Råber af barnet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2013

Givesvæk

Elgaard73 skriver:

En lille kommentar... At der er en SP inde over, er altså langtfra givet. SP ordningen er frivillig og hun kan være en af dem, som har fravalgt det.

Jeg kan så sige at hvis man melder SP ordning fra bliver man også, fra kommunens side, kigget på.

Altså kommunen ser det som en dårlig ting at man vælger SP ordning fra. Og du er ikke bare "fri" af kommunens øjne.

De holder bare øje på en anden måde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2013

1990h

Anonym skriver:

Af flere omgange har jeg oplevet/hørt, at naboen har råbt - altså. virkelig højt af sit barn.

Drengen er vel 5 måneder. Jeg kan ikke sætte mig ind i, hvordan det er at have børn, da jeg ingen selv har, men jeg må indrømme, at når man står og råber

"Hold nu kæft"

"SÅ stopper du"

Og i den dur der.. Efterfulgt af, at drengen græder. Og han græder. ikke bare hysteri. (har selv små børn i familien, så jeg ved det)..

Mit hjerte  når jeg hører sådan noget der.. Fx lige nu. Nu har hun lige været inde og råbe af ham, og han ligger bare og hulker...

Åh ha..

får faktisk helt ondt i maven over hvis du ikke har tænkt dig at reagere på det..måske bare snakke med hende eller fagfolk der kan vurdere om der skal gøres noget.

barnet kan jo tage meget skade..hvor faren i det her??

Anmeld

21. december 2013

lineog4

Fejl

Anmeld

21. december 2013

lineog4

Fejl

Anmeld

21. december 2013

lineog4

Fejl

Anmeld

21. december 2013

lineog4

Carina:-) skriver:

Jeg er så ikke enig .

Er ret sikker på at de fleste vil benægte der er noget galt,og endda reagere med vrede over at nogen blander sig.

Men ved det self. ikke -Tager bare udgangspunkt i f.eks Tobiassagen hvor flere veninder havde spurgt Mona om de ikke skulle hjælpe og aflaste,men blev afvist.

Og har personlige erfaringer både selv som barn opvokset med voldelige forældre der flyttede når naboerne kom for tæt på-og med et familiemedlems barn som jeg ikke vil ind på her.

Selvsagt vil der være nogen der benægter, men fordi man har hørt skrækkelige historier skal man jo ikke lukke for selv at tro på sine medmennesker. Jeg er sikker på (eller rettere jeg ved) jeg har spurgt forældre der benægtede, men jeg har også mødt dem der sagde tusind tak efter et stykke tid, og hvor vi i fællesskab kunne søge hjælpen ofte gennem en underrretning vi skrev sammen - og en underrretning der er skrevet sammen giver bare ofte et bedre resultat. 

og hvad så om de benægter, så går man jo bare videre med sagen hvis man kkke er overbevist. Hvorimod når man først har underrettet så går man ikke lige ind og banker på. 

Anmeld

21. december 2013

Kløver

Anonym skriver:

Ikke noget mønster, hvad jeg kan se.. Men jeg kan høre, det er omkring sengetid. Altså - både om formiddagen og om aftenen...

Men nej - jeg tænker ikke om det, at det er psykisk vold. Det er noget, jeg har oplevet hen over nogle uger/1,5 måned, hvor hun råber ind i mellem. 

Så ville jeg ikke være så bekymret. Tror kun det er menneskeligt en gang imellem at miste fatningen lidt, isærhvis hun har et meget udfordrende barn. Nogle har jo flere udfordringer end andre, og har selv mærket hvor problematisk alting bliver når søvnen påvirkes langt ud over det normale ved alm amning. Min sp sammenlignede det med tortur ( visse sammenligninger i nogle tortur metoder) og gjorde de også på sygehuset, og de sagde at vi som mennesker jo kun kunne kapere en vis mængde stress og mangel på søvn, og de ville bekymre sig langt mere hvis man ikke fik en reaktion i sådanne situationer
Men er så flot du tænker over om der kunne være et problem ud over normalen

Anmeld

21. december 2013

Carina:-)

lineog4 skriver:

Selvsagt vil der være nogen der benægter, men fordi man har hørt skrækkelige historier skal man jo ikke lukke for selv at tro på sine medmennesker. Jeg er sikker på (eller rettere jeg ved) jeg har spurgt forældre der benægtede, men jeg har også mødt dem der sagde tusind tak efter et stykke tid, og hvor vi i fællesskab kunne søge hjælpen ofte gennem en underrretning vi skrev sammen - og en underrretning der er skrevet sammen giver bare ofte et bedre resultat. 

og hvad så om de benægter, så går man jo bare videre med sagen hvis man kkke er overbevist. Hvorimod når man først har underrettet så går man ikke lige ind og banker på. 

Indimellem er man bare ikke enige.

Og jeg er ikke enig pga personlige erfaringer.

Dermed ikke sagt at du kan have andre erfaringer.

Og synes da det lyder godt at du kan få forældre til at vågen op ,og ligefrem lave underretningen sammen-

Men jeg har altså modsat erfaring med netværk der "blander sig" og det er ikke blevet modtaget positivt.

Anmeld

21. december 2013

Carina:-)

Givesvæk skriver:

Jeg kan så sige at hvis man melder SP ordning fra bliver man også, fra kommunens side, kigget på.

Altså kommunen ser det som en dårlig ting at man vælger SP ordning fra. Og du er ikke bare "fri" af kommunens øjne.

De holder bare øje på en anden måde

Det kommer an på hvilken kommune du hører ind under-For mange steder er det en frivillig ordning og ikke noget kommunen bruger resourser på at undersøge de forældre der siger nej tak.

Anmeld

21. december 2013

Kløver

Sandratoft skriver:

Nej jeg er ikke mor endnu, men derfor har jeg stadig en ret til at passe på mine omgivelser Der er mange måske'er i den her sag, og det jeg blot prøver at sige, er at der skal handles til barnets fordel. Når TS siger at det er sket flere gange, så synes jeg man har pligt til at reagere. MÅSKE går hun ud og råber ind i væggen, MÅSKE står hun og råber direkte af barnet, det kan ingen vide. Men når TS skriver at hun råber højt, og derefter begynder barnet at græde, kan man have en formodning om at barnet i hvert fald hører at der bliver råbt højt. JEG synes man burde reagere, ringe til kommunen og få noget vejledning om hvordan man skal forholde sig i sådan en situation, og ikke bare trække på skulderen og tænke "tjae, barnet er nok også bare umuligt" 

Selvfølgelig har du det, min pointe er mere at hvis man ikke selv har prøvet lignende kan det være enormt svært at forestille sig, jeg forstår så indlæggene anderledes end dig og så vidt jeg kan se er er det ko ikke mange gange, flere gange behøver jo ikke være hver dag, og i et senere indlæg lyder det som om det er sket nogle gange over 1.5 mdrs tid
Siger ikke man slet ikke skal reagere hvis der virkelig er en grund, men mange er hurtige i dag til at smide voldskortet og en anmeldelse er meget alvorlig, og har man som sagt ikke prøvet selv at stå i sådan en situation kan det være svært at forestille sig. Jeg tror dog ikke man er i tvivl hvis der virkelig er noget galt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.