Hvorfor så mange anonyme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2014

Masig

Flødebollen skriver:

Jeg oplevede det eksempelvis, da jeg proklamerede, at jeg skulle giftes..

Jeg tror, der var 2-300 visninger og 3 lykkeønskninger..

Ikke fordi, jeg regnede med at det ville hagle ind med dem - men jeg mener bare, at det ikke koster noget at skrive tillykke eller lign.

Det kan være svært at finde lysten til at deltage herinde, når man aldrig får noget respons på sine indlæg. 

Præcis.... Sådan har jeg også haft det nogle gange... Har også oplevet masser af svar på nogle af mine tråde, og det er jo bare fedt, når folk tager sig tid til at svare... Man føler sig lidt mere "vigtig" hehe... 

Nogle gange synes jeg også at det ligefrem kan blive lidt pinligt når man har oprettet en tråd som ingen vil svare på... Det er bare heller ikke en rar fornemmelse, når man egentlig bare søger lidt viden/råd/meninger....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

Flødebollen

Masig skriver:

Præcis.... Sådan har jeg også haft det nogle gange... Har også oplevet masser af svar på nogle af mine tråde, og det er jo bare fedt, når folk tager sig tid til at svare... Man føler sig lidt mere "vigtig" hehe... 

Nogle gange synes jeg også at det ligefrem kan blive lidt pinligt når man har oprettet en tråd som ingen vil svare på... Det er bare heller ikke en rar fornemmelse, når man egentlig bare søger lidt viden/råd/meninger....

Lige præcis!

Jeg har det på helt samme måde.. Jeg får helt lyst til at slette den igen, fordi det er flovt - og det er svært at bedømme, om man bare er åndssvag at spørge om et eller andet, eller at folk ikke gider svare.

Og jeg er enig i, at der er en slags kerne herinde af brugere, der kommenterer hinandens indlæg mv… De "gamle".. Så det kan godt være svært at være ny.

Men det er jo historien om igen om at blive valgt sidst til rundbold. 

Anmeld

8. januar 2014

Stumpen

Dot D skriver:

Bare en tanke - måske er hende med joggeren flov over de extra kilo, måske vil hun ikke holdes op på at SKULLE bruge joggeren, brylluppet kunne jo være en hemmelighed indtil invitationerne er sendt ud. Det kunne være, at den der spurgte til økonomisk støtte ved uddannelse er i et godt job, men ikke vil lade chef og kolleger vide, at hun rigtigt gerne vil prøve noget nyt...

Men som sagt, bare en tanke

Hvor har du ret - vi har alle vores grunde og de er ikke altid lige åbenlyse for os andre...

Husker en bruger, der anonymt spurgte om, hvad man skulle vaske sit gulv i, når der gennem længere tid havde lagt kattetis på gulvet, som var trængt igennem (brugeren havde været på ferie og vedkommende der kiggede efter katten havde ikke observeret kattetis-lugt) Straks blev der oprettet en tråd som denne og den anonyme skrev derefter i sin tråd at hun er dagplejer og ikke ønskede at kunne googles på eller findes ved at der lå kattetis på hendes gulv, da dette ikke var normalt hjemme hos hende...

Folk har deres grunde til at gøre dem anonyme - også selv om det for andre handler om bagateller eller ligegyldigheder...

Anmeld

8. januar 2014

Lukas&Liam<3

Flødebollen skriver:

Nu er din profil jo heller ikke helt anonym

Så jeg kan godt forstå, at de med profiler, der er lette at genkende, ind i mellem vælger at oprette anonyme tråde

Hvis de ikke poppede op i Google ville jeg ikke oprette anonyme tråde. Men det tror jeg ikke man kan gøre noget for?

Anmeld

8. januar 2014

Papillon

Flødebollen skriver:

Lige præcis!

Jeg har det på helt samme måde.. Jeg får helt lyst til at slette den igen, fordi det er flovt - og det er svært at bedømme, om man bare er åndssvag at spørge om et eller andet, eller at folk ikke gider svare.

Og jeg er enig i, at der er en slags kerne herinde af brugere, der kommenterer hinandens indlæg mv… De "gamle".. Så det kan godt være svært at være ny.

Men det er jo historien om igen om at blive valgt sidst til rundbold. 

Jeg tillader mig lige at kommentere på kernen af "gamle" brugere For at være ærlig tror jeg også det har noget at gøre med, hvor meget man giver af sig selv og personliggørelse af ens profil. Mennesker kan bare bedre forholde sig til andre, når de andre viser mere af sig selv, og hvordan og hvem de er.

Jeg er selv meget lukket omkring, hvem jeg er. Fortæller ikke mit navn, poster ikke billeder (af mit ansigt i hvert fald), nævner sjældent landsdel og erhverv. Det er et bevidst valg, og dermed er jeg også klar over, at jeg distancerer mig til de øvrige brugere.

Til TS: Beklager sidespringet. Jeg er enig med dig og kan også godt undre mig. Når jeg er så anonym, som jeg er, har jeg også sjældent behov for selv at krydse af ved anonym

Anmeld

8. januar 2014

Flødebollen

Papillon skriver:

Jeg tillader mig lige at kommentere på kernen af "gamle" brugere For at være ærlig tror jeg også det har noget at gøre med, hvor meget man giver af sig selv og personliggørelse af ens profil. Mennesker kan bare bedre forholde sig til andre, når de andre viser mere af sig selv, og hvordan og hvem de er.

Jeg er selv meget lukket omkring, hvem jeg er. Fortæller ikke mit navn, poster ikke billeder (af mit ansigt i hvert fald), nævner sjældent landsdel og erhverv. Det er et bevidst valg, og dermed er jeg også klar over, at jeg distancerer mig til de øvrige brugere.

Til TS: Beklager sidespringet. Jeg er enig med dig og kan også godt undre mig. Når jeg er så anonym, som jeg er, har jeg også sjældent behov for selv at krydse af ved anonym

Er fuldstændig enig.

Jeg har haft en væsentlig mere åben bruger herinde, men jeg anonymiserede den efter at være blevet genkendt et par gange.

Anmeld

8. januar 2014

Monski

Kay skriver:

enig i at tonen her inde er hård til tider... men mener også nogle folk er meget nærtagende når de læser folks beskeder og lægger mere negativt i det end hvad der er åbenlyst  

Helt enig, sådan er det jo når man debattere på denne måde tit kommer der misforståelser og tit så tør folk måske også lige stå dét mere ved deres mening når man kan sidde bag en skærm og ikke står ansigt til ansigt

Anmeld

8. januar 2014

mommy1991

Sandratoft skriver:

Nu bliver jeg simpelthen nødt til at spørge, hvorfor er der så mange der opretter tråde anonymt herinde? Jeg har fuld forståelse for anonymiteten ved graviditetsteste, rigtig svære personlige problemer osv. men et hurtigt kig ned over min forside viser anonymt oprettede debatter om en jogger er nødvendigt, hvornår barnet sover ude, valg af invitationer til bryllup, økonomisk støtte til uddannelse osv.

Come on, jeg synes det er misbrug af anonymiteten, kom frem i lyset med jer.  

De gange hvor jeg har oprettet anonyme tråde, der måske ikke er helt anonym-materiale, har det været fordi jeg nogle gange har oplevet at tonen kan være meget hård herinde og så er det måske lidt nemmere at gemme sig engang i mellem..

Anmeld

8. januar 2014

AnonymMor

Sandratoft skriver:

Nu bliver jeg simpelthen nødt til at spørge, hvorfor er der så mange der opretter tråde anonymt herinde? Jeg har fuld forståelse for anonymiteten ved graviditetsteste, rigtig svære personlige problemer osv. men et hurtigt kig ned over min forside viser anonymt oprettede debatter om en jogger er nødvendigt, hvornår barnet sover ude, valg af invitationer til bryllup, økonomisk støtte til uddannelse osv.

Come on, jeg synes det er misbrug af anonymiteten, kom frem i lyset med jer.  

kan give sig ret i at der er mange anonyme tråde herinde men personligt går jeg ikke op i hvem der står bag tråden og sætter derfor ikke spørgsmålstegn ved anonymiteten. tænker at der må være en grund til at folk vil være anonym og den grund skal de have lov at have for dem selv 

så for mig er det lige meget og synes ikke en tråd er mindre interessant på trods af at det er en anonym der står bag 

Anmeld

8. januar 2014

Kløver

Min profil er mere anonym end den har været, men mange ældre brugere ved måske hvem man er osv. Jeg er sikker på den enkelte har en årsag til at bruge anonym knappen selvom andre, som ikke ved intentionen bag, finder det unødvendigt. Jeg ville feks bruge anonym hvis jeg efterspurgte sunde madopskrifter eller lignende, men ikke ønskede nogle kendte til min plan om sundere livsstil osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.