Hvorfor så mange anonyme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2014

isabellasmor

Rosa-Sofia skriver:

Kan det ikke bare handle om, at når man vælger at bruge debatsider i stedet for at vende noget med venner eller veninder, handler det netop om, at man enten vil have en helt objektiv vinkel på sagen eller netop fordi man ikke ønsker at blive genkendt.

Troede meget af ideen med at have debatsider på nettet egentlig var, at man kunne være anonym?

Men ja valget af de emner, hvor man er anonym i stedet for at bruge sin i forvejen anonyme profil er lidt underlige.

Men mange herinde er jo ikke anonyme på profilen. Jeg har da genkendt et par stykker jeg kender/har mødt... 

Jeg har ikke ondt i røven over man vælger at være anonym. Hvad der er dagligdags spørgsmål for dig, er det ikke nødvendigvis for mig. Det kan være jeg synes det er pinligt, ikke vil have det knyttet til min profil, ikke vil kunne Googles........ Hvorfor er folk altid efter hinanden herinde?? Det kunne måske også være en grund, tænker jeg... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

Kay

Monski skriver:

Jeg synes også der er ret mange der er anonyme.. Men man ved jo aldrig hvad der ligger bag
Jeg har helt sikkert selv oprettet et anonymt indlæg eller to, som for andre har været helt uforståeligt, og det er på trods af at jeg nærmest aldrig opretter anonyme tråde.

En anden tanke er at tonen herinde i perioder er utrolig hård, så selv en tråd om en babyjogger kan ende ud i at man bliver haglet ned fordi at nogle mener at det er virkelig dårligt for barnet

enig i at tonen her inde er hård til tider... men mener også nogle folk er meget nærtagende når de læser folks beskeder og lægger mere negativt i det end hvad der er åbenlyst  

Anmeld

8. januar 2014

Masig

et-ønske skriver:

Hånden på hjertet så har jeg også brugt anonym knappen på tidspunkter hvor jeg egentlig ikke finder det nødvendigt
Og jeg vil gerne fortælle hvorfor..... Som alle andre steder på nettet er der en hård kerne af "gamle" brugere, som "kender" hinanden - når de opretter en tråd kommer der mange svar, gode råd, lykønskninger mv.
Det er desværre ikke altid gældende for nye brugere. Jeg har haft min profil i lang tid - men ikke brugt den i nogle perioder. Da vi går igang med projekt baby igen, bliver jeg aktiv.
Jeg oplever desværre ofte at der ikke bliver svaret på oprettede tråde når det er med min profil - samme spørgsmål kan komme fra en anden bruger kort tid efter, og der er masser af besvarelser. Hvis jeg har oprettet en tråd anonymt har jeg aldrig oplevet ikke at få svar - men hvis jeg er "mig" sker der ikke en dyt

Har aldrig være blandet ind i nogle hede debatter herinde, tværtimod. Så jeg aner ikke hvorfor det er blevet sådan.

Bare mine tanker

Sådan har jeg det faktisk også.... Og har også oplevet at der er mange tråde, hvor der er virkelig mange der kigger, men ingen svarer, men andre tråde som oprettes af de mere "populærer" herinde, dem svarer alle på....

Det er ret ærgeligt synes jeg, da de nye jo også har brug for svar.... 

Er egentlig lidt ligeglad med om folk bruger anonym funktionen, synes hellere vi skulle fokusere på at hjælpe hinanden bedre ved rent faktisk at svare på trådene...

Ikke ment som negativt som sådan, synes bare det er ærgeligt at der er nogle som ikke får svar fordi folk ikke "kender" dem så godt...

Anmeld

8. januar 2014

Flødebollen

Masig skriver:

Sådan har jeg det faktisk også.... Og har også oplevet at der er mange tråde, hvor der er virkelig mange der kigger, men ingen svarer, men andre tråde som oprettes af de mere "populærer" herinde, dem svarer alle på....

Det er ret ærgeligt synes jeg, da de nye jo også har brug for svar.... 

Er egentlig lidt ligeglad med om folk bruger anonym funktionen, synes hellere vi skulle fokusere på at hjælpe hinanden bedre ved rent faktisk at svare på trådene...

Ikke ment som negativt som sådan, synes bare det er ærgeligt at der er nogle som ikke får svar fordi folk ikke "kender" dem så godt...

Jeg oplevede det eksempelvis, da jeg proklamerede, at jeg skulle giftes..

Jeg tror, der var 2-300 visninger og 3 lykkeønskninger..

Ikke fordi, jeg regnede med at det ville hagle ind med dem - men jeg mener bare, at det ikke koster noget at skrive tillykke eller lign.

Det kan være svært at finde lysten til at deltage herinde, når man aldrig får noget respons på sine indlæg. 

Anmeld

8. januar 2014

Chevro

Kay skriver:

sys også der er flere og flere der vælger at være anonyme i ret "ligegyldige" debatter... altså hvor det egentlig er ligegyldigt om man er anonym eller ej... bla. spørgsmål til opskrifter... 

forstår det ik helt 

HAHA, ja hov - ingen må vide jeg bager kage

Anmeld

8. januar 2014

Kay

Chevro skriver:

HAHA, ja hov - ingen må vide jeg bager kage

ja... jeg har tænkt meget over netop den... altså mange andre kan jeg godt finde en vinkel på hvorfor man vælger at være anonym... men spørgsmål som hvad plejer i at putte i gulash?? har ik fundet ud af det endnu...

Anmeld

8. januar 2014

Chevro

Kay skriver:

ja... jeg har tænkt meget over netop den... altså mange andre kan jeg godt finde en vinkel på hvorfor man vælger at være anonym... men spørgsmål som hvad plejer i at putte i gulash?? har ik fundet ud af det endnu...

Måske er det en dårlig vane

Anmeld

8. januar 2014

Sandratoft

isabellasmor skriver:

Men mange herinde er jo ikke anonyme på profilen. Jeg har da genkendt et par stykker jeg kender/har mødt... 

Jeg har ikke ondt i røven over man vælger at være anonym. Hvad der er dagligdags spørgsmål for dig, er det ikke nødvendigvis for mig. Det kan være jeg synes det er pinligt, ikke vil have det knyttet til min profil, ikke vil kunne Googles........ Hvorfor er folk altid efter hinanden herinde?? Det kunne måske også være en grund, tænker jeg... 

Folk er ikke altid efter hinanden herinde, og det er sjældent jeg oplever en debat der bliver ophedet og ubehagelig. Man (jeg) er bare ærlig når jeg svarer i debatter, og pakker ikke altid tingene ind, og det er en af fordelene ved at være på en debatside synes jeg. 

Jeg synes stadig det er underligt at mange vælger at være anonyme herinde, og det vil jeg gerne "have ondt i røven over". Synes også det er nemmere at hjælpe folk, hvis man ved hvad de evt tidligere har været igennem, og det kan man jo ved at kigge på deres profil, og se hvad de ellers har oprettet af debatter.

Anmeld

8. januar 2014

Bettina90

Sandratoft skriver:

Nu bliver jeg simpelthen nødt til at spørge, hvorfor er der så mange der opretter tråde anonymt herinde? Jeg har fuld forståelse for anonymiteten ved graviditetsteste, rigtig svære personlige problemer osv. men et hurtigt kig ned over min forside viser anonymt oprettede debatter om en jogger er nødvendigt, hvornår barnet sover ude, valg af invitationer til bryllup, økonomisk støtte til uddannelse osv.

Come on, jeg synes det er misbrug af anonymiteten, kom frem i lyset med jer.  

Forstår det heller ikke, men kan ærligt talt ikke se problemet?  Påvirker ikke mig på nogen måde at andre vælger at spørge anonymt.

Anmeld

8. januar 2014

RosSofi

isabellasmor skriver:

Ja det er jo lige det, hvis man oplyser for meget på sin profil om fødselsdag, hjemby, barnets navn og sin generelle livssituation, så kan man jo egentlig blive genkendt.

Men ja tror, du har ret i det med, at folk kan blive ret fordomsfulde overfor hinanden og det er jo trist. Man udbasunerer jo ikke sine problemer for at blive skældt ud, men nok nærmere for at få råd og støtte måske et venligt/velment spark.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.