Givesvæk skriver:
Det er en meget normal ting at SP og kommunen "undre" sig over når folk siger "nej tak" til en SP ordning. Og nej det er da bestemt ikke noget som kommer borgerne/forældrene for øre at der bliver kigget efter dem.
Men det gør der uden "din" viden.
Især efter der har været så mange sager med forældre der "gemmer" deres børn fra kommunen, mishandler dem osv.
Så jo... Det gør de, men det er ikke mange i kommunen der vil indrømme det og heller ej er det alle sagsbehandler osv der er klar over det, før de kommer ud for en sag.
Det har jeg simpelthen svært ved at tro på... Men jeg kan jo også kun forholde mig til hvordan det forgår i min kommune.
Hvad du siger, er at hvis jeg f.eks havde fravalgt SP, så ville kommunen være gået ind og skjult iagtaget mig? Øh, hvordan ville det lige forgå? Ville de rende og glo ind af mine vinduer? Udspørge min nabo? Følge mig rundt i byen, når jeg var ude at handle?
Du lyder til at være godt inde i tingene, så forklar mig lige det...?
Ser at du skriver i et andet indlæg, at alle bliver overvåget af enten SP, VS, BH og lignende... Det er da ikke overvågning. Det er folk der er i vores børn's liv og som har pligt til at skride ind, hvis der er nogle alarmer der ringer. De er da ikke udstationeret af kommunen, til at overvåge os (og vores børn), som du faktisk får det til at lyde til. De har bare pligt til at gøre noget, hvis der er noget. Ligeså vel som enhver privat person har pligt til at reagere. Er alle privat person også hyret til at gøre kommunen's skjulte arbejde.
Ej undskyld, men det lyder altså bare en kende paranoidt.
Anmeld