Hvorfor så mange anonyme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2014

Muffinmus

Så længe folk ikke bruger det til at svine hinanden til, kan jeg simpelthen ikke se hvorfor folk ikke må være anonyme.. Det der er ligegyldigt eller en bagatel kan være meget svært eller pinligt for en anden.Hvor en synes det er lige gyldigt at spørge om hvornår barnet skal sove ude, kan den der opretter det føle en vis modvilje hvis de F.eks tænker at barnet skal sove ud ei en alder af måske 3-4 mdr hvor mange mener det er alt for tidligt.

Eller hende der er ligeglad med hæmorider og gladeligt deler ud af sin viden, mod hende der synes det er det mest private at snakke om. At folk ikke skal vide man har kroniske sygdomme, har en IQ på 80, ADHD, eller simple ting som rammer mange, ringorm, vorter, svamp eller andre ring der ses som klamme af nogle folk At folk ikke ønsker  at dele deres økonomi...at nogle folk er gode til at Google et brugbart svar ang økonomi, mens andre finder det enormt svært at læse kommunernes håbløse regler..... Og at folk i øvrigt ikke ønsker at blive stemplet som KH'. Da der ses ned på folk der ikke tjener deres egne penge og kan betale deres eget liv og børn...

Så, som sagt, gør man ingen ondt ved at stille spørgsmål, så kan jeg  ikke se hvad skade det gør at nogle vælger at være ano mens andre med glæde deler alt det sjove, alt det klamme og alt det grimme og dejlige... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

Kay

isabellasmor skriver:

Ja det er jeg ikke bange for at indrømme .. 

Men af ren nysgerrighed, hvordan tolker du det så? 

jeg tolker indlæget som værene undrene... et spørgsmål fordi det er noget hun har tænkt over... 

og jeg tolker mange negative svar, tilbage til ts... og jeg kan godt forstå hvis hun mener det er folk som føler sig ramt af hendes indlæg, men ikke at det er folk der hver gang de skriver laver anonyme indlæg. 

Anmeld

8. januar 2014

isabellasmor

Kay skriver:

jeg tolker indlæget som værene undrene... et spørgsmål fordi det er noget hun har tænkt over... 

og jeg tolker mange negative svar, tilbage til ts... og jeg kan godt forstå hvis hun mener det er folk som føler sig ramt af hendes indlæg, men ikke at det er folk der hver gang de skriver laver anonyme indlæg. 

jeg mener hvordan du tolker at hun skriver mange føler sig ramt. Du skriver at det ikke behøver være man føler sig ramt = at man har noget med "sagen" at gøre.. Det forstår jeg ikke, så derfor ville jeg gerne hører hvordan du så mener det skal forstås? For jeg føler mig ikke ramt, og ville ikke kunne føle mig ramt medmindre jeg , i denne situation, havde trykket en del på anonymitet knappen... 

Anmeld

8. januar 2014

Chris86

Kay skriver:

"Et hurtigt kig nedover min side bla bla bla bla....

....Come on, jeg synes det er misbrug af anonymiteten, kom frem i lyset med jer. "

Det er da ikk at undre sig, men i mine øjne at dømme?? Men det måske bare mig...

Anmeld

8. januar 2014

isabellasmor

Kay skriver:

Altså fx, kvinden der har oprettet debatten med babyjoggeren, som ts bruger i sit indlæg, hende ville jeg kunne forstå hvis hun føler sig ramt, jeg ville, hvis det var mig bag det spørgsmål, føle mig ramt. 

Anmeld

8. januar 2014

Kay

isabellasmor skriver:

jeg mener hvordan du tolker at hun skriver mange føler sig ramt. Du skriver at det ikke behøver være man føler sig ramt = at man har noget med "sagen" at gøre.. Det forstår jeg ikke, så derfor ville jeg gerne hører hvordan du så mener det skal forstås? For jeg føler mig ikke ramt, og ville ikke kunne føle mig ramt medmindre jeg , i denne situation, havde trykket en del på anonymitet knappen... 

nogle føler sig hurtigere ramt end andre... nogle har måske lavet 1 ano indlæg som de føler sig ramt på... andre føler sig ramt på, at de føler deres ret til at lave ano indlæg (selvom de måske aldrig har gjort det) bliver gjort til et spørgsmål 

Anmeld

8. januar 2014

Kay

isabellasmor skriver:

Altså fx, kvinden der har oprettet debatten med babyjoggeren, som ts bruger i sit indlæg, hende ville jeg kunne forstå hvis hun føler sig ramt, jeg ville, hvis det var mig bag det spørgsmål, føle mig ramt. 

ja det kan jeg da også godt forstå hvis hun bliver men det er da slet ikke det vi diskutere nu???

lige nu snakker vi to om at hun siger der er mange der følte sig ramt og du mener at hun mener at det er dem der bruger anonym knappen meget... 

2 meget forskellige ting i min verden

Anmeld

8. januar 2014

Fru Hansen

Jeg har da også lavet et par anonyme indlæg fra tid til anden.
Et enkelt var vist om noget med vores forestående kobberbryllup  Jeg kan ikke lige huske hvad jeg skrev om det har nok været  omkring selve festens form. Men tanken var helt sikkert at undgå at blande gæsterne ind i overvejelserne. Det kunne lige så godt have været noget med en madopskrift. Hvis man nu har familie og venner herinde og ikke vil afsløre middagen før tid.

Derudover så er jeg dagplejer og har før oplevet at en forælder havde gættet mit profilnavn pga et indlæg jeg havde skrevet herinde. Og da jeg gerne vil holde arbejde og privatliv adskilt så kunne jeg godt finde på at være anonym i et indlæg som vedrører noget jeg finder privat.
Dertil så er jeg meget bevidst om ikke at lægge billeder og for meget info op om mine børn. Tænk hvis en dag en af dem bliver statsminister og så moderen her havde siddet og delt detaljer om forhudsforsnævring, anoreksi eller bussemands-spisning.

Anmeld

8. januar 2014

Anitta J

Baby.dk er måske ikke så anonymt for nogle. Måske har man venner/familie/ bekendte som er her inde, og som ts måske ikke synes burde vide hvad der blir skrevet. Nogle blir måske "overvåget" af slægtninge eller andre som måske er lidt for nysgerrige i hvad ts foretager sig.
Blot et bud på hvorfor anonym tasten blir brugt så meget

Anmeld

8. januar 2014

Nadia&Daniel

isabellasmor skriver:

Men mange herinde er jo ikke anonyme på profilen. Jeg har da genkendt et par stykker jeg kender/har mødt... 

Jeg har ikke ondt i røven over man vælger at være anonym. Hvad der er dagligdags spørgsmål for dig, er det ikke nødvendigvis for mig. Det kan være jeg synes det er pinligt, ikke vil have det knyttet til min profil, ikke vil kunne Googles........ Hvorfor er folk altid efter hinanden herinde?? Det kunne måske også være en grund, tænker jeg... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.