Anonym skriver:
Af flere omgange har jeg oplevet/hørt, at naboen har råbt - altså. virkelig højt af sit barn.
Drengen er vel 5 måneder. Jeg kan ikke sætte mig ind i, hvordan det er at have børn, da jeg ingen selv har, men jeg må indrømme, at når man står og råber
"Hold nu kæft"
"SÅ stopper du"
Og i den dur der.. Efterfulgt af, at drengen græder. Og han græder. ikke bare hysteri. (har selv små børn i familien, så jeg ved det)..
Mit hjerte
når jeg hører sådan noget der.. Fx lige nu. Nu har hun lige været inde og råbe af ham, og han ligger bare og hulker...
Åh ha..
Ærligt... så mener jeg lige man skal passe på med at råbe "vagt i gevær"! selvfølgelig er der ingen børn der skal mishandles, men at man kan hører naboen råbe "hold kæft" eller "SÅ stopper du" er i min verden slet ikke noget man skal begynde at røbe "ulven kommer" for.
Personligt har jeg selv en 3 årig der er i en fase lige nu hvor ALT der ikke går hendes vej, er verdens undergang.
Og går hun helt amok og jeg sætter mig ned og prøver at trøste hende, slår og sparker hun (hvad hun bestemt aldrig har gjort før), og jeg vil gerne være den første til at indrømme at jeg kan finde på at sige "SÅ stopper du!"... Og her hjemme lider ingen af mine børn last.
Så tror virkelig man skal passe på med at råbe "kommune", husk på hvis du nu selv f.eks. havde et barn med kollik som skreg HELE TIDEN, og naboen så begyndte at ringe til kommunen fordi de mente du var en dårlig mor, så skal du sidde og forklarer dig i hoved og numse og hele familien og din fortid skal gennemses.
mvh en familierådgiver (på barsel)
Anmeld