Villads' første build a bear.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2014

Laulund87

I.M skriver:

Fordi du selv ikke har din egen barn, du vil forstå når du selv føder og opdrage dit barn.

Forkert! Hvordan kan du overhovedet komme med den udtalelse når de fleste i denne tråd (heldigvis!) lader deres børn lege med hvad de lyster??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2014

TNBC

Pikku Myy skriver:

Et nysgerrigt spørgsmål: Må piger så heller ikke lege med "drengelegetøj", der dyrker de traditionelt maskuline træk?

Ikke som jeg har forstår på hende. Der SKAL være forskel.. hvad med at vi så bare gå tilbage hvor kvinderne gik hjemme og mændene arbejdede (Sorry jeg lige svarede, men nu var det mig hun diskuterede med)

Og det er ok hvis legetøjet er i huset, men hvis man køber det til dem, er man jo skør..

Anmeld

16. januar 2014

LilleSmølf

I.M skriver:

Fordi du selv ikke har din egen barn, du vil forstå når du selv føder og opdrage dit barn.

Hvis du nu læste resten af tråden ville du jo se at din holdning er i undertal.

De fleste der har kommenteret i tråden, har børn, og synes din holdning er uforståelig (og i mine øjne ret så homofobisk men det er så en anden side af sagen).

Så det "argument" kan du ikke bruge til en fløjtende fis

Du har da heller ikke selv været udsat for dødsstraf, for tvungen abort, tvangsfjernelse af dit barn, etc. (håber jeg da inderligt ikke) men derfor har du sikkert en mening om det alligevel, ikke?

Kom ind i kampen. Det er fair nok du har den holdning du har, heldigvis har vi alle lov til det, men lad da være med at prøve på at nedgøre andres holdning ved at skyde efter et sted, der slet ikke er relevant i diskussionen.

Anmeld

16. januar 2014

Pikku Myy

Elbæk skriver:

Mine piger må i hvert fald ikke :-) Det gælder for begge køn.

Tak for svar.

Mener du så også generelt at det optimale ville være hvis manden er forsørger mens kvinden går hjemme og passer hjem og børn?

Anmeld

16. januar 2014

M &.I

Prøv at høre folken jeg er squ ligeglad hvordan i opdrage jeres børn .. her kvinde fortalt sin søn at han valgt bamse og jeg skrev fandme ikke negativ om dem. han er skøn og sød lille dreng og mor er stolt af ham.. jeg skrev faktisK om mig selv og hvordan jeg selv opdrage min søn!!!!   SÅ STOP MED AT ANGIBER MIG!!! 

Anmeld

16. januar 2014

Maja_4000

Synes det er skønt at se, at Villads fik den bamse som HAN ville have!

Caroline har også fået et Jake og ønskeøen skib, selvom det er 'drengelegetøj'

Anmeld

16. januar 2014

TNBC

I.M skriver:

Prøv at høre folken jeg er squ ligeglad hvordan i opdrage jeres børn .. her kvinde fortalt sin søn at han valgt bamse og jeg skrev fandme ikke negativ om dem. han er skøn og sød lille dreng og mor er stolt af ham.. jeg skrev faktisK om mig selv og hvordan jeg selv opdrage min søn!!!!   SÅ STOP MED AT ANGIBER MIG!!! 

De angriber dog ikke, de forsvarer mig, fordi den kommentar du skrev til mig slet ikke hører til nogen steder.. jeg sku hjulpet dig og så sidder du og siger jeg ikke ved noget fordi jeg ikke har børn.

Anmeld

16. januar 2014

M &.I

Yurie skriver:

De angriber dog ikke, de forsvarer mig, fordi den kommentar du skrev til mig slet ikke hører til nogen steder.. jeg sku hjulpet dig og så sidder du og siger jeg ikke ved noget fordi jeg ikke har børn.

jeg skrev til jer alle

Anmeld

16. januar 2014

Pikku Myy

Yurie skriver:

Ikke som jeg har forstår på hende. Der SKAL være forskel.. hvad med at vi så bare gå tilbage hvor kvinderne gik hjemme og mændene arbejdede (Sorry jeg lige svarede, men nu var det mig hun diskuterede med)

Og det er ok hvis legetøjet er i huset, men hvis man køber det til dem, er man jo skør..

Drenge og piger ER forskellige. Den grundlæggende forskel er ikke noget vi kan ændre på ved at justere på deres legetøj - hverken den ene eller anden vej.

Hele diskussionen om drenge-/pigelegetøj er på en eller anden måde absurd. Det er noget vi gennem tiden har dyrket kulturelt fordi det spejlede det samfund børnene skulle leve i. Nu hvor mulighederne ikke længere er betinget af køn, giver kønsopdelingen i legetøjet ikke længere nogen egentlig mening.

Hvis man altså går ind for at drenge og piger skal have de samme muligheder ...

Anmeld

16. januar 2014

TNBC

I.M skriver:

jeg skrev til jer alle

Ja og jeg svarer.. hvad er din pointe?? De angriber dig ikke, de siger du tager fejl. Tag det til dig og lad vær med at blive så sur.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.