Juridisk abort - hvad synes i? Venlig debat :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2014

lycly

NataschaG skriver:

Hej søde damer

Har fulgt en del med i debatten om juridisk abort for mænd og nu er jeg bare lidt nysgerrig, hvad synes i? Skal mændende have lov til at fraskrive sig alt juridisk omkring et barn? 

Håber det er ok jeg opretter denne drbat, er bare lidt nysgerrig, da folk i min omgangskreds er MEGET uenige  

Knus og god dag

Hvis mænd så absolut ikke vil have barn, så bør de selv helgardere sig og bruge kondom. Man kan ikke først have sex ubeskyttet (heller ikke selvom kvinden siger hun er på prævention) og så bagefter fralægge sig alt ansvar. Så jeg er imod, synes det er hyklerisk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2014

VIPpigen

Der er snak om at lave et hul på de første 12 uger. Så far kan afskrive barnet i de første 12 uger, ligesom det er der, der er åbning for aborten... Men hun kan jo bare holde det hemmeligt, eller sige hun ikke vidste det. Så skal man have mulighed for at kigge i hendes lægepapir, så det kan bevises at hun vidste hun var gravid, men det er heller ikke en sikkerhed...

Jeg syntes den er svær.....

Anmeld

7. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
LuLy skriver:

Hvis mænd så absolut ikke vil have barn, så bør de selv helgardere sig og bruge kondom. Man kan ikke først have sex ubeskyttet (heller ikke selvom kvinden siger hun er på prævention) og så bagefter fralægge sig alt ansvar. Så jeg er imod, synes det er hyklerisk.

Hvad hvis han bruger kondom og hun alligevel bliver gravid? Hvis det sprænger fx, og hun nægter at tage en fortrydelsespille. Er det så stadig hyklerisk ikke at ønske det barn?  

Anmeld

7. januar 2014

tribk

Jeg er absolut imod juridisk abort. Ja det er synd for mænd der pludselig skal være far imod deres ønske, men det er nu engang den risiko han løber hver gang han har sex. Der findes ikke prævention der beskytter 100 %, så der er altid risikoen. I forhold til at det altid er den gravide kvinde der bestemmer om manden skal være far, så er det jo også en del af den risiko han løber ved at have sex. Det er hendes krop, og hende der bestemmer! Jeg kan godt se det er træls for manden, og jeg kan også godt se at det nogle gange ødelægger hans liv.

Men det er jeg for så vidt bedøvende ligeglad med. Et barn har ret til at kende sit ophav! Så når jeg er imod, så er det fordi jeg tænker på barnet, før jeg tænker på den stakkels stakkels mand der ikke kan dyrke risikofrit sex, når bare han siger han ikke vil have børn.

I forhold til den artikel jeg har læst, der handler om en mand der blev narret af sin kæreste der sagde at hendes læge havde garanteret at hun ikke kunne blive gravid. Ham har jeg sgu ikke ondt af. Hun plager om at han skal lade være med at bruge kondom, fordi hun jo ikke kan blive gravid, og det ved hun fordi hun har forsøgt at få donorbarn. Undskyld mig, hvis det ikke er en alarmklokke der bimler, så ved jeg ikke hvad er. Og så tror han gudhjælpemig på hende. Jamen sådan en idiot! Og hvis han er SÅ sikker på at han ikke vil have børn, så bliv dog steriliseret!! Og det er så ham der kæmper for at muligheden for juridisk abort bliver en realitet! 

Anmeld

7. januar 2014

lineog4

Som mand har man jo ret lige nu til ikke at være far, forstået på den måde man kan ikke løbe for det økonomiske ansvar, men barnet har ingen ret til at se sin far hvorimod far har en ret til at se sit barn.

Når man ønsker en juridisk abort er det for at man ikke figurerer på nogen papirer dvs. barnet ikke længere har ret til at kende navnet på sin biologiske far. Og man skal ikke betale til barnet, men det skal resten af samfundet så?

Jeg kan godt forstå en mand kan føle sig snydt, jeg kan også forstå en mand synes ligestilling er en by i Rusland når det kommer til at kæresten eller en han har været i seng med bliver gravid og det kommer til spørgsmålet: barn eller abort. For der ophører ligestilling og kvinden har den endegyldige beslutning. Men med en juridisk abort handler det om der kommer et barn og man fratager dette barn nogen rettigheder fordi to voksne mennesker har opført sig uansvarligt, har snydt hinanden, har oplever prævention ikke virkede efter hensigten eller hvad det kan være og at disse to voksne mennesker ikke har kunne tale sammen og blive enige. Skal det fratage barnet rettigheder? Og skal det være skattekroner der betaler? 

Jeg siger nej, selvom jeg sagtens kan se det fra mandens side - men bad luck og på med gummi hvis man vil være sikker. Og ja i fast parforhold burde man kunne stole på hinanden og håber da også flertallet kan. Da jeg lå på barselsgangen med Linus, lå jeg sammen med en kvinde der sammen med manden havde forsøgt at blive gravide i 4 år, de var endt i behandlingen og endelig skete miraklet. Manden bad om de fik en abort for pludselig fik han kolde fødder. Da hun nægtede gik han og ønskede at fraskrive sig retten til barnet, han ville aldrig se det barn. Skal sådan en mand kunne få en juridisk abort?

Anmeld

7. januar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Mor11 skriver:

Men hvordan skulle det foregå i praksis? Kvinden siger "han skal betale, for han brugte ikk gummi og vidste jeg ikk var på pillen" mens manden siger "jeg vil ikk betale for jeg brugte gummi og hun sagde hun tog P-piller". 

det vil altid være påstand mod påstand med mindre vi alle skal have overvågning på dobbeltsengen

Jeg ved ikke hvordan det skulle være i praksis, men synes der skal gøres noget for de mænd der bliver bondefanget..

har oplevet det tæt på at en tidligere veninde gjorde det mod sin kæreste...

Sagde at hun tog p-piller uden at gøre det for så at kunne holde på ham hvis hun blev gravid...

har også oplevet det den anden vej at min mandlige ven gerne ville have barnet men kvinden fortrød lige inden uge 12 og fik en abort uden at sige det til ham... han var sønderknust... han havde allerede snakket med alle han kendte også arbejdet og sørget for at alt var klart og parat og indstillet på at være far...

Anmeld

7. januar 2014

baby012

Mor11 skriver:

nej, men det er igen det der med at kvinder og mænd bare ikke er helt lige når det kommet dertil. 

OG, så tror jeg helt ærligt, som mand, heller ikk at det er ligeså slemt at blive tvunget til IKKE at få et barn (med en som ikk ønsker at få det sammen med dig) som at blive tvunget til at få et barn man ikke ønsker. 

Jeg kan sige med helt sikkerhed at mænd kan blive ligeså ked af at kvinder vælger abort, som kvinder bliver ved at miste ønske barnet. Der bliver han ikke hørt.. For nej, man kan ikke tvinge en kvinde til at få abort, eller gennemgå en graviditet hun ikke ønsker.. 

Så hun vælger et barn imod farens ønske, bør han så ikke kunne sige fra ? 

Det et gavnet på ingen måde at tvinge folk til at blive forældre. Så selvfølgelig skal de have et valg. Om det så er kvinden som har snydt eller ej, bør ikke spille en rolle.. Indenfor en vis grænse i graviditeten, bør de have ret til at fraskrive sig alt . på lige fod med kvinder. 

Og og vælger en kvinde at få et barn uden farens ønske om det, må hun også selv kunne finansiere det. 

Anmeld

7. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
baby012 skriver:

Jeg kan sige med helt sikkerhed at mænd kan blive ligeså ked af at kvinder vælger abort, som kvinder bliver ved at miste ønske barnet. Der bliver han ikke hørt.. For nej, man kan ikke tvinge en kvinde til at få abort, eller gennemgå en graviditet hun ikke ønsker.. 

Så hun vælger et barn imod farens ønske, bør han så ikke kunne sige fra ? 

Det et gavnet på ingen måde at tvinge folk til at blive forældre. Så selvfølgelig skal de have et valg. Om det så er kvinden som har snydt eller ej, bør ikke spille en rolle.. Indenfor en vis grænse i graviditeten, bør de have ret til at fraskrive sig alt . på lige fod med kvinder. 

Og og vælger en kvinde at få et barn uden farens ønske om det, må hun også selv kunne finansiere det. 

Hehe, jeg er selv både for og imod, så det er ikk fordi jeg ikk kan følge dig

synes bare der er alt for mange gråzoner, til at kunne lave en sådan regel

i øvrigt kan faderen jo allerede nu fraskrive sig barnet og leve helt uden at have samvær, det eneste han skal er at betale 1200kr månedligt. Det synes jeg egentlig er billigt nok sluppet, hvis man virkelig ikk ønsker det barn. 

Anmeld

7. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Wampires skriver:

Jeg ved ikke hvordan det skulle være i praksis, men synes der skal gøres noget for de mænd der bliver bondefanget..

har oplevet det tæt på at en tidligere veninde gjorde det mod sin kæreste...

Sagde at hun tog p-piller uden at gøre det for så at kunne holde på ham hvis hun blev gravid...

har også oplevet det den anden vej at min mandlige ven gerne ville have barnet men kvinden fortrød lige inden uge 12 og fik en abort uden at sige det til ham... han var sønderknust... han havde allerede snakket med alle han kendte også arbejdet og sørget for at alt var klart og parat og indstillet på at være far...

Jeg synes også det er synd i de reelle tilfælde hvor kæresten har snydt eller lign, men det kan bare aldrig bevises. Desværre. 

Anmeld

7. januar 2014

baby012

Mor11 skriver:

Hehe, jeg er selv både for og imod, så det er ikk fordi jeg ikk kan følge dig

synes bare der er alt for mange gråzoner, til at kunne lave en sådan regel

i øvrigt kan faderen jo allerede nu fraskrive sig barnet og leve helt uden at have samvær, det eneste han skal er at betale 1200kr månedligt. Det synes jeg egentlig er billigt nok sluppet, hvis man virkelig ikk ønsker det barn. 

Der er rigtig mange gråzoner, F.eks.

hvis han kun har 12 uger til at fraskrive sig barnet, hvad gør man så med dna prøver? 

Hvordan forhindre man at kvinder ikke bare venter til efter 12. Uge med at gå til læge? 

Skal barnets far stadig stå et sted så barnet når det bliver 21 kan opsøge sine rødder? 

Hvad hvis faren fortryder at have fraskrevet sig barnet? 

Skal staten så til at betale underholdsbidrag? Eller fjernes det fra mødre som vælger et barn med en far som ikke vil have barnet ? 

Det er rigtig svært, men st mænd slet ikke kan gøre noget for at undgå et uønsket barn, det er forkert ! Vi er blevet ligestillet på SÅ mange andre områder .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.