Juridisk abort - hvad synes i? Venlig debat :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
ønskebarn74 skriver:

Hvad indebærer juridisk abort?

At faderen skriver under på at han fralægger sig alle rettigheder og alt ansvar omkring barnet og derfor ikke kommer til at figurere på nogen papirer og heller ikk skal betale bidrag til moderen. Han bliver på en måde "ukendt donor" Selvom moderen selfølgelig godt ved hvem han er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2014

ønskebørn74

Mor11 skriver:

At faderen skriver under på at han fralægger sig alle rettigheder og alt ansvar omkring barnet og derfor ikke kommer til at figurere på nogen papirer og heller ikk skal betale bidrag til moderen. Han bliver på en måde "ukendt donor" Selvom moderen selfølgelig godt ved hvem han er

Synes det er ok.. Hvis moderen kan vælge at få barnet, må han også kunne vælge fra hvis det er en one Night stand..

Anmeld

7. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
ønskebarn74 skriver:

Synes det er ok.. Hvis moderen kan vælge at få barnet, må han også kunne vælge fra hvis det er en one Night stand..

Så mænd skal bare kunne gå rundt og sprede deres sæd uden bekymring om de følger det kan have, fordi de bare lige kan sætte en underskrift hvis uheldet er ude, og så er de fritaget? 

Anmeld

7. januar 2014

dorthemus

ønskebarn74 skriver:

Har du overvejet konsekvenserne for de børn der bliver ufriligt gidsler i den konflikt hvis loven blir en realitet?

Anmeld

7. januar 2014

Mor til Ella

chael skriver:

Det er en af tingene, hvor jeg mener manden må æde det i sig...

Jovist har kvinden et ansvar hvis hun har presset graviditeten ned over hovedet på manden osv.

MEN helt banalt set, så taler vi om liv, om mennesker og retten til at leve. Og har en valgt at det barn skal have en chance her i livet, må man byde ind med det man har.

Om det så kun er det månedlige bidrag på 1200 kr, det må jo så være det...

Men vi taler altså ikke om en bil eller et tv. Men et liv...

Og det er en livsrisiko ved sex.

Vil en mand ikke have flere børn, så findes der en fin metode til at få det fixet!!

Man kan ikke i min verden afskrive et barn juridisk og gå i retten med det, som om man havde stiftet en økonomisk gæld man ikke havde råd til..

Vi er alt for forkælede i vores holdninger til at kunne råde over liv og død i vores dage!!!

Men så er kvinder der får abort af samme grund evt ubeskyttet sex da også snot forkælede, hvorfor skal de have valget, det er da også et liv de fjerner

Jeg er for abort og til dels for at mænd skulle kunne sige fra, så det er ikke fordi jeg er frelst eller noget i den stil

Anmeld

7. januar 2014

Mor til Ella

Mor11 skriver:

Så mænd skal bare kunne gå rundt og sprede deres sæd uden bekymring om de følger det kan have, fordi de bare lige kan sætte en underskrift hvis uheldet er ude, og så er de fritaget? 

Vi er helt enige om at mænd skal " lære" at bruge det kondom, men hvad bliver der af at kvinden måske kunne sige " hallo makker jeg vil ikke hvis du ikke bruger kondom" ?

Det er kviden det går hårdest ud over hvis hun bliver gravid uden at ønske det, så vi må også være vores ansvar bevidst

Synes næsten det lyder som om vi er tilbage i vikingetiden bare moderne tid hvor mænd går rund og voldtaget os, planter deres afkom, og ikke vil tage ansvar.

Anmeld

7. januar 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Nemesis skriver:

Synes det er virkelig svært at gøre det sort hvidt. Kan godt forstå mændende kan føle sig fanget fordi en kvinde ikke ønsker en abort, men at beslutte hvornår en juridisk abort er ok er virkelig en gråzone og jeg kan ikke se hvordan den kan defineres ordentligt.

Tilgengæld synes jeg, at de kvinder som vælger at beholde barnet selvom manden vælger juridisk abort (hvid det bliver en realitet) ikke skal modtage bidrag fra det offentlige , helt på linje med dem som har fået donorbarn og som heller ikke får.

Det ville også forhindre at der blev spekuleret i det.

Så hvis et par i enighed dyrker ubeskyttet sex, og manden fortryder og bryder sine løfter - så skal kvinden straffes dobbelt ved ikke at modtage ydelser fra det offentlige? En slags dummebøde for at have stolet på manden - OG et ekstra pres for at få foretaget en abort? 

Det ville stille mænd fuldstændigt ansvarsfrie OG efterlade kvinderne i en helt urimelig situation. 

Anmeld

7. januar 2014

FruStolpe

Jeg synes det er en fin ide. 

Jeg kan ikke se ideen i at en mand skal tvinges til at blive far, når kvinden bare kunne ha samlet stængerne !?!

For mig er det at ligestille mand og kvinde.  En kvinde gennemføre heller ikke en graviditet mod hendes ønske, hvis manden ønsker barnet. 

Anmeld

7. januar 2014

Mor og meget mere

Mor til Ella skriver:

Vi er helt enige om at mænd skal " lære" at bruge det kondom, men hvad bliver der af at kvinden måske kunne sige " hallo makker jeg vil ikke hvis du ikke bruger kondom" ?

Det er kviden det går hårdest ud over hvis hun bliver gravid uden at ønske det, så vi må også være vores ansvar bevidst

Synes næsten det lyder som om vi er tilbage i vikingetiden bare moderne tid hvor mænd går rund og voldtaget os, planter deres afkom, og ikke vil tage ansvar.

Det er da klart, at kvinder, der ikke ønsker at blive gravide, skal tage ansvar og beskytte sig. Problematikken opstår, når det enten ikke sker, fordi begge parter "sjusker" - eller når parterne har forskellige ønsker, hvad enten kvinden snyder, eller manden bedyrer, han gerne vil tage ansvar for en evt. graviditet for bagefter at fortryde. 

Det har intet med voldtægt at gøre, men med forskellige ønsker, med manglende ansvar fra begge parter og/eller løgn eller fortrydelse. Og der er kun en måde for manden at sikre sig ikke at komme i den situation på - at han for sin egen skyld bruger kondom. 

Anmeld

7. januar 2014

Mor og meget mere

FruStolpe skriver:

Jeg synes det er en fin ide. 

Jeg kan ikke se ideen i at en mand skal tvinges til at blive far, når kvinden bare kunne ha samlet stængerne !?!

For mig er det at ligestille mand og kvinde.  En kvinde gennemføre heller ikke en graviditet mod hendes ønske, hvis manden ønsker barnet. 

Vi bliver aldrig ligestillet på dette område - det er en biologisk umulighed. Kvinden kan ikke gøre en graviditet ugjort ved en underskrift - hun skal lægge krop og psyke til, hvad enten hun vælger abort eller barn. Din definition af ligestilling betyder, at den ene part kan gå ansvarsfrit rundt og besvangre kvinde efter kvinde, mens den anden part står tilbage med to valgmuligheder, der begge har omfattende konsekvenser for hende. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.