Jeg er absolut imod juridisk abort. Ja det er synd for mænd der pludselig skal være far imod deres ønske, men det er nu engang den risiko han løber hver gang han har sex. Der findes ikke prævention der beskytter 100 %, så der er altid risikoen. I forhold til at det altid er den gravide kvinde der bestemmer om manden skal være far, så er det jo også en del af den risiko han løber ved at have sex. Det er hendes krop, og hende der bestemmer! Jeg kan godt se det er træls for manden, og jeg kan også godt se at det nogle gange ødelægger hans liv.
Men det er jeg for så vidt bedøvende ligeglad med. Et barn har ret til at kende sit ophav! Så når jeg er imod, så er det fordi jeg tænker på barnet, før jeg tænker på den stakkels stakkels mand der ikke kan dyrke risikofrit sex, når bare han siger han ikke vil have børn.
I forhold til den artikel jeg har læst, der handler om en mand der blev narret af sin kæreste der sagde at hendes læge havde garanteret at hun ikke kunne blive gravid. Ham har jeg sgu ikke ondt af. Hun plager om at han skal lade være med at bruge kondom, fordi hun jo ikke kan blive gravid, og det ved hun fordi hun har forsøgt at få donorbarn. Undskyld mig, hvis det ikke er en alarmklokke der bimler, så ved jeg ikke hvad er. Og så tror han gudhjælpemig på hende. Jamen sådan en idiot! Og hvis han er SÅ sikker på at han ikke vil have børn, så bliv dog steriliseret!! Og det er så ham der kæmper for at muligheden for juridisk abort bliver en realitet!
Anmeld