Hvorfor så mange anonyme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2014

Ayasmor

Sandratoft skriver:

Man kan godt mærke at nogen bliver ramt.........

Jeg mener heller ikke det er et problem, men det var mere en undren, kan høre at der er nogen der har en overgearet reaktion på dette, og det er også helt ok. 

Synes stadig... at folk skal lade være med at misbruge anonymitet knappen til ligegyldige ting.

God dag til jer alle 

Du har helt ret, at anonymiteten ikke bør misbruges. Men hvad der for dig er ligegyldige ting, er måske ikke ligegyldigt for dem, der opretter trådende?? Det er helt fint at undrer sig, men at sidestille det med et misbrug af anonymiteten fordi, at det for dig virker som en ligegyldig ting, det synes jeg ikke helt er det samme

Bare lige for god ordens skyld fremgår det også af retningslinjerne for brugen af siden her, at det ikke er tilladt at stille spørgsmålstegn ved en brugers anonymitet. I helt grælle tilfælde, hvor brugere har misbrugt det så meget, at det var for at kunne gå personligt efter en anden bruger, ja der har staff også ophævet anonymiteten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

Havre74

Masig skriver:

Præcis.... Sådan har jeg også haft det nogle gange... Har også oplevet masser af svar på nogle af mine tråde, og det er jo bare fedt, når folk tager sig tid til at svare... Man føler sig lidt mere "vigtig" hehe... 

Nogle gange synes jeg også at det ligefrem kan blive lidt pinligt når man har oprettet en tråd som ingen vil svare på... Det er bare heller ikke en rar fornemmelse, når man egentlig bare søger lidt viden/råd/meninger....

Det er jeg ked af, at det er din følelse.

Jeg har ikke selv oplevet det, men jeg kan sagtens se hvad du mener.

Når jeg logger på og læser på forsiden, kan jeg se nogen der har mange visninger og ingen eller få svar. Jeg ved så heller ikke hvad jeg skal svare, og det kan jo være, at der er flere der har det sådan ?

Hvis nu det var din tråd, ville du så helst have et svar der lød, "jeg har læst det, men ved ikke hvad jeg skal svare", eller ingen svar ?

Og så har jeg det også sådan, at hvis jeg og andre har svaret ts, og evt. har spurgt uddybende, og så ts aldrig kommer med en tilbagemelding, så har jeg ikke lyst til at svare den samme en anden gang, hvis jeg kun har kort tid og der er en anden, som spørger om hjælp, og denne plejer at respondere. (Dette er ikke møntet på dig, men bare generelt).

Anmeld

8. januar 2014

isabellasmor

Sandratoft skriver:

Det er jo så din vurdering af det, husk du det du selv skrev med at man ikke skal være efter hinanden  

øhm.. Jeg er ikke ude på at være efter dig. Du virker til at have paraderne godt ude, det synes jeg ikke jeg skal have skylden for.... 

Anmeld

8. januar 2014

Sandratoft

isabellasmor skriver:

øhm.. Jeg er ikke ude på at være efter dig. Du virker til at have paraderne godt ude, det synes jeg ikke jeg skal have skylden for.... 

Ingen parader er ude her, fortalte bare at jeg ikke havde et problem, men undrede mig over det, og så var det at du ikke mente at jeg ikke kun havde en undren. 

Anmeld

8. januar 2014

et-ønske

Flødebollen skriver:

Lige præcis!

Jeg har det på helt samme måde.. Jeg får helt lyst til at slette den igen, fordi det er flovt - og det er svært at bedømme, om man bare er åndssvag at spørge om et eller andet, eller at folk ikke gider svare.

Og jeg er enig i, at der er en slags kerne herinde af brugere, der kommenterer hinandens indlæg mv… De "gamle".. Så det kan godt være svært at være ny.

Men det er jo historien om igen om at blive valgt sidst til rundbold. 

Ja så savner man muligheden for at slette en oprettet tråd, den bare står gabende tom.... Jeg glæder mig over når tråden så endelig forsvinder fra side et

Anmeld

8. januar 2014

isabellasmor

Sandratoft skriver:

Ingen parader er ude her, fortalte bare at jeg ikke havde et problem, men undrede mig over det, og så var det at du ikke mente at jeg ikke kun havde en undren. 

ja det er korrekt at jeg læser dit indlæg dømmende og ikke undrene, men det ser jeg ikke som at jeg er efter dig? 

Anmeld

8. januar 2014

Masig

Havre74 skriver:

Det er jeg ked af, at det er din følelse.

Jeg har ikke selv oplevet det, men jeg kan sagtens se hvad du mener.

Når jeg logger på og læser på forsiden, kan jeg se nogen der har mange visninger og ingen eller få svar. Jeg ved så heller ikke hvad jeg skal svare, og det kan jo være, at der er flere der har det sådan ?

Hvis nu det var din tråd, ville du så helst have et svar der lød, "jeg har læst det, men ved ikke hvad jeg skal svare", eller ingen svar ?

Og så har jeg det også sådan, at hvis jeg og andre har svaret ts, og evt. har spurgt uddybende, og så ts aldrig kommer med en tilbagemelding, så har jeg ikke lyst til at svare den samme en anden gang, hvis jeg kun har kort tid og der er en anden, som spørger om hjælp, og denne plejer at respondere. (Dette er ikke møntet på dig, men bare generelt).

Den er jeg helt med på, og er også helt enig med dig, men jeg fornemmer bare at det ofte sker at folk bare ikke gider svare fordi det ikke er en "kendt" person herinde... Det er ikke nødvendigvis mig selv jeg taler om, men bare generelt... Og det er ofte ved tråde, som de fleste godt kunne svare på.... En tråd med 300 visninger men kun 1 eller 2 svar, det synes jeg måske er lidt... tamt, hvis du forstår... Der må være flere ud af de 300 der kan svare, tænker jeg.... Selvfølgelig skal man ikke blive ved med at skrive i en tråd hvor ts ikke selv deltager, eller hvor man ikke aner hvad man skal skrive, jeg synes bare det er synd at nogle (har efterhånden læst om mange der har det sådan) føler at de ikke er velkomne herinde eller at det ikke nytter at være herinde, fordi de aldrig rigtig får svar på deres tråde...

Anmeld

8. januar 2014

DianaRJS

Sandratoft skriver:

Nu bliver jeg simpelthen nødt til at spørge, hvorfor er der så mange der opretter tråde anonymt herinde? Jeg har fuld forståelse for anonymiteten ved graviditetsteste, rigtig svære personlige problemer osv. men et hurtigt kig ned over min forside viser anonymt oprettede debatter om en jogger er nødvendigt, hvornår barnet sover ude, valg af invitationer til bryllup, økonomisk støtte til uddannelse osv.

Come on, jeg synes det er misbrug af anonymiteten, kom frem i lyset med jer.  

er helt enig der er virkelig også nogen gange jeg har undret mig over hvorfor folk bruger anonym knappen til nogle normale spørgsmål som der ikke er en grund til at holde skjult

Anmeld

8. januar 2014

Kay

isabellasmor skriver:

jeg synes ikke du skriver undrene, men nærmere dømmende. Dum måde at starte en debat ..... Og fordi man er uenig med dig, betyder det vel ikke at man selv er bruger af anonym knappen?? 

sys nu hun starter tråden undrende og ikke dømmende...   og hun siger jo heller ikke at alle dem der er uenige bruger anonym knappen... hun siger at de må føle sig ramt...  og det er bestemt ikke det samme! 

Anmeld

8. januar 2014

Havre74

Masig skriver:

Den er jeg helt med på, og er også helt enig med dig, men jeg fornemmer bare at det ofte sker at folk bare ikke gider svare fordi det ikke er en "kendt" person herinde... Det er ikke nødvendigvis mig selv jeg taler om, men bare generelt... Og det er ofte ved tråde, som de fleste godt kunne svare på.... En tråd med 300 visninger men kun 1 eller 2 svar, det synes jeg måske er lidt... tamt, hvis du forstår... Der må være flere ud af de 300 der kan svare, tænker jeg.... Selvfølgelig skal man ikke blive ved med at skrive i en tråd hvor ts ikke selv deltager, eller hvor man ikke aner hvad man skal skrive, jeg synes bare det er synd at nogle (har efterhånden læst om mange der har det sådan) føler at de ikke er velkomne herinde eller at det ikke nytter at være herinde, fordi de aldrig rigtig får svar på deres tråde...

Jeg er helt enig med dig. Det er da ærgerligt, at der er flere, som jeg kan læse alene i denne tråd, der ikke føler, at de er velkomne på denne side.

Jeg er enig, hvis der er 300, der har læst med, så må der være nogen der har et svar. Jeg vil prøve at være mere opmærksom på at svare dem, der ikke får nogen svar og håber at andre vil gøre det samme.

Jeg håber det er tilfældigt, at nogen ikke får svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.