Råber af barnet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2013

isabellasmor

Elgaard73 skriver:

Som jeg også har svaret en anden, så er det altså ikke sådan det forgår i vores kommune. Er du en normalt fungerende mor/far/familie, er der ikke nogen der kommer "efter dig", fordi at du f.eks fravælger SP.

Kommunen kommer kun ind over, hvis der allerede før har været problemer/bekymringer.

Men det er tydeligvis forskelligt fra postnr til postnr.

Ja det må det være så, for det var hvad der blev sagt, og de er fuldt velfungerende, også mht evt fortid og hvad ved jeg. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2013

Givesvæk

Elgaard73 skriver:

Sådan foregår det så ikke vores kommune. Der er SP altså et helt frivilligt tilbud og der bliver ikke set skævt til en, fordi at man vælger den fra. Og man bliver heller ikke kigget yderligere "over skulderen" af kommunen. 

De tilfælde hvor kommunen har været på vagt, der har mor/far altså allerede været inde i kommunen's søgelys, inden fødslen, pågrund af andre ting.

Helt "normale" mennesker bliver altså ikke overvåget.

Det er en meget normal ting at SP og kommunen "undre" sig over når folk siger "nej tak" til en SP ordning. Og nej det er da bestemt ikke noget som kommer borgerne/forældrene for øre at der bliver kigget efter dem.

Men det gør der uden "din" viden. 

Især efter der har været så mange sager med forældre der "gemmer" deres børn fra kommunen, mishandler dem osv.

Så jo... Det gør de, men det er ikke mange i kommunen der vil indrømme det og heller ej er det alle sagsbehandler osv der er klar over det, før de kommer ud for en sag.

Anmeld

21. december 2013

Givesvæk

isabellasmor skriver:

Ja det må det være så, for det var hvad der blev sagt, og de er fuldt velfungerende, også mht evt fortid og hvad ved jeg. 

Altså det er jo ikke sådan at kommunen kigger på dig resten af dine børns liv, eller indtil de er 18 år.

Hvis du fravælger SP ordning, vil de "kigge" lidt andre steder, uden din viden (det bliver de jo "nød" til). 

Hver gang der er en sag om mishandling af børn, så får kommunen skylden for ikke at havde været der nok.

Men ALLE bliver altså "kigget" på, om det er gennem SP, VS, BH ect. 

Men at du og os andre, bliver "kigget" på er jo ikke en dårlig ting, så længe vores børn er velfungerende og vi er gode forældre, så er der jo intet problem!

Anmeld

21. december 2013

Elgaard73

Givesvæk skriver:

Det er en meget normal ting at SP og kommunen "undre" sig over når folk siger "nej tak" til en SP ordning. Og nej det er da bestemt ikke noget som kommer borgerne/forældrene for øre at der bliver kigget efter dem.

Men det gør der uden "din" viden. 

Især efter der har været så mange sager med forældre der "gemmer" deres børn fra kommunen, mishandler dem osv.

Så jo... Det gør de, men det er ikke mange i kommunen der vil indrømme det og heller ej er det alle sagsbehandler osv der er klar over det, før de kommer ud for en sag.

Det har jeg simpelthen svært ved at tro på... Men jeg kan jo også kun forholde mig til hvordan det forgår i min kommune. 

Hvad du siger, er at hvis jeg f.eks havde fravalgt SP, så ville kommunen være gået ind og skjult iagtaget mig? Øh, hvordan ville det lige forgå? Ville de rende og glo ind af mine vinduer? Udspørge min nabo? Følge mig rundt i byen, når jeg var ude at handle?

Du lyder til at være godt inde i tingene, så forklar mig lige det...?

Ser at du skriver i et andet indlæg, at alle bliver overvåget af enten SP, VS, BH og lignende... Det er da ikke overvågning. Det er folk der er i vores børn's liv og som har pligt til at skride ind, hvis der er nogle alarmer der ringer. De er da ikke udstationeret af kommunen, til at overvåge os (og vores børn), som du faktisk får det til at lyde til. De har bare pligt til at gøre noget, hvis der er noget. Ligeså vel som enhver privat person har pligt til at reagere. Er alle privat person også hyret til at gøre kommunen's skjulte arbejde.

Ej undskyld, men det lyder altså bare en kende paranoidt.

Anmeld

21. december 2013

isabellasmor

Givesvæk skriver:

Altså det er jo ikke sådan at kommunen kigger på dig resten af dine børns liv, eller indtil de er 18 år.

Hvis du fravælger SP ordning, vil de "kigge" lidt andre steder, uden din viden (det bliver de jo "nød" til). 

Hver gang der er en sag om mishandling af børn, så får kommunen skylden for ikke at havde været der nok.

Men ALLE bliver altså "kigget" på, om det er gennem SP, VS, BH ect. 

Men at du og os andre, bliver "kigget" på er jo ikke en dårlig ting, så længe vores børn er velfungerende og vi er gode forældre, så er der jo intet problem!

Jamen netop og derfor vil jeg mene at man godt kan antage at der er en eller anden form for sp/kommune arbejder, indover denne kvinde. 

Anmeld

21. december 2013

Givesvæk

Elgaard73 skriver:

Det har jeg simpelthen svært ved at tro på... Men jeg kan jo også kun forholde mig til hvordan det forgår i min kommune. 

Hvad du siger, er at hvis jeg f.eks havde fravalgt SP, så ville kommunen være gået ind og skjult iagtaget mig? Øh, hvordan ville det lige forgå? Ville de rende og glo ind af mine vinduer? Udspørge min nabo? Følge mig rundt i byen, når jeg var ude at handle?

Du lyder til at være godt inde i tingene, så forklar mig lige det...?

Ser at du skriver i et andet indlæg, at alle bliver overvåget af enten SP, VS, BH og lignende... Det er da ikke overvågning. Det er folk der er i vores børn's liv og som har pligt til at skride ind, hvis der er nogle alarmer der ringer. De er da ikke udstationeret af kommunen, til at overvåge os (og vores børn), som du faktisk får det til at lyde til. De har bare pligt til at gøre noget, hvis der er noget. Ligeså vel som enhver privat person har pligt til at reagere. Er alle privat person også hyret til at gøre kommunen's skjulte arbejde.

Ej undskyld, men det lyder altså bare en kende paranoidt.

Gider faktisk ikke at forklare dig det

Anmeld

21. december 2013

Givesvæk

isabellasmor skriver:

Jamen netop og derfor vil jeg mene at man godt kan antage at der er en eller anden form for sp/kommune arbejder, indover denne kvinde. 

Selvfølgelig

Anmeld

21. december 2013

Elgaard73

Givesvæk skriver:

Gider faktisk ikke at forklare dig det

Så skulle du måske ikke være begyndt... Det virker lidt fesent at komme med de påstande og så ikke ville uddybe, når folk stiller spørgsmålstegn ved dem.

Men god aften til dig.

Anmeld

21. december 2013

Givesvæk

Elgaard73 skriver:

Så skulle du måske ikke være begyndt... Det virker lidt fesent at komme med de påstande og så ikke ville uddybe, når folk stiller spørgsmålstegn ved dem.

Men god aften til dig.

Synes dit "svar" var meget arrogant og nedladende, og virker ikke seriøst som om du vil have et svar, men mere en diskussion. Derfor jeg ikke gider blive ved.

Men god jul.

Anmeld

21. december 2013

Elgaard73

Givesvæk skriver:

Synes dit "svar" var meget arrogant og nedladende, og virker ikke seriøst som om du vil have et svar, men mere en diskussion. Derfor jeg ikke gider blive ved.

Men god jul.

Det er jeg da ked af, at du opfattede det på den måde. Det var ikke meningen. Jeg var reelt nysgerrig, fordi at vi to tilsyneladende ser eller opfatter tingene på hver vores måde. Og når jeg møder en med andre meninger end jeg, så stiller jeg spørgsmål, for hvem ved, måske jeg kunne blive klogere 

Men sorry, hvis jeg trådte dig over tæerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.