Juridisk abort - hvad synes i? Venlig debat :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
baby012 skriver:

Så er det måske mere et spørgsmål om st kvinder bør tage ansvar og få en abort hvis ikke manden ønsker barnet. 

Jeg ved personligt at det biologiske ikke behøver betyde noget. Og at ikke alle ønsker oplysninger om deres herkomst.. Så at faren ses som en anonym donor, det kan jeg ikke se et problem med.. 

Et eller andet bør man gøre for at mændene bliver hørt. 

Nu kan dét at tage ansvar jo også defineres som at fuldføre en graviditet og lade barnet få livet, selvom det ikke er resultatet af en timet og tilrettelagt Projekt Baby-plan. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
mor:) skriver:

Men hvorfor skal kvinden have et valg om hun vil stå til ansvar for ubeskyttet sex mens manden ikke har noget valg?

Kvinden har ikke noget valg - hun er gravid og SKAL stå til ansvar enten ved abort eller fødsel. Graviditeten kan ikke gøres ugjort, og hun skal leve med konsekvenserne, uanset hvad hun vælger. Det er et vilkår, når man er kvinde - ligesom det er et vilkår for mænd, at de er forpligtede til at beskytte sig, hvis de ikke har noget ønske om at få børn. 

Der er pokkers til forskel på at stå til regnskab ved at udsætte sin krop og psyke for en abort og på at kunne sætte sin underskrift og derved slippe for nogensinde at blive konfronteret med resultatet af ubeskyttet sex. 

Anmeld

7. januar 2014

tarkoflen

lineog4 skriver:

Som mand har man jo ret lige nu til ikke at være far, forstået på den måde man kan ikke løbe for det økonomiske ansvar, men barnet har ingen ret til at se sin far hvorimod far har en ret til at se sit barn.

Når man ønsker en juridisk abort er det for at man ikke figurerer på nogen papirer dvs. barnet ikke længere har ret til at kende navnet på sin biologiske far. Og man skal ikke betale til barnet, men det skal resten af samfundet så?

Jeg kan godt forstå en mand kan føle sig snydt, jeg kan også forstå en mand synes ligestilling er en by i Rusland når det kommer til at kæresten eller en han har været i seng med bliver gravid og det kommer til spørgsmålet: barn eller abort. For der ophører ligestilling og kvinden har den endegyldige beslutning. Men med en juridisk abort handler det om der kommer et barn og man fratager dette barn nogen rettigheder fordi to voksne mennesker har opført sig uansvarligt, har snydt hinanden, har oplever prævention ikke virkede efter hensigten eller hvad det kan være og at disse to voksne mennesker ikke har kunne tale sammen og blive enige. Skal det fratage barnet rettigheder? Og skal det være skattekroner der betaler? 

Jeg siger nej, selvom jeg sagtens kan se det fra mandens side - men bad luck og på med gummi hvis man vil være sikker. Og ja i fast parforhold burde man kunne stole på hinanden og håber da også flertallet kan. Da jeg lå på barselsgangen med Linus, lå jeg sammen med en kvinde der sammen med manden havde forsøgt at blive gravide i 4 år, de var endt i behandlingen og endelig skete miraklet. Manden bad om de fik en abort for pludselig fik han kolde fødder. Da hun nægtede gik han og ønskede at fraskrive sig retten til barnet, han ville aldrig se det barn. Skal sådan en mand kunne få en juridisk abort?

Det er så vildt at fortryder et barn man har været i behandling for at få! Det har jeg også en bekendt der har været udsat for! Troede virkelig hun var den eneste i Danmark der havde oplevet, men åbenbart ikke

Til ts

Jeg er lidt ambivalent omkring det, for jeg kan godt forstå at nogle mænd ikke føler de har et valg! Og jeg synes ærlig talt at mænd der er blevet snydt til at blive fædre, burde have ret til at slippe for at betale til barnet. Det er jo desværre bare meget svært at bevise! Og jeg mener barnet skal have ret til at opsøge far, når de bliver 18 på samme måde som børn lavet ved hjælp af donorsæd med åben donor.
Far skal ikke bare løbe fra det ansvar at han selv skal forklare barnet hvorfor han ikke ville have det!

Men der er så mange ting, som man ikke kan tjekke, som gør det uendeligt svært at komme til bunds i om faren reelt er blevet snydt!

Anmeld

7. januar 2014

Nemesis

Synes det er virkelig svært at gøre det sort hvidt. Kan godt forstå mændende kan føle sig fanget fordi en kvinde ikke ønsker en abort, men at beslutte hvornår en juridisk abort er ok er virkelig en gråzone og jeg kan ikke se hvordan den kan defineres ordentligt.

Tilgengæld synes jeg, at de kvinder som vælger at beholde barnet selvom manden vælger juridisk abort (hvid det bliver en realitet) ikke skal modtage bidrag fra det offentlige , helt på linje med dem som har fået donorbarn og som heller ikke får.

Det ville også forhindre at der blev spekuleret i det.

Anmeld

7. januar 2014

ønskebørn74

NataschaG skriver:

Hej søde damer

Har fulgt en del med i debatten om juridisk abort for mænd og nu er jeg bare lidt nysgerrig, hvad synes i? Skal mændende have lov til at fraskrive sig alt juridisk omkring et barn? 

Håber det er ok jeg opretter denne drbat, er bare lidt nysgerrig, da folk i min omgangskreds er MEGET uenige  

Knus og god dag

Hvad indebærer juridisk abort?

Anmeld

7. januar 2014

dorthemus

Nemesis skriver:

Synes det er virkelig svært at gøre det sort hvidt. Kan godt forstå mændende kan føle sig fanget fordi en kvinde ikke ønsker en abort, men at beslutte hvornår en juridisk abort er ok er virkelig en gråzone og jeg kan ikke se hvordan den kan defineres ordentligt.

Tilgengæld synes jeg, at de kvinder som vælger at beholde barnet selvom manden vælger juridisk abort (hvid det bliver en realitet) ikke skal modtage bidrag fra det offentlige , helt på linje med dem som har fået donorbarn og som heller ikke får.

Det ville også forhindre at der blev spekuleret i det.

Må korrigere dig her; fra i år modtager vi der har fået donorbørn, det særlige tilskud fra det offentlige.

Anmeld

7. januar 2014

Nemesis

dorthemus skriver:

Må korrigere dig her; fra i år modtager vi der har fået donorbørn, det særlige tilskud fra det offentlige.

wauw..fedt :-D vidste ikke det var lavet om :-D Så er der da ikke forskelsbehandling der mere.

Anmeld

7. januar 2014

lineog4

Mor og meget mere skriver:

Kvinden har ikke noget valg - hun er gravid og SKAL stå til ansvar enten ved abort eller fødsel. Graviditeten kan ikke gøres ugjort, og hun skal leve med konsekvenserne, uanset hvad hun vælger. Det er et vilkår, når man er kvinde - ligesom det er et vilkår for mænd, at de er forpligtede til at beskytte sig, hvis de ikke har noget ønske om at få børn. 

Der er pokkers til forskel på at stå til regnskab ved at udsætte sin krop og psyke for en abort og på at kunne sætte sin underskrift og derved slippe for nogensinde at blive konfronteret med resultatet af ubeskyttet sex. 

Kan kun være hundrede procent enig 

en abort er et indgreb og det kan i værste tilfælde også medføre komplikationer som feks. Kan gøre man ikke igen kan få bArn på naturlig vis. 

En underskrift kan maksimalt give skrivekrampe og et par pletter på fingrene 

Anmeld

7. januar 2014

VIPpigen

wauw..fedt :-D vidste ikke det var lavet om :-D Så er der da ikke forskelsbehandling der mere.

Tjek

Her

Anmeld

7. januar 2014

dorthemus

Nemesis skriver:

Nej det er jeg også glad for Den lov var voldsomt diskriminerende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.