Hvorfor så mange anonyme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.596 visninger
77 svar
260 synes godt om
8. januar 2014

Sandratoft

Nu bliver jeg simpelthen nødt til at spørge, hvorfor er der så mange der opretter tråde anonymt herinde? Jeg har fuld forståelse for anonymiteten ved graviditetsteste, rigtig svære personlige problemer osv. men et hurtigt kig ned over min forside viser anonymt oprettede debatter om en jogger er nødvendigt, hvornår barnet sover ude, valg af invitationer til bryllup, økonomisk støtte til uddannelse osv.

Come on, jeg synes det er misbrug af anonymiteten, kom frem i lyset med jer.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

Kay

sys også der er flere og flere der vælger at være anonyme i ret "ligegyldige" debatter... altså hvor det egentlig er ligegyldigt om man er anonym eller ej... bla. spørgsmål til opskrifter... 

forstår det ik helt 

Anmeld

8. januar 2014

Dot D

Bare en tanke - måske er hende med joggeren flov over de extra kilo, måske vil hun ikke holdes op på at SKULLE bruge joggeren, brylluppet kunne jo være en hemmelighed indtil invitationerne er sendt ud. Det kunne være, at den der spurgte til økonomisk støtte ved uddannelse er i et godt job, men ikke vil lade chef og kolleger vide, at hun rigtigt gerne vil prøve noget nyt...

Men som sagt, bare en tanke

Anmeld

8. januar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Samme her...

Og der står endda ved siden af der hvor man ticker af at man skal lade være med at udnytte det til dagligdagsspørgsmål..

spørgsmål om kontanthjælp og sådan er da heller ikke noget man behøber at være anonym omkring... (og noget man får svar på ved et hurtigt kig på Borger.dk eller ringe til ens kommune som er dem der bestemmer det)...

brylluppet kan jeg forstå da man måske stadig ikke har fortalt det til alle og invitationen skal sendes som en overraskelse...

Anmeld

8. januar 2014

Monski

Sandratoft skriver:

Nu bliver jeg simpelthen nødt til at spørge, hvorfor er der så mange der opretter tråde anonymt herinde? Jeg har fuld forståelse for anonymiteten ved graviditetsteste, rigtig svære personlige problemer osv. men et hurtigt kig ned over min forside viser anonymt oprettede debatter om en jogger er nødvendigt, hvornår barnet sover ude, valg af invitationer til bryllup, økonomisk støtte til uddannelse osv.

Jeg synes også der er ret mange der er anonyme.. Men man ved jo aldrig hvad der ligger bag
Jeg har helt sikkert selv oprettet et anonymt indlæg eller to, som for andre har været helt uforståeligt, og det er på trods af at jeg nærmest aldrig opretter anonyme tråde.

En anden tanke er at tonen herinde i perioder er utrolig hård, så selv en tråd om en babyjogger kan ende ud i at man bliver haglet ned fordi at nogle mener at det er virkelig dårligt for barnet

Anmeld

8. januar 2014

RosSofi

Kan det ikke bare handle om, at når man vælger at bruge debatsider i stedet for at vende noget med venner eller veninder, handler det netop om, at man enten vil have en helt objektiv vinkel på sagen eller netop fordi man ikke ønsker at blive genkendt.

Troede meget af ideen med at have debatsider på nettet egentlig var, at man kunne være anonym?

Men ja valget af de emner, hvor man er anonym i stedet for at bruge sin i forvejen anonyme profil er lidt underlige.

Anmeld

8. januar 2014

et-ønske

Hånden på hjertet så har jeg også brugt anonym knappen på tidspunkter hvor jeg egentlig ikke finder det nødvendigt
Og jeg vil gerne fortælle hvorfor..... Som alle andre steder på nettet er der en hård kerne af "gamle" brugere, som "kender" hinanden - når de opretter en tråd kommer der mange svar, gode råd, lykønskninger mv.
Det er desværre ikke altid gældende for nye brugere. Jeg har haft min profil i lang tid - men ikke brugt den i nogle perioder. Da vi går igang med projekt baby igen, bliver jeg aktiv.
Jeg oplever desværre ofte at der ikke bliver svaret på oprettede tråde når det er med min profil - samme spørgsmål kan komme fra en anden bruger kort tid efter, og der er masser af besvarelser. Hvis jeg har oprettet en tråd anonymt har jeg aldrig oplevet ikke at få svar - men hvis jeg er "mig" sker der ikke en dyt

Har aldrig være blandet ind i nogle hede debatter herinde, tværtimod. Så jeg aner ikke hvorfor det er blevet sådan.

Bare mine tanker

Anmeld

8. januar 2014

Flødebollen

Sandratoft skriver:

Jeg er fuldstændig enig, og denne debat har været oppe flere gange.

Sidst endte det vist med, at der kom en ekstra - "Er du nu sikker på, du vil være anonym-knap"..

Og jeg mener, at man kan være relativ anonym, hvis man som mig eksempelvis har et navn som "Flødebollen"..

Sandsynligheden for, at min chef kigger med - og ved, at jeg er hende den tykke med trang til chokolade, vurderer jeg til at være ret lille.

Igen - Følsomme emner, eller hvor der ligesom er "noget på spil".. Der har jeg fuld  forståelse for de anonyme tråde. Ellers ikke.

Jeg synes, det er misbrug, og personligt springer jeg hellere over de anonyme tråde end dem med en afsender bag. 

Anmeld

8. januar 2014

Lukas&Liam<3

Jeg har nogen gange oprettet anonyme indlæg fordi jeg søgte på Google omkring noget, som jeg også havde spurgt om her inde og min tråd her inde fra dukkede op som en af de første. Hvis venner og familie søger noget lignende jeg har slået op og går ind og klikker ser de jo det er mig. Hvorefter de kan gå ind og se alt hvad der sker på min profil hvilket jeg ikke er interesseret i

Anmeld

8. januar 2014

Flødebollen

Maria&Lukas skriver:

Jeg har nogen gange oprettet anonyme indlæg fordi jeg søgte på Google omkring noget, som jeg også havde spurgt om her inde og min tråd her inde fra dukkede op som en af de første. Hvis venner og familie søger noget lignende jeg har slået op og går ind og klikker ser de jo det er mig. Hvorefter de kan gå ind og se alt hvad der sker på min profil hvilket jeg ikke er interesseret i

Nu er din profil jo heller ikke helt anonym

Så jeg kan godt forstå, at de med profiler, der er lette at genkende, ind i mellem vælger at oprette anonyme tråde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.