Juridisk abort - hvad synes i? Venlig debat :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2014

VIPpigen

Mor og meget mere skriver:

Vi bliver aldrig ligestillet på dette område - det er en biologisk umulighed. Kvinden kan ikke gøre en graviditet ugjort ved en underskrift - hun skal lægge krop og psyke til, hvad enten hun vælger abort eller barn. Din definition af ligestilling betyder, at den ene part kan gå ansvarsfrit rundt og besvangre kvinde efter kvinde, mens den anden part står tilbage med to valgmuligheder, der begge har omfattende konsekvenser for hende. 

Skal vi have ligestilling, så var det sq manden herhjemme der var gravid den her gang.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2014

ønskebørn74

dorthemus skriver:

Har du overvejet konsekvenserne for de børn der bliver ufriligt gidsler i den konflikt hvis loven blir en realitet?

Lige nu kan skrukke kvinder uden kæreste prikke huller i et kondom og snyde en mand og han skal så oven i købet betale penge for det..

Ved du gjorde det på den reelle måde.. Men kender til en kvinde der har gjort denne svinestreg.. 2 GANGE.. 

Anmeld

7. januar 2014

FruStolpe

Vi bliver aldrig ligestillet på dette område - det er en biologisk umulighed. Kvinden kan ikke gøre en graviditet ugjort ved en underskrift - hun skal lægge krop og psyke til, hvad enten hun vælger abort eller barn. Din definition af ligestilling betyder, at den ene part kan gå ansvarsfrit rundt og besvangre kvinde efter kvinde, mens den anden part står tilbage med to valgmuligheder, der begge har omfattende konsekvenser for hende. 

Så må hun lære at samle benene !!!

Alle kvinder ved at den eneste måde at undgå uønsket graviditet er ikke at have sex.....

Anmeld

7. januar 2014

lineog4

Så må hun lære at samle benene !!!

Alle kvinder ved at den eneste måde at undgå uønsket graviditet er ikke at have sex.....

Og vil manden ikke have er barn må han lære at lade pikken blive i bukserne for alle mænd ved den eneste måde at undgå en uønsket graviditet er ikke at have sex....

Jeg er fuldt ud klar over der ikke er ligestilling når graviditeten er kommet, det kommer der først den dag vi har en kunstig livmoder. Men der er for mig at se fuldstændig ligestilling når det kommer til ansvaret for at en kvinde bliver gravid - selvom jeg nogengange synes vi kvinder er mændene intellektuelt overlegne så tror jeg nu alle mænd ved sex kan føre til graviditet endda også selvom man bruger prævention, og går ud fra alle mænd også ved kvinden er i sin fulde ret til at bestemme abort eller ikke abort.

Jeg kan godt forstå man som mand ikke lige klapper i sine hænder når en one Night stand fortæller hun er gravid og vil beholde barnet - det betyder som minimum 1200 kr om måneden i 18 år - knap så fedt, men det er kun økonomisk en juridisk abort kan gøre en forskel. En underskrift tager ikke tankerne om barnet væk, det tager ene og alene det økonomiske ansvar og barnets mulighed for at finde sin far væk (hvis mor feks. Er død).

Egentlig tænker jeg faktisk sen store vinder er kvinden (hvis man kan tale om vinder i en så dum situation) hun får stadig  de 1200 kr om måneden, og en garanti for der ikke kommer en far og pludselig kræver samkvem for det har han frasagt sig retten til. At hendes barn så nok er den der er den største taber er en anden historie....

Anmeld

7. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mor til Ella skriver:

Vi er helt enige om at mænd skal " lære" at bruge det kondom, men hvad bliver der af at kvinden måske kunne sige " hallo makker jeg vil ikke hvis du ikke bruger kondom" ?

Det er kviden det går hårdest ud over hvis hun bliver gravid uden at ønske det, så vi må også være vores ansvar bevidst

Synes næsten det lyder som om vi er tilbage i vikingetiden bare moderne tid hvor mænd går rund og voldtaget os, planter deres afkom, og ikke vil tage ansvar.

ja, det er da et fælles ansvar. Men hvis mændene kan melde pas på en graviditet så let som ingenting, så vil det pludselig kun være kvindens ansvar fordi det kun er hende der er en risiko for

Anmeld

8. januar 2014

dorthemus

ønskebarn74 skriver:

Lige nu kan skrukke kvinder uden kæreste prikke huller i et kondom og snyde en mand og han skal så oven i købet betale penge for det..

Ved du gjorde det på den reelle måde.. Men kender til en kvinde der har gjort denne svinestreg.. 2 GANGE.. 

Ja det er en svinestreg, men der kommer et levende barn ud af det.
Der er konsekvenser ved alt her i livet, også sex.
Børnene skal ikke tages dom gidsler og det bliver de i høj grad her. Der er også masser af tilfælde hvor manden først indvilliger og bagefter fortryder. Det her betyder en glidebane for barnets retssikkerhed.

Anmeld

8. januar 2014

Hyacinth

Hej søde damer

Har fulgt en del med i debatten om juridisk abort for mænd og nu er jeg bare lidt nysgerrig, hvad synes i? Skal mændende have lov til at fraskrive sig alt juridisk omkring et barn? 

Håber det er ok jeg opretter denne drbat, er bare lidt nysgerrig, da folk i min omgangskreds er MEGET uenige  

Knus og god dag

Jeg synes det er en svær debat. Jeg kan godt forstå frustrationen hos mænd der har været "narret" til et barn. Problemet er bare; hvordan vil nogen bevise at det er kvinden der har snydt?
Næste problem er f.eks. at det etisk er et lige ansvar, så hvis manden vil være 100 % sikker (eller så godt som) må han jo insistere på at bruge kondom. Den der med at "hun sagde hun var på P-piller" holder ikke, da han selv har 50 % af ansvaret for at beskytte sig. Tænk hvis folk gik rundt og sagde "hun sagde hun ikke havde klamydia, så det troede jeg jo på"... Ej, vel?

Dernæst vil det teoretisk set kunne blive et problem, at mænd der måske har planlagt en graviditet sammen med kæresten, for derefter at fortryde, pludselig kan sige nej tak til ansvaret for barnet.
Der er ærgerligt at nogle kvinder snyder, men jeg tror bare ikke, at en juridisk abort er vejen frem. For så kan man - som tidligere nævnt - bare fraskrive sig ansvar hvis man fortryder undervejs som far og dermed slippe for samvær, betaling til barn osv. Og helt ærligt; hvad er det lige de betaler om måneden når de har trukket noget af beløbet fra? 600 kr ca?
Samværet kan han jo under alle omstændigheder fraskrive sig alligvel, så det er jo ikke et problem nu.
Næ, der handler i bund og grund om økonomi. Dårlig indstilling

Anmeld

8. januar 2014

Nemesis

Så hvis et par i enighed dyrker ubeskyttet sex, og manden fortryder og bryder sine løfter - så skal kvinden straffes dobbelt ved ikke at modtage ydelser fra det offentlige? En slags dummebøde for at have stolet på manden - OG et ekstra pres for at få foretaget en abort? 

Det ville stille mænd fuldstændigt ansvarsfrie OG efterlade kvinderne i en helt urimelig situation. 

hvis barnet er en straf så er abort nok det bedste valg. Hvis hun frivilligt deltager i ubeskyttet sex så kender hun jo de mulige konsekvenser, eller kan hun jo lade være med at gå med på den.

Anmeld

8. januar 2014

lineog4

Nemesis skriver:

hvis barnet er en straf så er abort nok det bedste valg. Hvis hun frivilligt deltager i ubeskyttet sex så kender hun jo de mulige konsekvenser, eller kan hun jo lade være med at gå med på den.

Men manden kender vel også de mulige konsekvenser og kan lade være med at gå med på den? Minimum af konsekvens for en mand der har ubeskyttet sex og som ender i en graviditet er x antal kroner hver måned i 18 år - kommer vel ikke som et chok for mænd?

Anmeld

8. januar 2014

Zelinasmor

mor:) skriver:

Hvad hvis faren 5 år efter er blevet moden og ønsker inderligt en relation til sit barn. Vil det ikke gavne barnet at få det forhold til faderen? Eller er det bare øv bøv fu sagde nej inden fødsel.

Jeg synes da godt at han så kan se sin far. Men så kommer han stadig ikke til at stå som faderen på papiret. Jeg synes det er en valg han selv træffer, og må derfor også tage konsekvensen af dette.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.