Juridisk abort - hvad synes i? Venlig debat :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2014

lineog4

Mor11 skriver:

Altså børnepenge - de penge alle med børn får hvert kvartal, har jo intet med faderen at gøre.

bidraget på de ca 1200kr som fædre idag betaler til moderen, går jeg da ikke udfra at selvvalgte enlige med donorbørn får af statskassen? Så der er da ingen det bliver snydt. Hvis man vælger at blive gravid alene, er det vel fordi man har råd bla.

jeg er enig i at det er uansvarligt at droppe gummi for så at frasige sig alt omkring et barn.  Igen derfor jeg er splittet for i mine øjne vil juridisk abort være noget nær umuligt at indføre fordi der vil opstå SÅ mange gråzoner som man ikk kan holde styr på med mindre vi bliver overvåget 24/7

Jeg mente de 1200 og hvad jeg har af info har du ret til de penge uafhængigt af om du kender far eller ej, men du skal selvsagt selv aktivt søge dem. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2014

Milas14

Jeg synes manden skal ha lov at vælge fra, da jeg ikke mener man skal tvinges til at blive forældre. Hvis kvinden vælger at blive mor og manden ikke vil ha noget med barnet at gøre skal han da Heller ikke betale børnebidrag...

Anmeld

7. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
lineog4 skriver:

Jeg mente de 1200 og hvad jeg har af info har du ret til de penge uafhængigt af om du kender far eller ej, men du skal selvsagt selv aktivt søge dem. 

Okay, det synes jeg så også er helt vildt mærkeligt. Der er man jo blevet gravid uden en far med fuldt overlæg. Hm. Sært.

Anmeld

7. januar 2014

Zelinasmor

Mor til Majbørn skriver:

Det er faktisk en rigtig god pointe!! Der bør være en eller anden frist, såfremt faderen er bekendt med graviditeten.

.... hvis det drejer sig om en ex, der dukker op af det blå med et barn bør der dog være en eller anden regel om, hvor længe faderen så har til at beslutte sig....

Helt sikkert.

Men tit og ofte ved faderen det inden barnet fødes. Og i så fald mener jeg at de må træffe et valg inden. 

Det er så synd for børn der har kontakt til deres far og så pludselig "gider" han ikke mere. Det skal jo stadig være barnets tarv vi må tænke på. 

Anmeld

7. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jeg kan godt forstå at mænd ikke har lyst til at blive påduttet faderskab og forstår godt de ønsker en form for lighed på det punkt, men jeg kan slet ikke se hvordan juridisk abort skal kunne lade sig gøre i praksis?
Derudover mener jeg at de i forevejen har mulighed for at frasige sig faderrollen. De kan ikke frasige sig det økonomiske bidrag, men en månedlig regning alene gør ingen til en forælder.

Anmeld

7. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Zelinasmor skriver:

Helt sikkert.

Men tit og ofte ved faderen det inden barnet fødes. Og i så fald mener jeg at de må træffe et valg inden. 

Det er så synd for børn der har kontakt til deres far og så pludselig "gider" han ikke mere. Det skal jo stadig være barnets tarv vi må tænke på. 

Hvad hvis faren 5 år efter er blevet moden og ønsker inderligt en relation til sit barn. Vil det ikke gavne barnet at få det forhold til faderen? Eller er det bare øv bøv fu sagde nej inden fødsel.

Anmeld

7. januar 2014

dorthemus

Jeg er imod! Ved abort kommer der ikke noget barn, men hvis en mand juridisk kan fraskrive sig et barn der BLIVER født, så er det ikke barnets tarv. Det barn vil vokse op med den viden, at hans/hendes biofar ikke ønskede det.
Mener at forslaget tager børnene som gidsler i forældrenes konflikt.
Ønsker en mand ikke flere børn eller ikke med den kvinde han har sex med, så må han beskytte sig eller blive steriliseret.

Anmeld

7. januar 2014

Lunae

baby012 skriver:

Hun bliver da ikke tvunget til abort ? 

Manden får bare ret til at fraskrive sig al ansvar og ret til barnet  

Ja, det havde jeg så lige misforstået ?? troede at manden kunne søge om at kvinden skulle have en abort! Men det med bare at fraskrive sig barnet, tror jeg også er en glidebane! Det er jo samfundet som kommer til at betale i stedet for manden!
Det kunne være fint, hvis det i sjældne tilfælde kunne lade sig gøre, men langt fra som almen procedure!

Anmeld

7. januar 2014

chael

NataschaG skriver:

Hej søde damer

Har fulgt en del med i debatten om juridisk abort for mænd og nu er jeg bare lidt nysgerrig, hvad synes i? Skal mændende have lov til at fraskrive sig alt juridisk omkring et barn? 

Håber det er ok jeg opretter denne drbat, er bare lidt nysgerrig, da folk i min omgangskreds er MEGET uenige  

Knus og god dag

Det er en af tingene, hvor jeg mener manden må æde det i sig...

Jovist har kvinden et ansvar hvis hun har presset graviditeten ned over hovedet på manden osv.

MEN helt banalt set, så taler vi om liv, om mennesker og retten til at leve. Og har en valgt at det barn skal have en chance her i livet, må man byde ind med det man har.

Om det så kun er det månedlige bidrag på 1200 kr, det må jo så være det...

Men vi taler altså ikke om en bil eller et tv. Men et liv...

Og det er en livsrisiko ved sex.

Vil en mand ikke have flere børn, så findes der en fin metode til at få det fixet!!

Man kan ikke i min verden afskrive et barn juridisk og gå i retten med det, som om man havde stiftet en økonomisk gæld man ikke havde råd til..

Vi er alt for forkælede i vores holdninger til at kunne råde over liv og død i vores dage!!!

Anmeld

7. januar 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Hvilken situation forekommer mon hyppigst - at en kvinde lyver om prævention og snyder manden, eller at manden - eller begge - glemmer prævention i kampens hede, alternativt tager chancen? 

Jeg mener, at muligheden for juridisk abort fører os tilbage til en tid, hvor mænd uden konsekvenser kunne have ubeskyttet sex og overlade det til kvinden at stå med ansvaret. Jeg er slet ikke i tvivl om, at det kan blive en gigantisk sovepude for mænd, måske særligt de unge og umodne, at de kan trække sig fuldstændigt fra forpligtelser og konsekvenser og efterlade skiftende sengepartnere med ansvaret. 

Lad os dog lære vores sønner, at de skal sørge for at beskytte sig for ikke at komme til at stå i situationen - det hører med til at være mand, ligesom det hører med til at være kvinde at risikere at stå alene med et svært valg. 

Og ja, optimalt er det begges ansvar at sørge for prævention - men det ER smart at lære de unge mænd, at der KAN være forskellige dagsordner, når to mennesker har sex. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.