Råber af barnet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Maja84 skriver:

Er du mor endnu? For må indrømme at man kommer ud i mange situationer hvor man kommer til at lave/gøre/sige noget som ikke er okay, uden at man behøver være en dårlig forældre

Om man selv er mor eller ej er da fuldstændigt underordnet. Det er alarmerende og ikke spor betryggende, at en mor råber sådan til eller af sit lille barn, og det bør man reagere på, før situationen evt. eskalerer. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2013

Carina:-)

Anonym skriver:

Det ved jeg fandeme ikke.. 

Der er vel stor flovhed forbundet med det, så tænker, at hun vil gå i forsvarsposition med det samme og forsøge at mane alle teorier til jorden..

Netop.

Der er da ingen der vil indrømme at de yder psykisk eller fysisk vold mod nogen.

Anmeld

21. december 2013

isabellasmor

Maja84 skriver:

Har du set hvordan det foregår!!!!!!

Folk er hurtige til at dømme, og her havde jeg feks en periode hvor jeg, når det blev for meget, gik væk fra barnet, og råbte og kom ud med frustrationen, anbefaling fra sp i øvrigt, og tror folk jeg gør det ind i hovedet på barnet, voldsomt ja. Har du i øvrigt prøvet feks kolikbarn. Måske ma. Istedet for direkte at anmelde og med det samme råbe psykisk vold så kig på situationen, som jeg fornemmer ts prøver, og evt ringe til sp-kontoret så hun kan komme på et besøg og give råd og vejledning og se om en anmeldelse er nødvendig

Synes folk i dag er så hurtige til at smide voldskortet

Er SÅ enig her! og så synes jeg faktisk det ville være værre at råbe "hold kæft" til et barn der forstod det, end til er barn der ikke forstår det. Bare en lille sidebemærkning.

Når moren er så udkørt, så er jeg helt sikker på at sp er indover , men jeg ville "lytte efter" lidt tid og se hvordan og hvorledes. Og så tage den derfra. Ville under ingen omstændigheder bare melde til højre og til venstre. 

Anmeld

21. december 2013

Smil

Profilbillede for Smil
Anonym skriver:

Af flere omgange har jeg oplevet/hørt, at naboen har råbt - altså. virkelig højt af sit barn.

Drengen er vel 5 måneder. Jeg kan ikke sætte mig ind i, hvordan det er at have børn, da jeg ingen selv har, men jeg må indrømme, at når man står og råber

"Hold nu kæft"

"SÅ stopper du"

Og i den dur der.. Efterfulgt af, at drengen græder. Og han græder. ikke bare hysteri. (har selv små børn i familien, så jeg ved det)..

Mit hjerte  når jeg hører sådan noget der.. Fx lige nu. Nu har hun lige været inde og råbe af ham, og han ligger bare og hulker...

Åh ha..

Jeg kan virkelig godt forstå, du synes det er svært...

Men er det ikke en mulighed at ringe til sundhedsplejerskernes kontor i jeres område? Så fortæller du jo, hvor du bor og hvad du har oplevet, og så er jeg sikker på, der sidder en dygtig sp, der kan give moren et kald og et besøg De er jo dygtige til at screene for efterfødselseraktioner, manglende overskud mm og kan sikkert give moren nogle redskaber, så det ikke bliver ved med at gentage sig over for den lille baby..

Anmeld

21. december 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Ikke noget mønster, hvad jeg kan se.. Men jeg kan høre, det er omkring sengetid. Altså - både om formiddagen og om aftenen...

Men nej - jeg tænker ikke om det, at det er psykisk vold. Det er noget, jeg har oplevet hen over nogle uger/1,5 måned, hvor hun råber ind i mellem. 

Som du beskriver det her, tror jeg ikke du har noget at være bekymret for.

men synes nu stadig det er underligt hun hæver stemmen/råber af en baby.

Anmeld

21. december 2013

lineog4

Carina:-) skriver:

Netop.

Der er da ingen der vil indrømme at de yder psykisk eller fysisk vold mod nogen.

Det ved jeg nu snart ikke - har mødt qua mit arbejde en del forældre der virkede helt lettede over man spurgte så de kunne bede om hjælp, mange gange er det netop spørgsmålet, at en anden viser interesse mm. Der gør man tør tage det skridt man ved man burde. 

Det er de færreste forældre der ønsker deres børn noget ondt, men de kan være dybt frustrerede eller følge handlingsmønstre som for dem er hverdag.

Hvis bare vi ikke havde så meget berøringsangst kunne vi måske udgå en del anonyme indberetninger og familier der pludselig står der hvor de ikke forstår, og i stedet få indberetninger som er skabt i fællesskab med forældre og hvor det for mig at se oftest giver de bedste resultater. Man går jo ikke ind og siger: jeg tror du bedriver psykisk vold mod trit barn. Man går ind og siger, ved du hvad, jeg har hørt du har råbt af dit barn, er der noget jeg kan gøre... Kunne jeg trille en tur, give en kop kaffe, hjælpe med at kontakte sp???? Hvem ved måske bliver man overrasket... Jeg ville hvis jeg havde modet altid vælge det som første skridt

Anmeld

21. december 2013

Malene76

Ring til kommunen og spørg hvem der er sundhedsplejerske i dit område og giv hende et ring så hun kan hjælpe den mor til at behandle sin baby ordenligt! 

Kh Malene 

Anmeld

21. december 2013

Trekløver(:

Jeg ville bestemt IKKE melde det nogen steder! Jeg ville i stedet gå ind og banke på, og høre til hendes ve og vel, og fortælle hvad du høre og at du er blevet lidt bekymret for om hun er ok.

Vi aner ikke hvordan deres hverdag ser ud og om det er et kolik-barn. Min sp, bad mig gå ud af rummet når det blev for meget for mig. Min datter hun græd de første 2-3 mdr, af hendes liv, og var ofte utrøstelig, og man bliver sindsyg og man bliver frustreret, så jeg kan udemærket sætte mig i kvindens sted!

Og det er slet ikke sikkert hun har råbt af sin søn, men kan være hun har råbt ind i væggen.

Ville snakke med kvinden og forsøge at hjælpe i stedet for bare at ringe til kommunen.

Anmeld

21. december 2013

wamse

Selvfølgelig skal man da reagere på det, vi er voksne og vi har en viden, og viden forpligter. Vi snakker om et barn på 5 mdr, der på ingen måde what so ever, kan beskytte sig selv, og er 100% overladt til at voksne vil dens bedste.

Vi skal da ikke først sidde og tænke, hvordan mor nu vil vil tage det osv. Uanset hvad, uanset hvor udkørt man er, så står man da ikke og råber af en lille baby, for jeg kan da garantere, at det bliver ikke nemmere, bare fordi de bliver større.
Ja jeg ville sgu gøre noget, for moderen har brug for hjælp til at takle enten hendes vrede, udmattehed eller hvad det nu er. Man går jo ikke bare ind og flår barnet fra hende. der er masser af hjælp og støtte at få.

Ville jeg handle, ja det ville jeg - intet barn er da igennem en sund udvikling når det bliver råbt af.

Anmeld

21. december 2013

modesty

Af flere omgange har jeg oplevet/hørt, at naboen har råbt - altså. virkelig højt af sit barn.

Drengen er vel 5 måneder. Jeg kan ikke sætte mig ind i, hvordan det er at have børn, da jeg ingen selv har, men jeg må indrømme, at når man står og råber

"Hold nu kæft"

"SÅ stopper du"

Og i den dur der.. Efterfulgt af, at drengen græder. Og han græder. ikke bare hysteri. (har selv små børn i familien, så jeg ved det)..

Mit hjerte  når jeg hører sådan noget der.. Fx lige nu. Nu har hun lige været inde og råbe af ham, og han ligger bare og hulker...

Åh ha..

Det lyder slet ikke godt, og tyder på at moren måske har en efterfødselsdepression eller i hvert fald er alt for presset. Man skal IKKE råbe af sine børn.

Det er voldsomt at anmelde til kommunen, men jeg synes at du skal gøre noget. 

Det kan ikke være svært at finde ud af hvem hendes sundhedsplejerske er - der er specifikke sundhedsplejersker tilknyttet specifikke geografiske områder. Jeg tror at jeg ville få fat på sundhedsplejerskens telefonnummer og ringe (anonymt, om muligt, hvis du er bange for naboens reaktion) og sige at du er en bekymret borger, der kan høre at kvinden råber af sin baby og muligvis har brug for noget hjælp/støtte for at få det bedre.

På den måde kan sundhedsplejersken vurdere om hun mener at der er grund til at involvere yderligere myndigheder.

EDIT: Hov, så at en anden også er kommet med det samme råd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.