Juridisk abort - hvad synes i? Venlig debat :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.182 visninger
91 svar
155 synes godt om
7. januar 2014

Anonymor1

Hej søde damer

Har fulgt en del med i debatten om juridisk abort for mænd og nu er jeg bare lidt nysgerrig, hvad synes i? Skal mændende have lov til at fraskrive sig alt juridisk omkring et barn? 

Håber det er ok jeg opretter denne drbat, er bare lidt nysgerrig, da folk i min omgangskreds er MEGET uenige  

Knus og god dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2014

Mor til Ella

NataschaG skriver:

Hej søde damer

Har fulgt en del med i debatten om juridisk abort for mænd og nu er jeg bare lidt nysgerrig, hvad synes i? Skal mændende have lov til at fraskrive sig alt juridisk omkring et barn? 

Håber det er ok jeg opretter denne drbat, er bare lidt nysgerrig, da folk i min omgangskreds er MEGET uenige  

Knus og god dag

Hvis kvinder skal have ret til at frit vælge abort, synes jeg enlig det er fair nok at mænd også har et valg.

Men synes så ikke at det er så sort hvidt, så det er svært for etisk er det da forkert, men det er aborten vel enlig også

Anmeld

7. januar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
NataschaG skriver:

Hej søde damer

Knus og god dag

Har du noget materiale, eller artikel du kan linke til?

For jeg syntes ikke at have læst om juridisk abort til mænd nogen steder..

Anmeld

7. januar 2014

Loa

Ja egentlig har jeg lyst til at sige ja.

Men lige det der gør jeg ikke er 100% sikker er det med at mænd skulle blive narret til at blive far. For hvordan kan man narre en mand til at blive far? Jeg kan kun se i det tilfælde hvor der er brugt kondom og der alligevel er sket en smutter...

Anmeld

7. januar 2014

anna111

Profilbillede for anna111
De skal stå ved deres ansvar vis det var et uheld da de begge er lige gode om det.
Men vis kvinden dirakte har snydt sig til en gravidlitet som manden ikke ønsker ved at sige hun ikke kan blive gravid og lokker med de skal være sammen uden kondom og gør det til en tillids sag ja så syntes jeg ikke det er remlig at manden skal betale til et tvunget barn resten af livet.

Manden skal self ikke bare have lov til at have lidt sjov uden beskyttelse og det så er kvinden der må tage konsikvensen så skal han stå ved sit ansvar men vis hun har planlagt det uden hans viden syntes jeg kun det er remligt de ikke skal betale rasten af livet til et uønsket barn

Men så er problemet så bare lige hvordan man beviser det tror der er mange der ville komme i klemme ved det

Anmeld

7. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg synes det er SÅ svært at have en entydig mening omkring. 

i nogen tilfælde synes jeg at faderen skal tage sit ansvar. Fx hvis han har et One-night stand og ikk beskytter sig eller hvis man som par har besluttet at få barn og så faderen trækker i land så snart det er en realitet. 

Men når der er tale om prævention der svigter, så har man jo taget sine forholdsregler og signaleret klart til kvinden at man ikke ønsker at gøre hende gravid. 

Men, alt dette vil jo altid være påstand mod påstand, så hvem kan afgøre om manden brugte gummi eller ej??? 

Anmeld

7. januar 2014

SHERO

Som koncept kan Jeg godt forstå at mændene efterspørge en sådan ordning, men i praksis vil det jo aldrig efter min mening kunne fungere. Dels er ligestilling hvad børn angår umuligt, for mænd der f.eks. skiftet mening når barnet er et par måneder kan jo heller ikke påtvinges at forblive fædre, og så er det moderen der hænger på ansvaret alene, selvfølgelig kan en kvinde gøre det samme, sker nok bare ikke så ofte.
Dels må man jo i dag ikke skrive faderen ukendt af hensyn til barnets ret til at kende sit ophav, og ved juridisk abort ser man jo bort fra denne rettighed og det mener jeg heller ikke man kan.

Man har immervæk altid selv et personligt ansvar hvis man ikke ønsker børn, mand eller kvinde, og risikoen kender alle. Der vil, kan og bør aldrig blive ligestilling når det handlet om den ene parts krop.
Og som de sagde i Grand cru panelet i go aften Danmark, kan en mand jo sagtens frasiger sig alt ansvar ud over det økonomiske og det syntes jeg et helt fair at det bliver fastholdt.

Anmeld

7. januar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg synes det er en god idé da der desværre er eksempler på kvinder der snyder deres partner eller tilfældige mænd de møder for at få et barn og så bagefter kræver at de betaler børnebidrag...

Så jeg er helt klart for at de kan gøre det hvis der er god grund for det...

ligesom med sen abort skal det vurderes fra hver enkelt udfra oplysninger indhentet forskellige steder fra...

Anmeld

7. januar 2014

Fam. Madsen

selvfølgelig skal mænd, have lov til og fraskrive sig retten til et barn han ikke ønsker sig.

der kommer sjællendet noget godt ud af og tvinge nogen til noget de ikke vil. 

jeg kan ikke se hvorfor vi som kvinder skal have ret til og vælge om en mand skal være far eller ej. 

ja jeg ved godt man er to om at have samleje men så er man vil også to om. at træffe et valg. men det er jo ikke altid sådan virkeligheden ser ud. derfor synes jeg en juridisk abort skal laves til mænd. 

Anmeld

7. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Wampires skriver:

Jeg synes det er en god idé da der desværre er eksempler på kvinder der snyder deres partner eller tilfældige mænd de møder for at få et barn og så bagefter kræver at de betaler børnebidrag...

Så jeg er helt klart for at de kan gøre det hvis der er god grund for det...

ligesom med sen abort skal det vurderes fra hver enkelt udfra oplysninger indhentet forskellige steder fra...

Men hvordan skulle det foregå i praksis? Kvinden siger "han skal betale, for han brugte ikk gummi og vidste jeg ikk var på pillen" mens manden siger "jeg vil ikk betale for jeg brugte gummi og hun sagde hun tog P-piller". 

det vil altid være påstand mod påstand med mindre vi alle skal have overvågning på dobbeltsengen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.