lineog4 skriver:
Som mand har man jo ret lige nu til ikke at være far, forstået på den måde man kan ikke løbe for det økonomiske ansvar, men barnet har ingen ret til at se sin far hvorimod far har en ret til at se sit barn.
Når man ønsker en juridisk abort er det for at man ikke figurerer på nogen papirer dvs. barnet ikke længere har ret til at kende navnet på sin biologiske far. Og man skal ikke betale til barnet, men det skal resten af samfundet så?
Jeg kan godt forstå en mand kan føle sig snydt, jeg kan også forstå en mand synes ligestilling er en by i Rusland når det kommer til at kæresten eller en han har været i seng med bliver gravid og det kommer til spørgsmålet: barn eller abort. For der ophører ligestilling og kvinden har den endegyldige beslutning. Men med en juridisk abort handler det om der kommer et barn og man fratager dette barn nogen rettigheder fordi to voksne mennesker har opført sig uansvarligt, har snydt hinanden, har oplever prævention ikke virkede efter hensigten eller hvad det kan være og at disse to voksne mennesker ikke har kunne tale sammen og blive enige. Skal det fratage barnet rettigheder? Og skal det være skattekroner der betaler?
Jeg siger nej, selvom jeg sagtens kan se det fra mandens side - men bad luck og på med gummi hvis man vil være sikker. Og ja i fast parforhold burde man kunne stole på hinanden og håber da også flertallet kan. Da jeg lå på barselsgangen med Linus, lå jeg sammen med en kvinde der sammen med manden havde forsøgt at blive gravide i 4 år, de var endt i behandlingen og endelig skete miraklet. Manden bad om de fik en abort for pludselig fik han kolde fødder. Da hun nægtede gik han og ønskede at fraskrive sig retten til barnet, han ville aldrig se det barn. Skal sådan en mand kunne få en juridisk abort?
Det er så vildt at fortryder et barn man har været i behandling for at få! Det har jeg også en bekendt der har været udsat for! Troede virkelig hun var den eneste i Danmark der havde oplevet, men åbenbart ikke

Til ts
Jeg er lidt ambivalent omkring det, for jeg kan godt forstå at nogle mænd ikke føler de har et valg! Og jeg synes ærlig talt at mænd der er blevet snydt til at blive fædre, burde have ret til at slippe for at betale til barnet. Det er jo desværre bare meget svært at bevise! Og jeg mener barnet skal have ret til at opsøge far, når de bliver 18 på samme måde som børn lavet ved hjælp af donorsæd med åben donor.
Far skal ikke bare løbe fra det ansvar at han selv skal forklare barnet hvorfor han ikke ville have det!
Men der er så mange ting, som man ikke kan tjekke, som gør det uendeligt svært at komme til bunds i om faren reelt er blevet snydt!
Anmeld