Hvorfor så mange anonyme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2014

Chris86

Kan slet ikke forstå folk går op i, om folk er anonyme eller ej?!
Det er vel i bund og grund ligegyldigt, HVEM det står bag hvilke tråde... Eller er det?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

mpr

Hvorfor er det så stort et problem om folk er anonyme eller ej? Nogen har bare brug for at bruge anonymitet og det burde ingen hænge nogen ud på? 

Det er helt fint at dem som ikke laver anonyme tråde ikke laver dem, men man burde da i det mindste respektere og ikke stille spørgsmål ved hvorfor andre gør det Hvilket også er en del af reglerne på siden

Anmeld

8. januar 2014

modesty

Sandratoft skriver:

Nu bliver jeg simpelthen nødt til at spørge, hvorfor er der så mange der opretter tråde anonymt herinde? Jeg har fuld forståelse for anonymiteten ved graviditetsteste, rigtig svære personlige problemer osv. men et hurtigt kig ned over min forside viser anonymt oprettede debatter om en jogger er nødvendigt, hvornår barnet sover ude, valg af invitationer til bryllup, økonomisk støtte til uddannelse osv.

Come on, jeg synes det er misbrug af anonymiteten, kom frem i lyset med jer.  

Helt enig.

Jeg er som udgangspunkt imod brugen af anonymitet på internetfora (og det her er også det eneste site jeg frekventerer, hvor det er muligt). Synes ikke at det burde være en mulighed, da det netop bliver misbrugt til fuldstændigt ligegyldige ting. Hvis man vil være anonym, kan man oprette en pseudoprofil, hvorfra man kan stille de spørgsmål som er meget sensitive. På den måde ville de anonyme spørgsmål blive minimeret til de strengt nødvendige.

Anmeld

8. januar 2014

Chris86

modesty skriver:

Helt enig.

Jeg er som udgangspunkt imod brugen af anonymitet på internetfora (og det her er også det eneste site jeg frekventerer, hvor det er muligt). Synes ikke at det burde være en mulighed, da det netop bliver misbrugt til fuldstændigt ligegyldige ting. Hvis man vil være anonym, kan man oprette en pseudoprofil, hvorfra man kan stille de spørgsmål som er meget sensitive. På den måde ville de anonyme spørgsmål blive minimeret til de strengt nødvendige.

Om en tråd er oprettet af en anonym eller "anonyme"-fru olsen kan da vel for pokker gå ud på et??
Hvorfor er det vigtigt, om det står et profilnavn eller ej?!

Anmeld

8. januar 2014

isabellasmor

Sandratoft skriver:

Folk er ikke altid efter hinanden herinde, og det er sjældent jeg oplever en debat der bliver ophedet og ubehagelig. Man (jeg) er bare ærlig når jeg svarer i debatter, og pakker ikke altid tingene ind, og det er en af fordelene ved at være på en debatside synes jeg. 

Jeg synes stadig det er underligt at mange vælger at være anonyme herinde, og det vil jeg gerne "have ondt i røven over". Synes også det er nemmere at hjælpe folk, hvis man ved hvad de evt tidligere har været igennem, og det kan man jo ved at kigge på deres profil, og se hvad de ellers har oprettet af debatter.

Det kan man da ikke hvis det er en plus profil? For det første. For det andet, så går jeg personligt da, altid udfra at hvis det er et problem hvor vi skal vide noget baggrund for at komme med noget ordentlig tilbageværk, at ts selv skriver det i pågældende debat..... Jeg har altså aldrig gået ind og tjekket ts's tidligere indlæg for at finde er svar på en ny debat ... 

Anmeld

8. januar 2014

@BRUGER

Sandratoft skriver:

Nu bliver jeg simpelthen nødt til at spørge, hvorfor er der så mange der opretter tråde anonymt herinde? Jeg har fuld forståelse for anonymiteten ved graviditetsteste, rigtig svære personlige problemer osv. men et hurtigt kig ned over min forside viser anonymt oprettede debatter om en jogger er nødvendigt, hvornår barnet sover ude, valg af invitationer til bryllup, økonomisk støtte til uddannelse osv.

Come on, jeg synes det er misbrug af anonymiteten, kom frem i lyset med jer.  

Jeg kan simpelthen ikke se problemet? Hvorfor er det så vigtigt at vide hvem der står bag en tråd?  

Og de der så har oprettet de tråde, som du bla. skriver om i dit indlæg må da føle sig enormt hængt ud?

Jeg syntes faktisk det er rigtig tarveligt..

Det er jo en grund til man vælger at benytte sig af muligheden for at være anonym. Og selv om du måske ikke lige kan gennemskue hvad det skulle være, giver det dig da ret til, at udplukke andres tråde og skrive det er misbrug og man skal give sig til kende.

Bare min mening 

Anmeld

8. januar 2014

Laulund87

Jeg kan virkelig heller ikke se problemet.. Jeg mener også det kan være fuldstændig lige meget om der står et brugernavn eller ej, hvad skal vi bruge det til

Jeg synes heller ikke engang om at anonymiteten kun må bruges hvis det er noget personligt, for min skyld kunne alle tråde være anonyme hvis det er det folk har brug for.

Anmeld

8. januar 2014

Sandratoft

Man kan godt mærke at nogen bliver ramt.........

Jeg mener heller ikke det er et problem, men det var mere en undren, kan høre at der er nogen der har en overgearet reaktion på dette, og det er også helt ok. 

Synes stadig... at folk skal lade være med at misbruge anonymitet knappen til ligegyldige ting.

God dag til jer alle 

Anmeld

8. januar 2014

isabellasmor

Sandratoft skriver:

Man kan godt mærke at nogen bliver ramt.........

Jeg mener heller ikke det er et problem, men det var mere en undren, kan høre at der er nogen der har en overgearet reaktion på dette, og det er også helt ok. 

Synes stadig... at folk skal lade være med at misbruge anonymitet knappen til ligegyldige ting.

God dag til jer alle 

jeg synes ikke du skriver undrene, men nærmere dømmende. Dum måde at starte en debat ..... Og fordi man er uenig med dig, betyder det vel ikke at man selv er bruger af anonym knappen?? 

Anmeld

8. januar 2014

Sandratoft

isabellasmor skriver:

jeg synes ikke du skriver undrene, men nærmere dømmende. Dum måde at starte en debat ..... Og fordi man er uenig med dig, betyder det vel ikke at man selv er bruger af anonym knappen?? 

Det er jo så din vurdering af det, husk du det du selv skrev med at man ikke skal være efter hinanden  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.