Råber af barnet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2013

Kløver

Mor og meget mere skriver:

Om man selv er mor eller ej er da fuldstændigt underordnet. Det er alarmerende og ikke spor betryggende, at en mor råber sådan til eller af sit lille barn, og det bør man reagere på, før situationen evt. eskalerer. 

Rolig nu, siger ikke man ikke skal reagere hvis der er noget galt, men hvis man ikke selv er mor eller en mor som ikke har oplevet feks kolik eller store søvnproblemer, kan det være rigtig svært at sætte sig ind at man ind imellem kan lave fejl. Siger ikke det er ok, men som jeg læser ts indlæg er det noget som er sket mere end 1 gang men ikke mange gange,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2013

Kløver

isabellasmor skriver:

Er SÅ enig her! og så synes jeg faktisk det ville være værre at råbe "hold kæft" til et barn der forstod det, end til er barn der ikke forstår det. Bare en lille sidebemærkning.

Når moren er så udkørt, så er jeg helt sikker på at sp er indover , men jeg ville "lytte efter" lidt tid og se hvordan og hvorledes. Og så tage den derfra. Ville under ingen omstændigheder bare melde til højre og til venstre. 

Er helt enig

Anmeld

21. december 2013

Elgaard73

Givesvæk skriver:

Jeg kan så sige at hvis man melder SP ordning fra bliver man også, fra kommunens side, kigget på.

Altså kommunen ser det som en dårlig ting at man vælger SP ordning fra. Og du er ikke bare "fri" af kommunens øjne.

De holder bare øje på en anden måde

Sådan foregår det så ikke vores kommune. Der er SP altså et helt frivilligt tilbud og der bliver ikke set skævt til en, fordi at man vælger den fra. Og man bliver heller ikke kigget yderligere "over skulderen" af kommunen. 

De tilfælde hvor kommunen har været på vagt, der har mor/far altså allerede været inde i kommunen's søgelys, inden fødslen, pågrund af andre ting.

Helt "normale" mennesker bliver altså ikke overvåget.

Anmeld

21. december 2013

isabellasmor

Elgaard73 skriver:

En lille kommentar... At der er en SP inde over, er altså langtfra givet. SP ordningen er frivillig og hun kan være en af dem, som har fravalgt det.

Som en anden skriver, så ja, det siges at det er valgfrit, men det er det altså ikke. Min velfungerende kusine ville vælge fra da hun fik nummer 2, men så fik hun afvide at hun så ikke kom hjem fra sygehuset med det samme. Så hun valgte det så til alligevel ..... 

Anmeld

21. december 2013

isabellasmor

lineog4 skriver:

Selvsagt vil der være nogen der benægter, men fordi man har hørt skrækkelige historier skal man jo ikke lukke for selv at tro på sine medmennesker. Jeg er sikker på (eller rettere jeg ved) jeg har spurgt forældre der benægtede, men jeg har også mødt dem der sagde tusind tak efter et stykke tid, og hvor vi i fællesskab kunne søge hjælpen ofte gennem en underrretning vi skrev sammen - og en underrretning der er skrevet sammen giver bare ofte et bedre resultat. 

og hvad så om de benægter, så går man jo bare videre med sagen hvis man kkke er overbevist. Hvorimod når man først har underrettet så går man ikke lige ind og banker på. 

Desuden, tænker jeg, hvis mor benægter, så gør hun det helt sikkert af "stolthed" for ikke mange indrømmer fejl, og SLET ikke overfor fremmede. MEN, hun vil da klart få noget at tænke over, og på dén måde tror jeg med stor sandsynlighed at hun går ind og tænker det hele igennem og på den måde måske får sig en øjenåbner. Og nu er hun så istand til at sætte sig ned og få søgt noget hjælp. 

Anmeld

21. december 2013

Mettefpigen

Synes ikke at du skal anmelde noget.... ring stedet på døren og fortæl hvad du høre....
Jeg har selv stået i den situation hvor jeg har råbt af min baby.... det er ikke sjovt!!! Men jeg fik samtidig psykologhjælp fordi jeg havde en depression....
Ved du om hun f.eks har en depression og får hjælp???...

Anmeld

21. december 2013

Elgaard73

isabellasmor skriver:

Som en anden skriver, så ja, det siges at det er valgfrit, men det er det altså ikke. Min velfungerende kusine ville vælge fra da hun fik nummer 2, men så fik hun afvide at hun så ikke kom hjem fra sygehuset med det samme. Så hun valgte det så til alligevel ..... 

Som jeg også har svaret en anden, så er det altså ikke sådan det forgår i vores kommune. Er du en normalt fungerende mor/far/familie, er der ikke nogen der kommer "efter dig", fordi at du f.eks fravælger SP.

Kommunen kommer kun ind over, hvis der allerede før har været problemer/bekymringer.

Men det er tydeligvis forskelligt fra postnr til postnr.

Anmeld

21. december 2013

lineog4

Hvor mange gange er det egentlig sket? Sad og tænkte over det, og kan huske min datter hun var en lorte sover for at sige det mildt. Jeg kunne have nætter hvor jeg blev vækket hver halve time, og om dagen kunne jeg bruge 1 time til halvanden på hun faldt i søvn og mange gange vågnede hun efter en halv time. Og jeg kan da huske hvordan jeg på vejen indtil hende kan have råbt: så sov dog, jeg kan ikke mere...! Jeg har aldrig råbt det til hende, og hun var lykkelig når jeg kom ind og selv kunne jeg aldrig lade være at smile og bare elske hende. Men tænker nu, tænk om jeg havde haft en nabo der havde hørt det og meldte mig til kommunen. 

Det er egentlig ikke for at negligere, men for igen igen at sætte streg under man spørger før man melder... Og personligt ville jeg måske have blevet overrasket, lidt stødt, men havde ikke benægtet - og når jeg lige havde sunket det havde jeg tænkt: sikke en god nabo jeg har.

Anmeld

21. december 2013

aarhusmor

Anonym skriver:

Men hvad skal jeg sige?

Moderen råber af knægten?… Socialrådgiveren vil sgu da grine sin røv i laser..

Tænker jeg..

Nej det vil socialrådgiveren ikke.

Anmeld

21. december 2013

Clisolka

Så ville jeg ikke være så bekymret. Tror kun det er menneskeligt en gang imellem at miste fatningen lidt, isærhvis hun har et meget udfordrende barn. Nogle har jo flere udfordringer end andre, og har selv mærket hvor problematisk alting bliver når søvnen påvirkes langt ud over det normale ved alm amning. Min sp sammenlignede det med tortur ( visse sammenligninger i nogle tortur metoder) og gjorde de også på sygehuset, og de sagde at vi som mennesker jo kun kunne kapere en vis mængde stress og mangel på søvn, og de ville bekymre sig langt mere hvis man ikke fik en reaktion i sådanne situationer
Men er så flot du tænker over om der kunne være et problem ud over normalen

Jeg er helt enig! 

Jeg fik selv afprøvet det på egen krop denne gang da vi fik nr. 2 - ingen søvn til mig + en kæreste der var mega frustreret fordi han ikke kunne trøste vores lillebror + vi oveni har vores 3-årig. Jeg var ved at sende ham på den lukkede afdeling for at slappe af  Sundhedsplejersken var inde over kolik, men så meget græd han dog ikke, men vi fik en forsmag på det... 

Det var nogle hårde uger!! Mangel på søvn er noget af det værste, især når det har stået på i flere uger 

Til TS, det bedste du kan gøre er at banke på for at spørge om du kan hjælpe - evt. gå en tur med barnevognen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.