Er det synd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2009

Trolde_mor

Mælkebøttebarn skriver:

Jo da, for hvis den var ligeglad med om jeg så det, så gik den vel ikke helt nedenunder for at tisse?

Hunde er ligesom andre dyr, den sørger for at der er rent hvor den skal sove og tisser osv. andre steder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2009

Trolde_mor

Jeg syntes da det er super ærgeligt at du føler folk kører hetz på dig.
Jeg er glad for at du oprettede denne debat for at få svar, for din hunds skyld. Det viser du virkelig holder af din hund...

Anmeld

28. juli 2009

Smukkert

Senia skriver:

Jeg syntes da det er super ærgeligt at du føler folk kører hetz på dig.
Jeg er glad for at du oprettede denne debat for at få svar, for din hunds skyld. Det viser du virkelig holder af din hund...

Det er ikke "folk", kun 2 personer.
Hvilket er klart jeg føler sådan, siden det overhovedet er nødvendigt at bruge ordet dyremishandling i denne tråd.

Denne debat handler mindst lige så meget om kærlighed til min kommende søn, som til min hund. Der er delte meninger.. Nogle er "ligeglade" med om hunden sover i samme seng, andre bandlyser det grunset hygiejnen.. Og min søn kommer i første række, så vil ikke sættes hans helbred over styr på nogen måde. Derfor, ingen hund i sengen.

Anmeld

28. juli 2009

Trolde_mor

Mælkebøttebarn skriver:

Det er ikke "folk", kun 2 personer.
Hvilket er klart jeg føler sådan, siden det overhovedet er nødvendigt at bruge ordet dyremishandling i denne tråd.

Denne debat handler mindst lige så meget om kærlighed til min kommende søn, som til min hund. Der er delte meninger.. Nogle er "ligeglade" med om hunden sover i samme seng, andre bandlyser det grunset hygiejnen.. Og min søn kommer i første række, så vil ikke sættes hans helbred over styr på nogen måde. Derfor, ingen hund i sengen.

Kan godt forstå du sætter dit barns helbred i højsædet, ville jeg også gøre i din situation og gør kæresten og jeg i princippet også, idet Cisco nu skal sove i sin seng på gulvet.

Forstår godt du bliver lidt forarget, ingen tvivl om det.

Men jeg håber nu at denne tråd også har bragt lidt godt med sig. Jeg har i hvert fald forsøgt at hjælpe på bedst mulige vis. Hvis du har lyst er du mere end velkommen til at skrive til mig privat herinde om din hund og situationen omkring den lille.. Syntes vi har fået os en god snak

Anmeld

28. juli 2009

Smukkert

Senia skriver:

Kan godt forstå du sætter dit barns helbred i højsædet, ville jeg også gøre i din situation og gør kæresten og jeg i princippet også, idet Cisco nu skal sove i sin seng på gulvet.

Forstår godt du bliver lidt forarget, ingen tvivl om det.

Men jeg håber nu at denne tråd også har bragt lidt godt med sig. Jeg har i hvert fald forsøgt at hjælpe på bedst mulige vis. Hvis du har lyst er du mere end velkommen til at skrive til mig privat herinde om din hund og situationen omkring den lille.. Syntes vi har fået os en god snak

Jo, har fået meget ud af denne tråd. Det er som nævnt kun nogle personer som har bidraget med noget negativt, men det kan man næsten kun forvente.

Fra i nat af ryger hunden ud i gangen at sove. Jeg vil gå en laaaaaaaaang tur med den i aften og sørge for at den kun har en ½ skål vand, så den kan slukke tørsten, men ikke fylder sig helt.

Så vil jeg skifte dyner og puder, støvsuge soveværelset og bære min bærbar nedenunder, så jeg også kan vænne mig til at tilbringe mere tid i stuen end i min seng. Soveværelset vil fremover kun være et sted jeg skal skifte tøj og SOVEE

Anmeld

28. juli 2009

KarinaIda

Mælkebøttebarn skriver:

Takker, men tænker nu mest på hygiejnen.. Det er sundere hvis den ikke er i rummet.. Så er der jo ingen hundehår (den fælder meeeget) og eller ingen risiko for urin på gulvet.
Vil gerne have der er CLEAN der hvor babyen skal sove.

Vores hund fælder også meget, men derfor synes jeg stadig det synd og spærre den ude af soveværelset når den er vant til det...

Anmeld

28. juli 2009

..

Mælkebøttebarn skriver:

Hvorfor skal du ligesom Eva skrive "Knus, som bla bla bla"????
Synes det virker lidt nedladende når man skriver sin mennig i 3. person..

Nå, men den piver aldrig..

Og med skælde ud mener jeg at jeg siger NEJ til den.. Så du lægger nok bare noget andet i ordet end jeg gør .

Den forstår altså godt hvis den har gjort noget og jeg skælder den ud for det, for så tager jeg den hen til den ulykke og siger "hvad er det? Føøj" og så skammer den sig.. Nogle gange skal jeg bare kigge på den, så ved det at den har lavet ulykker... så jeg tror sq ikke på at den har glemt det............

Nu har jeg ikke læst det hele som er skrevet men.. Jeg er hundeadfærdsbehandler = hundepsykolog.

Jeg må altså sige at du tager fejl, en hund kan huske en handling den har udført i ½ sekund efter den har gjort det. Når du syntes den "skammer sig - det er kun noget mennesker kan gøre" så er det fordi den reagerer på dit kropssprog. Den har INGEN anelse om at det er noget den har gjort på et tidligere tidspunkt.

Det er lidt lige som hvis man er ved at lære sin hund at sitte. Den sætter sig og man siger dygtig men man giver den først godbidden når den er oppe at stå igen - altså roser man den fordi den rejser sig op. TIMING IS EVERYTHING!!

Anmeld

28. juli 2009

Smukkert

Macrolf skriver:

Nu har jeg ikke læst det hele som er skrevet men.. Jeg er hundeadfærdsbehandler = hundepsykolog.

Jeg må altså sige at du tager fejl, en hund kan huske en handling den har udført i ½ sekund efter den har gjort det. Når du syntes den "skammer sig - det er kun noget mennesker kan gøre" så er det fordi den reagerer på dit kropssprog. Den har INGEN anelse om at det er noget den har gjort på et tidligere tidspunkt.

Det er lidt lige som hvis man er ved at lære sin hund at sitte. Den sætter sig og man siger dygtig men man giver den først godbidden når den er oppe at stå igen - altså roser man den fordi den rejser sig op. TIMING IS EVERYTHING!!

Ja, så må det væree mit kropssprog den læser, for jeg kan altså se på den, at den ved den har gjort noget forkert.

Hunde har også følelser og hukkommelse, men ingen tidsfornemmelse. Jeg tror nogle gange man gør hunde dummere end de egentlige er.

Anmeld

28. juli 2009

Vingummien

Mælkebøttebarn skriver:

Jeg har lidt et problem... Min hund på 2 år har sovet i min seng siden den var hvalp. Det har aldrig rigtig generet mig som sådan, men det er jo ikke særlig hygiejnisk med alle de hundehår - og i perioder tisser den om natten, selvom den bliver luftet lige inden sengetid.

Jeg skal være mor, så tænker det er bedst at hunden bliver smidt ud ad soveværelset. Helst inden bebz ankommer, for ellers bliver den nok meget jaloux.

Mit problem er bare, at jeg ikke kan få mig selv til det.. Den er jo så knyttet til mig - og så vil den jo være alene i gangen når jeg er på arbejde, samt om natten.. Det er meget alenetid!

Hvad mener i? Skal den ud fra soveværelset grundet babys ankomst eller ej?

Min gamle hund sov i min seng, r så hyggeligt.

Men jeg vil sige den skal ud af sengen, men hva med at den får sin egen seng ved siden af jeres? Så er den stadig ved dig.
Vil tage den noget tid at vænne sig til, mmen var da en ide

Anmeld

28. juli 2009

..

Senia skriver:

Alletiders

Prøv det, og når hunden så har tisset indenfor, så bed den se på mens du tørrer op og bare ignorer den mens du siger.. puuuuuuuuh
Bagefter kan du så tage den ud og rosen den overstatisk, ae den over ryggen eller hvor den kan li' og bare gør det selvom i går videre.. Man kan ikke give for meget ros.

Prøv det Og lad hører hvordan det går

Ej, hold nu op.. Det har INGEN virkning.. Hunden aner virkeligt ikke at det er den der har tisset og det er efter den du tørrer op. Hvis du kan tage den i det lige når den tisser, så lad vær at skælde ud, bare skynd dig at tage den med udenfor og ros den så rigtigt meget når den tisser udenfor..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.