Råber af barnet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2013

Sandratoft

Maja84 skriver:

Nej mener selvfølgelig at jeg tror det er svært at gøre noget, med mindre du vurderer det til at være så voldsomt st det er psykisk vold, men havde jeg slet ikke indtryk af i dit 1 indlæg.

Er der mønster i hvad tid på dage. Det er, feks er det barnet der ikke vil sove måske så moren er helt udkørt

Altså, at hun står og skriger af barnet "hold nu kæft", det er ikke at udføre psykisk vold? Selvfølgelig er moderen nok udkørt, men derfor er det stadig langt fra okay det hun gør 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2013

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Altså, at hun står og skriger af barnet "hold nu kæft", det er ikke at udføre psykisk vold? Selvfølgelig er moderen nok udkørt, men derfor er det stadig langt fra okay det hun gør 

Du kan nok se, at jeg er ret forvirret og i tvivl om, hvad jeg skal gøre/hvad min pligt er..

Anmeld

21. december 2013

Sandratoft

Anonym skriver:

Du kan nok se, at jeg er ret forvirret og i tvivl om, hvad jeg skal gøre/hvad min pligt er..

Det ved jeg godt, og ville også selv have været forvirret over det Jeg tænker bare, at lige her, kan du gøre en stor forskel for et barn, der måske har brug for at nogen griber ind. Men det er svært, det er jeg udemærket godt klar over

Anmeld

21. december 2013

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Det ved jeg godt, og ville også selv have været forvirret over det Jeg tænker bare, at lige her, kan du gøre en stor forskel for et barn, der måske har brug for at nogen griber ind. Men det er svært, det er jeg udemærket godt klar over

Nu går jeg hjemme de næste par dage  - så vil jeg prøve og se, om jeg kan høre/observere noget lignende.. 

Vil jo heller ikke skræmme kvinden fra vid og sans

Anmeld

21. december 2013

Kløver

Sandratoft skriver:

Har du set hvordan det foregår!!!!!!

Folk er hurtige til at dømme, og her havde jeg feks en periode hvor jeg, når det blev for meget, gik væk fra barnet, og råbte og kom ud med frustrationen, anbefaling fra sp i øvrigt, og tror folk jeg gør det ind i hovedet på barnet, voldsomt ja. Har du i øvrigt prøvet feks kolikbarn. Måske ma. Istedet for direkte at anmelde og med det samme råbe psykisk vold så kig på situationen, som jeg fornemmer ts prøver, og evt ringe til sp-kontoret så hun kan komme på et besøg og give råd og vejledning og se om en anmeldelse er nødvendig

Synes folk i dag er så hurtige til at smide voldskortet

Anmeld

21. december 2013

Kløver

Sandratoft skriver:

Er du mor endnu? For må indrømme at man kommer ud i mange situationer hvor man kommer til at lave/gøre/sige noget som ikke er okay, uden at man behøver være en dårlig forældre

Anmeld

21. december 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Af flere omgange har jeg oplevet/hørt, at naboen har råbt - altså. virkelig højt af sit barn.

Drengen er vel 5 måneder. Jeg kan ikke sætte mig ind i, hvordan det er at have børn, da jeg ingen selv har, men jeg må indrømme, at når man står og råber

"Hold nu kæft"

"SÅ stopper du"

Og i den dur der.. Efterfulgt af, at drengen græder. Og han græder. ikke bare hysteri. (har selv små børn i familien, så jeg ved det)..

Mit hjerte  når jeg hører sådan noget der.. Fx lige nu. Nu har hun lige været inde og råbe af ham, og han ligger bare og hulker...

Åh ha..

hvordan virker hun ellers overfor barnet? Er der ældre søskende som i virkeligheden kan være dem hun højlydt irettesætter?

synes altså det er lidt underligt hvis en baby på 5 mdr kan drive hende ud i at råbe. Hvordan skal hun så tackle ham når han kommer i selvstændighedsalderen.

puha 

Anmeld

21. december 2013

Mamalou

Anonym skriver:

Af flere omgange har jeg oplevet/hørt, at naboen har råbt - altså. virkelig højt af sit barn.

Drengen er vel 5 måneder. Jeg kan ikke sætte mig ind i, hvordan det er at have børn, da jeg ingen selv har, men jeg må indrømme, at når man står og råber

"Hold nu kæft"

"SÅ stopper du"

Og i den dur der.. Efterfulgt af, at drengen græder. Og han græder. ikke bare hysteri. (har selv små børn i familien, så jeg ved det)..

Mit hjerte  når jeg hører sådan noget der.. Fx lige nu. Nu har hun lige været inde og råbe af ham, og han ligger bare og hulker...

Åh ha..

Du skal underrette kommunen.an skal ikke råbe af børn, og da slet ikke af et 5 måneders barn. Naboen er helt sikkert presset og har brug for hjælp!

Så skynd dig. Du kan sende en anonym underretning.

Vh. Louise

Anmeld

21. december 2013

Sandratoft

Maja84 skriver:

Er du mor endnu? For må indrømme at man kommer ud i mange situationer hvor man kommer til at lave/gøre/sige noget som ikke er okay, uden at man behøver være en dårlig forældre

Nej jeg er ikke mor endnu, men derfor har jeg stadig en ret til at passe på mine omgivelser Der er mange måske'er i den her sag, og det jeg blot prøver at sige, er at der skal handles til barnets fordel. Når TS siger at det er sket flere gange, så synes jeg man har pligt til at reagere. MÅSKE går hun ud og råber ind i væggen, MÅSKE står hun og råber direkte af barnet, det kan ingen vide. Men når TS skriver at hun råber højt, og derefter begynder barnet at græde, kan man have en formodning om at barnet i hvert fald hører at der bliver råbt højt. JEG synes man burde reagere, ringe til kommunen og få noget vejledning om hvordan man skal forholde sig i sådan en situation, og ikke bare trække på skulderen og tænke "tjae, barnet er nok også bare umuligt" 

Anmeld

21. december 2013

Zelinasmor

Maja84 skriver:

Har du set hvordan det foregår!!!!!!

Folk er hurtige til at dømme, og her havde jeg feks en periode hvor jeg, når det blev for meget, gik væk fra barnet, og råbte og kom ud med frustrationen, anbefaling fra sp i øvrigt, og tror folk jeg gør det ind i hovedet på barnet, voldsomt ja. Har du i øvrigt prøvet feks kolikbarn. Måske ma. Istedet for direkte at anmelde og med det samme råbe psykisk vold så kig på situationen, som jeg fornemmer ts prøver, og evt ringe til sp-kontoret så hun kan komme på et besøg og give råd og vejledning og se om en anmeldelse er nødvendig

Synes folk i dag er så hurtige til at smide voldskortet

Kunne ikke være mere enig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.