Juridisk abort - hvad synes i? Venlig debat :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2014

Mettefpigen

Jeg synes ikke at man skal have lov til bestemme om kvinder skal have abort eller ej... men så synes jeg det er fair at de kan fraskriver sig retten til barnet....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
baby012 skriver:

Der er rigtig mange gråzoner, F.eks.

hvis han kun har 12 uger til at fraskrive sig barnet, hvad gør man så med dna prøver? 

Hvordan forhindre man at kvinder ikke bare venter til efter 12. Uge med at gå til læge? 

Skal barnets far stadig stå et sted så barnet når det bliver 21 kan opsøge sine rødder? 

Hvad hvis faren fortryder at have fraskrevet sig barnet? 

Skal staten så til at betale underholdsbidrag? Eller fjernes det fra mødre som vælger et barn med en far som ikke vil have barnet ? 

Det er rigtig svært, men st mænd slet ikke kan gøre noget for at undgå et uønsket barn, det er forkert ! Vi er blevet ligestillet på SÅ mange andre områder .. 

Men det kan de jo faktisk også. De skal stadig betale, men de kan sagtens blive fri for alt andet. 

Tror ikke bevidstheden om at man har et barn derude forsvinder, bare fordi de 1200kr ikk bliver trukket hver måned. 

Anmeld

7. januar 2014

baby012

Mor11 skriver:

Men det kan de jo faktisk også. De skal stadig betale, men de kan sagtens blive fri for alt andet. 

Tror ikke bevidstheden om at man har et barn derude forsvinder, bare fordi de 1200kr ikk bliver trukket hver måned. 

Men 1000 kr i 18 år til noget man ikke vil have og aldrig har ville, er det fair ? 

Skal manden så ikke også have en form for erstatning hvis kvinden vælger abort imod hans vilje ? 

Anmeld

7. januar 2014

Annette A

Ja jeg synes det er fair nok. En kvinde har jo det afgørende valg og manden er nødt til at affinde sig med hendes valg og derfor skal han også have ret til at sige fra. Kan sagtens se at det praktiske kan være lidt problematisk ved en udførelse af en sådan lov men den har da sin berretigelse. Jeg har selv prøvet at blive planlagt gravid med en mand. Jeg opdagede dog at denne mand ikke var god for mig at leve med og da jeg afbrød forholdet ønskede han jeg tog en abort hvilket jeg ikke ville da jeg jo vidste graviditeten var planlagt fuld ud på daværende tidspunkt. Men kunne sagtens forstå ham da han i forvejen havde et skilsmissebarn og derfor lovede jeg ham at fritage ham for alt ansvar hvadenten det drejede sig om børnepenge eller samvær med barnet. Graviditeten gik dog til grunde af sig selv, så han slap helt.

Men ja vi kvinder bestemmer over vores krop og manden har også ret til at skulle have noget at have sagt på denne måde, så han også har noget kontrol over sit liv og måske vil det få nogen kvinder til at tænke sig om hvis de prøver at "snyde" sig til en graviditet fx.

Anmeld

7. januar 2014

lineog4

baby012 skriver:

Men 1000 kr i 18 år til noget man ikke vil have og aldrig har ville, er det fair ? 

Skal manden så ikke også have en form for erstatning hvis kvinden vælger abort imod hans vilje ? 

Det er jo ikke en erstatning til moren fordi han ikke vil barnet. Det er penge til barnets liv... Er det så fair en mand skal betale det fordi han ikke vil barnet - nej det er egentlig ikke fair for manden, men er det fair for barnet ikke at få de 1000 kr til livets ophold alene fordi to voksne mennesker ikke kunne finde ud af det?

Jeg synes i snakken om juridisk abort er der kun et voksen perspektiv, men når det kommer til juridisk abort er der bare også en 3. Part og det er barnet. 

Anmeld

7. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
baby012 skriver:

Nææ for så bliver det gråt igen "ville han virkelig gerne have haft det barn eller siger han det bare for at få erstatning?". 

Det er en træls situation og det er på mange måder ikke fair i alle tilfælde, men jeg tror vi må vænne os til at der altså er forskel på mand og kvinde, om vi vil det eller ej. og så længe fædrene ikke er tvunget til samvær, så tror jeg nu nok det går. Og så må de fyre lægge naiviteten på hylden og tage nogen flere regnfrakker i brug, generelt. langt de fleste regner som en selfølge bare med at man tager P-piller (taler af erfaring)

Anmeld

7. januar 2014

Lunae

NataschaG skriver:

Hej søde damer

Har fulgt en del med i debatten om juridisk abort for mænd og nu er jeg bare lidt nysgerrig, hvad synes i? Skal mændende have lov til at fraskrive sig alt juridisk omkring et barn? 

Håber det er ok jeg opretter denne drbat, er bare lidt nysgerrig, da folk i min omgangskreds er MEGET uenige  

Knus og god dag

Jeg har det lidt ambivalent med hele situationen! På en ene side tænker jeg, at de mænd som under ingen omstændigheder ønsker sig børn, må tage et kondom på. Samtidig kender jeg kvinder, som har snydt mænd til at få børn og kan filme da godt forstå at de mænd har det stramt - både med at skulle have barn, men så sandelig også at skulle have det med én, som har taget røven på dem!

Når det så er sagt, tror jeg at jeg er modstander af juridisk abort. Mest af alt fordi den kvinde der bliver tvunget til at få en abort, skal leve med det valg der er truffet på hendes vegne! Frygteligt!

Men i sidste ende tror jeg også at jeg tænker, at det mest hensigtsmæssige for alle parter, barnet inkl. Er at man ef et ønskebarn eller i det mindste at begge forældre er enige om beslutningen!

Anmeld

7. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Lunae skriver:

Jeg har det lidt ambivalent med hele situationen! På en ene side tænker jeg, at de mænd som under ingen omstændigheder ønsker sig børn, må tage et kondom på. Samtidig kender jeg kvinder, som har snydt mænd til at få børn og kan filme da godt forstå at de mænd har det stramt - både med at skulle have barn, men så sandelig også at skulle have det med én, som har taget røven på dem!

Når det så er sagt, tror jeg at jeg er modstander af juridisk abort. Mest af alt fordi den kvinde der bliver tvunget til at få en abort, skal leve med det valg der er truffet på hendes vegne! Frygteligt!

Men i sidste ende tror jeg også at jeg tænker, at det mest hensigtsmæssige for alle parter, barnet inkl. Er at man ef et ønskebarn eller i det mindste at begge forældre er enige om beslutningen!

Juridisk abort betyder ikke at kvinden skal få en abort. Det betyder blot at faderen ikkr skal oplyses i diverse papirer og ikke skal betale til moderen, som de skal nu. 

Anmeld

7. januar 2014

baby012

Lunae skriver:

Hun bliver da ikke tvunget til abort ? 

Manden får bare ret til at fraskrive sig al ansvar og ret til barnet  

Anmeld

7. januar 2014

lineog4

baby012 skriver:

Hun bliver da ikke tvunget til abort ? 

Manden får bare ret til at fraskrive sig al ansvar og ret til barnet  

Og ikke figurer nogen steder som barnets far heller ikke hvis barnet i sit liv ønsker at finde sit biologiske ophav. Plus manden heller ikke har nogen økonomisk byrde af at barnet fødes.

ansvaret har man som mand allerede nu ret til ikke at påtage sig og man har også ret til aldrig at se sit barn. I den forstand har barnet ingen rettigheder, det har kun de voksne.

Egentlig stilles barnet ringere ved juridisk abort end ved adoption, hvor det stadig er muligt at finde sit fædrene ophav selvom den biologiske far skriver under på adoption.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.