert som det overhovedet kan være.

Jeg synes din dreng er rigtig sød med sin nye bamse, og det er fint du har den holdning. Vi alle har jo heldigvis ikke den samme :-)

Mine brødre har sku da leget med barbiedukker med mig da de var teenagere og de er 100% mænd i dag.. man bliver ikke hvad man lege med.

Har du oplevet en 12årig der leger prinsesse?? Men hvad hvis han har en lillesøster der gerne vil lege prinsesse, må han så ikke det??

Anmeld

16. januar 2014

Elbæk

Yurie skriver:

Mine brødre har sku da leget med barbiedukker med mig da de var teenagere og de er 100% mænd i dag.. man bliver ikke hvad man lege med.

Har du oplevet en 12årig der leger prinsesse?? Men hvad hvis han har en lillesøster der gerne vil lege prinsesse, må han så ikke det??

Der er forskel mellem at drengen leger med pigerne i sin familie med deres ting, end at direkte købe pigetingene til sine egne drenge. :-)

Anmeld

16. januar 2014

Elbæk

Yurie skriver:

Der er forskel mellem at drengen leger med pigerne i sin familie med deres ting, end at direkte købe pigetingene til sine egne drenge. :-)

Anmeld

16. januar 2014

TNBC

Elbæk skriver:

Min søn ville aldrig vælge en lyserød bamse. :-) Han ved godt at der findes drengefarver og pigefarver, samt drengeting og pigeting. Det er han oplært med.

Og hvis jeg endelig fik en søn som gav tegn til en lyserød bamse, ville han hurtig ændre mening ved at jeg fandt noget endnu federe til ham. :-)

Så du styrer din søn, hvor er hans egne meninger?? Hvornår får han selv lov til at bestemme noget.. når han flytter hjemmefra??
Hvis du hentede ham og han legede med en barnevogn eller en dukke ville du så også tage det fra ham??

Ja undskyld men jeg forstår det bare ikke. Men ja det er dit valg..

Anmeld

16. januar 2014

TNBC

Elbæk skriver:

Hvorfor?? Hvad er du bange for der sker?? At han bliver bøssen??

Anmeld

16. januar 2014

Elbæk

Yurie skriver:

Så du styrer din søn, hvor er hans egne meninger?? Hvornår får han selv lov til at bestemme noget.. når han flytter hjemmefra??
Hvis du hentede ham og han legede med en barnevogn eller en dukke ville du så også tage det fra ham??

Ja undskyld men jeg forstår det bare ikke. Men ja det er dit valg..

Han får skam lov til at bestemme en masse. Nærmest alt fra tøj til legetøj - men pigeting, der går min grænse :-)

Igen - der er forskel mellem at lege med andre børns ting, eller ting i børnehaven. End at direkte give sin lille dreng en masse pige legetøj.

Det er nemlig mit valg, heldigvis da. :-)

Anmeld

16. januar 2014

Elbæk

Yurie skriver:

Hvorfor?? Hvad er du bange for der sker?? At han bliver bøssen??

Hvorfor skal seksualitet gennemstråle alt børn gør? Nej, for der findes dælme også maskuline bøsser. Så lad være med at brug seksualitet imod meninger der ikke passer dig.

Jeg synes bare ikke at drenge skal vokse op og lege med tøselegetøj. De skal opdrages som mænd, og ikke kønsforvirres. :-)

Anmeld

16. januar 2014

TNBC

Elbæk skriver:

Hvorfor skal seksualitet gennemstråle alt børn gør? Nej, for der findes dælme også maskuline bøsser. Så lad være med at brug seksualitet imod meninger der ikke passer dig.

Jeg synes bare ikke at drenge skal vokse op og lege med tøselegetøj. De skal opdrages som mænd, og ikke kønsforvirres. :-)

Det bliver de da heller ikke fordi de leger med alt slags legetøj. Selv butikker er gået ind på at blande legetøj, så der ikke er pige og drengelegetøj og børn kan lege med ALT.. så må han vel heller ikke legemed køkkenting, for det er jo pigeting

Du behøver jo heller ikke at købe bunker af pigelegetøj, men en dukke eller en lyserød bamse bliver unge sku ikke forvirret af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.