Råber af barnet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2013

VIPpigen

Jeg ville banke på, og tilbyde at gå en tur med hendes søn mens hun får slappet lidt af.

Er hun alene?? Selvfølgelig skal der gøres noget, men jeg syntes en anmeldelse til kommunen er lige slemt nok endnu. Tilbyd hende en hjælpende hånd, hvis du altså har lyst, måske moderen også bare trænger til at snakke med nogen som ikke kun tænker på gylp, bleer, søvn, og hvor dyyyyygtige deres små børn nu er. Måske hun bare har brug for en lille håndsrækning... Selvfølgelig afviser hun hjælpen, og fortsætter råberierne, så kontakt byens sp center, og lad dem vide om dine "observationer"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2013

Carina:-)

lineog4 skriver:

Det ved jeg nu snart ikke - har mødt qua mit arbejde en del forældre der virkede helt lettede over man spurgte så de kunne bede om hjælp, mange gange er det netop spørgsmålet, at en anden viser interesse mm. Der gør man tør tage det skridt man ved man burde. 

Det er de færreste forældre der ønsker deres børn noget ondt, men de kan være dybt frustrerede eller følge handlingsmønstre som for dem er hverdag.

Hvis bare vi ikke havde så meget berøringsangst kunne vi måske udgå en del anonyme indberetninger og familier der pludselig står der hvor de ikke forstår, og i stedet få indberetninger som er skabt i fællesskab med forældre og hvor det for mig at se oftest giver de bedste resultater. Man går jo ikke ind og siger: jeg tror du bedriver psykisk vold mod trit barn. Man går ind og siger, ved du hvad, jeg har hørt du har råbt af dit barn, er der noget jeg kan gøre... Kunne jeg trille en tur, give en kop kaffe, hjælpe med at kontakte sp???? Hvem ved måske bliver man overrasket... Jeg ville hvis jeg havde modet altid vælge det som første skridt

Jeg er så ikke enig .

Er ret sikker på at de fleste vil benægte der er noget galt,og endda reagere med vrede over at nogen blander sig.

Men ved det self. ikke -Tager bare udgangspunkt i f.eks Tobiassagen hvor flere veninder havde spurgt Mona om de ikke skulle hjælpe og aflaste,men blev afvist.

Og har personlige erfaringer både selv som barn opvokset med voldelige forældre der flyttede når naboerne kom for tæt på-og med et familiemedlems barn som jeg ikke vil ind på her.

Anmeld

21. december 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

hvis barnet ikke er ældre er der jo slet ingen chance for det forstår årsagen..

det eneste det mærker er blot at mor "smider" mig væk og er sur på mig...

det kan slet slet ikke sætte tingene sammen oppe i hovedet...

ej puha ville også knuse mit hjerte at overhøre...Jeg ved ikke hvem eller hvor man kan kontakte...Ville overveje at ringe til mødrehjælpen og forklare situationen da de så måske kan tage kontakt og derigennem give moderen den hjælp hun meget sandsynligt har brug for...

Anmeld

21. december 2013

Elgaard73

isabellasmor skriver:

Er SÅ enig her! og så synes jeg faktisk det ville være værre at råbe "hold kæft" til et barn der forstod det, end til er barn der ikke forstår det. Bare en lille sidebemærkning.

Når moren er så udkørt, så er jeg helt sikker på at sp er indover , men jeg ville "lytte efter" lidt tid og se hvordan og hvorledes. Og så tage den derfra. Ville under ingen omstændigheder bare melde til højre og til venstre. 

En lille kommentar... At der er en SP inde over, er altså langtfra givet. SP ordningen er frivillig og hun kan være en af dem, som har fravalgt det.

Anmeld

21. december 2013

tribk

Anonym skriver:

Af flere omgange har jeg oplevet/hørt, at naboen har råbt - altså. virkelig højt af sit barn.

Drengen er vel 5 måneder. Jeg kan ikke sætte mig ind i, hvordan det er at have børn, da jeg ingen selv har, men jeg må indrømme, at når man står og råber

"Hold nu kæft"

"SÅ stopper du"

Og i den dur der.. Efterfulgt af, at drengen græder. Og han græder. ikke bare hysteri. (har selv små børn i familien, så jeg ved det)..

Mit hjerte  når jeg hører sådan noget der.. Fx lige nu. Nu har hun lige været inde og råbe af ham, og han ligger bare og hulker...

Åh ha..

Jeg kan se at en anden også har forslået det, men jeg synes du skal kontakte sundhedsplejersken. De er allerede i kontakt med hende, når baby ikke er ældre. Jeg ved ikke om de tager imod "anmeldelser", men sådan ville jeg gribe det an. De har et områdekontor, nummeret kan findes på nettet.

Anmeld

21. december 2013

Elgaard73

Hold da op... Jeg er dybt chokeret over at nogle begynder at sidde og diskutere grunden til at denne mor råber af sit lille barn. Grunden er da fuldstændig underordnet. Om hun er en dårlig mor, blot er udkørt eller noget helt trejde, er da ligegyldigt. Det ER forkert adfærd overfor et barn og der skal handles på det. Var det sket en gang, kunne man se igennem fingre med det, men det er jævnligt at det sker og så er der altså noget galt.

Jeg ville ikke starte ud med at melde til højre og venstre, men jeg ville tage kontakt til nogle "fagfolk". Evt. en SP eller kommunen's familierådgivning og forhøre mig hos dem, om hvordan JEG skulle forholde mig og hvad JEG kan og/eller har pligt til at gøre. Det kan man sagtens gøre, uden at man i første omgang udlevere denne mor. Og alt efter hvad de mener, vil jeg handle derfra.

Anmeld

21. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Elgaard73 skriver:

Hold da op... Jeg er dybt chokeret over at nogle begynder at sidde og diskutere grunden til at denne mor råber af sit lille barn. Grunden er da fuldstændig underordnet. Om hun er en dårlig mor, blot er udkørt eller noget helt trejde, er da ligegyldigt. Det ER forkert adfærd overfor et barn og der skal handles på det. Var det sket en gang, kunne man se igennem fingre med det, men det er jævnligt at det sker og så er der altså noget galt.

Jeg ville ikke starte ud med at melde til højre og venstre, men jeg ville tage kontakt til nogle "fagfolk". Evt. en SP eller kommunen's familierådgivning og forhøre mig hos dem, om hvordan JEG skulle forholde mig og hvad JEG kan og/eller har pligt til at gøre. Det kan man sagtens gøre, uden at man i første omgang udlevere denne mor. Og alt efter hvad de mener, vil jeg handle derfra.

Præcis. 5måneder gammel bebs skal der ikke råbes af! Ligegyldigt om hun er nede med flaget eller ej, er det ikke okay og hun lyder til at trænge til en hjælpende hånd/lyttende øre. jeg ville også kontakte sp-kontoret og hvis de ikk har kontakt til moderen, ville jeg ringe til kommunen og gøre opmærksom på at hun muligvis har brug for noget støtte. der er slet ikk tale om at melde hende for psykisk vold eller noget, der er blot tale om at få noget støtte/hjælp til hende, for hendes egen og babyens skyld

Anmeld

21. december 2013

Phoenix

Tilslutter mig koret af ytringer om, at du rent faktisk ikke ved om hun har været i samme rum, mens hun har råbt sine frustrationer ud. 

Du hører noget igennem en væg, men ser ikke hvad der rent faktisk sker. Hun kan have et kolikbarn eller selv have en fødselsdepression.

At melde denne situation til kommunen kan have omfattende og tragiske konsekvenser for både mor og barn. (dette har jeg ved udfra et fagligt perspektiv) 

Med dette sagt ville jeg dog ikke bare sidde denne bekymring overhørig. 

Ville starte med at gå ind til moderen. Fortælle om min bekymring og evt. tilbyde min hjælp. På denne måde kommer du også i kontakt med moderen og får måske en bedre fornemmelse af hendes situation. 

Samtidig kan du selvfølgelig også kontakte sundhedsplejersken og fortælle hvor du bor og om din bekymring. 

Dog også oplyse din nabo at du gør dette. Alt andet er kujon-agtigt. 

Anmeld

21. december 2013

helle85

Anonym skriver:

Nu går jeg hjemme de næste par dage  - så vil jeg prøve og se, om jeg kan høre/observere noget lignende.. 

Vil jo heller ikke skræmme kvinden fra vid og sans

hvis hun er alene så tror jeg godt du kan banke på og spørge pænt om du kan hjælpe med noget (som en anden forslå) og sige at hun bare kan sige til hvis hun har brug for hjælp.

Anmeld

21. december 2013

Givesvæk

Anonym skriver:

Af flere omgange har jeg oplevet/hørt, at naboen har råbt - altså. virkelig højt af sit barn.

Drengen er vel 5 måneder. Jeg kan ikke sætte mig ind i, hvordan det er at have børn, da jeg ingen selv har, men jeg må indrømme, at når man står og råber

"Hold nu kæft"

"SÅ stopper du"

Og i den dur der.. Efterfulgt af, at drengen græder. Og han græder. ikke bare hysteri. (har selv små børn i familien, så jeg ved det)..

Mit hjerte  når jeg hører sådan noget der.. Fx lige nu. Nu har hun lige været inde og råbe af ham, og han ligger bare og hulker...

Åh ha..

Ærligt... så mener jeg lige man skal passe på med at råbe "vagt i gevær"! selvfølgelig er der ingen børn der skal mishandles, men at man kan hører naboen råbe "hold kæft" eller "SÅ stopper du" er i min verden slet ikke noget man skal begynde at røbe "ulven kommer" for.

Personligt har jeg selv en 3 årig der er i en fase lige nu hvor ALT der ikke går hendes vej, er verdens undergang.

Og går hun helt amok og jeg sætter mig ned og prøver at trøste hende, slår og sparker hun (hvad hun bestemt aldrig har gjort før), og jeg vil gerne være den første til at indrømme at jeg kan finde på at sige "SÅ stopper du!"... Og her hjemme lider ingen af mine børn last.

Så tror virkelig man skal passe på med at råbe "kommune", husk på hvis du nu selv f.eks. havde et barn med kollik som skreg HELE TIDEN, og naboen så begyndte at ringe til kommunen fordi de mente du var en dårlig mor, så skal du sidde og forklarer dig i hoved og numse og hele familien og din fortid skal gennemses.

mvh en familierådgiver (på barsel)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.